Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2004 #1 Skrevet 9. september 2004 Nå er jeg lei av å sitte foran TV'en og føle at forholdet står stille. Vi har barn og jobber, så livet er ganske hektisk. Likevel har jeg så lyst til å komme meg ut litt mer! Være sammen, ute blant folk. Være kjærester! Så da tenkte jeg at en romantisk middag på en hyggelig restaurant ville være en enkel og grei start. Alle par gjør jo det i blant!!? Problemet er bare at mannen min syns at det er dødskjedelig (takk, liksom ), han foreslår gokart eller bowling, som ærlig talt ikke er helt min stil. Jeg trenger derfor noen skikkelig gode forslag til hva vi kan finne på sammen (eller hvordan overtale han til å gå på restaurant med meg!)
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2004 #2 Skrevet 9. september 2004 Hvorfor ikke møtes på halveeien da?? Dra å bowle eller kjøre gokart først. Å så ut og spise etterpå...
Icy Skrevet 9. september 2004 #3 Skrevet 9. september 2004 Hvorfor ikke møtes på halveeien da?? Dra å bowle eller kjøre gokart først. Å så ut og spise etterpå... Ja det syns jeg også. må møtes på halvveien. Hvis du absoloutt vil ha han med ut må du bøye litt på kravene slik at han blir med.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. september 2004 #4 Skrevet 9. september 2004 Enig i at dere må møtes på halvveien. Han synes helt tydelig ikke at det er noe kulere å gå ut og spise enn du synes go-cart og bowling er. Bare man prøver å forstå den andre i stedet for å presse sitt eget syn gjennom, tror jeg ting blir myyyyye enklere for de aller fleste... Det er ikke sikkert at partneren er negativt innstilt til alt selv om han ikke vil det du vil - kanskje du ikke vil det han vil heller? Er han initiativløs? Det er ikke fordi han ikke bryr seg, han kommer bare ikke på noe eller er redd for at du skal være negativ. Du vet jo selv at det ikke er noe hyggelig å bli nedstemt hver gang. Hvis poenget ditt er å komme dere ut og gjøre noe sammen, kanskje bowling eller go-cart eller hva som helst annet ikke er så dumt? Det er det samme hva man gjør, så lenge man er sammen, eller hva? Lykke til!
Linselus Skrevet 9. september 2004 #5 Skrevet 9. september 2004 Så da tenkte jeg at en romantisk middag på en hyggelig restaurant ville være en enkel og grei start. Alle par gjør jo det i blant!!? Problemet er bare at mannen min syns at det er dødskjedelig (takk, liksom ), han foreslår gokart eller bowling, som ærlig talt ikke er helt min stil. Jeg trenger derfor noen skikkelig gode forslag til hva vi kan finne på sammen (eller hvordan overtale han til å gå på restaurant med meg!) Greit at det er gøy å spise ute innimellom, men det finnes faktisk andre ting som er minst like moro og som like godt kan bli romantiske som akkurat det å beinflørte på restaurant. Enig med resten her også: du kan ikke rulle oppgitt med øya fordi han ikke liker ditt forslag og så bare nedstemme hans. Han kommer da iallfall med forslag til ting han vil gjøre, han sier jo ikke bare at han ikke vil det du har funnet på. Da får dere heller sette opp en liste med 7 forslag hver, og ta det som dukker opp på begge sin liste, eller gjøre to ting, hvorav hver av dere har lyst på en av tingene.
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2004 #6 Skrevet 9. september 2004 Det var de 7 forslagene jeg ville ha tips til da..... Her er alt jeg kan komme på: - restaurant (øyehimling fordi dette er en situasjon hvor vi nærmest tvinges til å konsentrere oss om bare hverandre, og jeg lurer på hvorfor det er så kjedelig) - go-cart - bowling - kino - tur i skogen/picnic Er det noen som har vært på en kjempefin date, og gjort noe litt mer spesielt? Eller noen som har en hobby sammen med mannen, ute av hjemmet? Jeg trenger bare noen tips!
Ingeborg Skrevet 9. september 2004 #7 Skrevet 9. september 2004 Hva med å gå på konsert eller i teater? På kunstutstilling? Tur i skogen? Salsa- eller tangokurs? Er så mye man kan gjøre sammen, det handler bare om å prøve en del ting for å finne ut hva man liker.
Gjest lmari Skrevet 9. september 2004 #8 Skrevet 9. september 2004 Aketur om vinteren? Tur i svømmehallen? Gå på museum? Pub m/biljard? Sykkeltur? Jeg tror du bare må innse at du også må strekke deg til å være med på det som han har lyst til å være med på. Et vennepar av meg har laget masse "kjærestekort". På hvert av kortene står det et forslag til en ting de liker å gjøre sammen, og når de skal ha kjæreste-tid, trekker de et kort og gjør det som står på kortet. På noen av kortene står også "leie en film" eller "sex", så det er ikke nødvendigvis store prosjekter hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå