Chiquita Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter #501 Del Skrevet 24. oktober 2004 Ingen fare du - bekkenet har førsteprioritet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 24. oktober 2004 #502 Del Skrevet 24. oktober 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter #503 Del Skrevet 24. oktober 2004 (og nå vinker jeg godmorgen) Har ikke mannen din startet med formateringen enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 24. oktober 2004 #504 Del Skrevet 24. oktober 2004 Han har jo nettopp stått opp jo, etter en vellykket spillejobb i går. Men, nå kommer han og lurer på om han får komme i gang i dag eller? Må vel bare overlate maskina til ham da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter #505 Del Skrevet 24. oktober 2004 Ivrig i tjenesten i allefall *ønsker MrL lykke til* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter #506 Del Skrevet 24. oktober 2004 brum brum brum - tuuut - kræsj... Det var hva jeg hørte like utenfor stueveggen vår her nå for litt siden. Har jo egentlgi bare ventet på det, men ble forundret over at det skjedde på bar vei... Vi har en ekkel sving rett utenfor huset vårt, sammen med en lang bakke... Vi har jo bare ventet på at den som kommer i innersving ikke skal greie å ta svingen (pga is) og så kræsje i motgående trafikk... Vel - det ble kræsj, men ikke helt som "ventet"... Bilen som kom i yttersving hadde kommet for langt mot miden, og dermed var det gjort.... Ingen store skader da heldigvis (for svingen er så skarp at en ikke kan holde noen stor fart) - litt skader på bilene bare, men det ser ikke ut som om det er noen personskader (ser ut fra vinduet at alle er "oppegående" - bortsett fra en gammel mann som sitter i rullestol, og som har gjort det de siste 30 årene) Bra det gikk bra med alle ___ Nå skal jeg (eller - mannen) brenne "mine dokumenter" over på CD, og så blir det "flytting" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter #507 Del Skrevet 24. oktober 2004 Og nå er jeg inne på den andre PC'en jeg også... Har fått flyttet over de programmene jeg ville ha (fikk også flyttet med meg den CountDown-saken uten problemer - takk for at jeg lagret den på PC'en, i stedet for å bare kjøre den fra nett som var anbefalt) Så nå er det "klart" for å formatere den andre PC'en, slik at lillesøster kan få låne den (skal ikke ha med alle mine dokumenter, programmer o.l. når hun får den, nei) Men det der er mannen sin jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter #508 Del Skrevet 25. oktober 2004 Det er mandag. Frokosten er inntatt, og jeg tenker allerede på middagen. I dag blir det elgkarbonader og potetmos (tror jeg) Mannen er på jobb - han har bare i morgen igjen før han får fri resten av uke Da blir det endelig til at vi kan bevege oss litt mer igjen. Så planene for uka er lagt; stor-byen på tirsdag (etter jobb), en annen by på onsdag, hjemme på torsdag (?) og lillebyen på fredag.... Godt å slippe å være hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter #509 Del Skrevet 25. oktober 2004 Nå har mannen dratt ivei for å hjelpe pappa med noe i fjøsen. Jeg orket ikke å være med - får heller kose meg litt her hjemme Nå sitter jeg her med KG, SM, kakao med krem og CuraMed jordbær.. Var litt sår i halsen når jeg våknet i dag, så jeg skal prøve å ta knekken på det før det utvikler seg... *surfer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 25. oktober 2004 #510 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hei her er jeg. Mannen har nå reinnstallert, men han har små justeringsproblemer. Blant annet ser ikke fargene på skjermen ut, så jeg er bare innom med en liten hilsen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. oktober 2004 #511 Del Skrevet 25. oktober 2004 Takker så mye for hjelpen, Chiquita! :D Jeg registrerer og teller! Ha en fin kveld! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter #512 Del Skrevet 26. oktober 2004 Bare hyggelig, Kverula... :-) MrsL: på tide at han ble ferdig... ___ Nei nå må jeg komme meg i dusjen, og gjøre meg klar til å dra i bassenget for å trene litt *gjesp* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter #513 Del Skrevet 26. oktober 2004 Nå har jeg plasket i bassenget i en time, og har blitt fin og ren (må jo bare bli det etter tre runder i dusjen, og en time i bassenget i løpet av to timer) Nå skal jeg surfe litt rundt her inne før lillebror kommer til meg om en liten time. Da skal jeg hjelpe ham med matematikk Jeg elsker matematikk Tror det er ligninger han vil ha hjelp til i første omgang, men om det er med en eller to ukjente er jeg ikke sikker på... Skal vi se - han går i 9.klasse, og i læreplanen for 9.klasse står det at *finner frem læreplanen* I opplæringen skal elevene -finne frem til metoder for å løse likninger og ulihjeter av første grad med én ukjent Jupp jupp, det skal nok gå greit Ikke enkelt å ta på seg å lære/hjelpe noen med matematikk, når en ikke engang vet hva det går ut på på forhånd *ler* Men jeg føler meg ganske sikker på at jeg skal kunne hjelpe ham da - selv om de er "skrekkelig lenge" siden sist jeg løste noen ligninger... Og jeg gikk selv gjennom hele ungdomsskolen med en dårlig matematikklærer som jeg ikke lærte noe av, og fikk topp score på så godt som alle prøver - kun ved hjelp av selvstudie (studerte eksemplene i boka), så jeg skal nok kunne lese meg frem til hvordan det skal gjøres dersom jeg står fast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 26. oktober 2004 #514 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hvordan går det med matematikken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter #515 Del Skrevet 26. oktober 2004 Matematikken gikk helt supert. Han hadde litt problemer med ligninger som inneholdt brøker, men når han fikk forklart at han skulle "gange vekk" brøken først, så gikk det da overraskende bra... Og han var ikke så ivrig på tekstoppgaver, men det gikk da bra det også. Det så ut som om det "løsnet" for ham etterhvert, og smilet ble større og større for hver oppgave som ble riktig på "kontrolltesten"... Åh, jeg synes det er så morro å se på når "selvtillitten" vokser slik.... *venter på at mannen skal bli ferdig i dusjen, slik at vi skal dra til Trondheim* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 26. oktober 2004 #516 Del Skrevet 26. oktober 2004 Så bra :-) Gange vekk brøken???.......hadde aldri kommet til å skjønt det... Skal dere til Trondheim? Hva skjer der da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter #517 Del Skrevet 26. oktober 2004 Skal dere til Trondheim? Hva skjer der da? Måtte kjøpe noe data-greier til mine foreldre, samt at vi fikk noen av de siste julegavene (mangler nå bare to gaver, tror jeg - til mannens bror, samt en kamerat ), samt et par dåpsgaver... Så i morgen kan jeg pakke noen flere gaver I morgen skal vi til Steinkjer på mannen sin skole, samt innom skolen min for å undersøke når de eksamenene jeg skal ta avholdes. Spent på å se hva de finner ut på skolen... *irriterer vettet av meg pga 7 røde prikker som har kommet på den høyre hånden min - aner ikke hva de kommer av* :klø: Nå er det natta-tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 27. oktober 2004 #518 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hei du :-) Er bare innom for å fortelle at nå er fargene på dataen endelig på plass, men formatet på sidene stemmer ikke. Men nå går det i allefall an å sitte her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter #519 Del Skrevet 27. oktober 2004 Så flott at fargene er på plass igjen da... I dag har jeg pakket de juelgavene vi kjøpte i går. Nå gjenstår det bare to *titter på julegavesamlingen bak meg* *går for å spise ristet brød sammen med mannen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 28. oktober 2004 #520 Del Skrevet 28. oktober 2004 Vi skal pakke alle gavene som skal hjem til mitt hjemsted til neste helg. Da kommer mamma og pappa tilbake og da skal de ta de med seg i tilfelle vi ikke kommer oss oppover før jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå