Gå til innhold

Chiquitas dager og netter

Chiquita

Anbefalte innlegg

Det er det jeg prøver å få frem - jeg kan ikke være helt frisk...

*sukk*

Håper bare sykdommen ikke varer så alt for lenge, men alikevell lenge nok til at jeg får tatt vårrengjøring :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MrsL

Vårrengjøring? Hva er det :klø:

*springer og gjemmer meg før denne vårrengjøringssaken kommer og tar meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ta med meg til gjemmeplassen din også?

Jeg liker det heller ikke, skjønner du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*leter etter ett gjemmested som er stort nok for Chiq`s og MrsL og lillebanan*

Skal Lillebanan være med og gjemme seg også?

Kan ikke han være sammen med far sin og lære seg å vaske da? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fy:

Kan ikke ta et glass vin du nå vet du - plutselig så er du jo gravid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi - snart 17. mai.

Bunaden passer ikke i år heller, men det finnes da mye annet fint. :Nikke:

___

Lillebanan har nå begynt å få MME på kvelden. Han har fått det de siste 4-5 kveldene.

Melkemengden min har gått drastisk ned, og jeg har ikke nok på ettermiddag og kveld.

Han henger i puppen nesten hver time fra i 16-tiden. go det sier seg selv nå at jeg begynner å bli ganske sår.

Så for at vår lille skal få nok sovetid på natta så gir vi tillegg. (egentlig skulle vi gitt ham tillegg på ettermiddagen så han hadde blitt mer fornøyd da også, men jeg har fremdeles et lite håp om å få tilbake melka ved hyppig amming så vi gjør det ikke enda)

Skulle vel egentlig vekt Lillebanan en gang eller to på natta for å amme litt da også, men det gjør jeg ikke. Prøver å pumpe litt i stedet. Resultatet er jo at jeg har masse mat på morgenen og formiddagen (de to første måltidene), men fremdeles like lite på ettermiddagen.

Ganske slitsomt, men jeg gir IKKE opp enda!

Det positive er at Lillebanan tar flaska uten å protestere nå da. *pjuh*

Lillebanan har også startet med litt "fast" føde nå - ikke fordi han trenger det pga vekta, men fordi vi vil venne ham på andre smaker, og venne ham på å spise av skje til han "må" ha annen mat (og det kan jo skje raskt om jeg mister mer melk nå).

Vi gir ham banan, og han elsker det...

Når vi tar på ham smekken, og finner frem den orange skjeen og en banan, da blir han helt vill...

Spreller og styrer på.

Så det tar ikke lang tid før de små skjønner sammenhenger nei.

Han får jo bare 2-3ts pr kveld, og vi tenker å holde det på dette nivået en god stund. Han trenger jo ikke no mer...

Ellers så skjer det ikke så mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da er bursdager overstått, konfirmasjon overstått, og det "normale" livet uten kaker kan starte igjen.

Kaker 5 dager av 8 er ganske mye *sukk*

Men men - nå er det "lenge" til nestegang (hele tre uker til neste kake-dag) :wink:

Lillebanan har nå lagt seg i vogna si.

Sover inne i gangen i dag - orket ikke å kle på ham :oops:

Jeg vet at det er dårlig gjort av meg, men jeg fant ikke noe overskudd.

Jeg er litt trett og sliten egentlig - men kan vel bare skylde på meg selv. Jeg sitter jo oppe til langt over midnatt....

skulle jo egentlgi lagt meg tidligere (i allefall før midnatt), men det blir aldri sånn. Jeg elsker natte-timene.

Men jeg må prøve å bli flinkere :Nikke:

I dag skal vi til Trondheim.

Bananmannen bestemte det i går, og jeg har virkelig ingenting i mot det.

Blir jo bare en liten tur og tilbake igjen (skal bare bytte en PC-sak som ikke fungerer), men det blir en tur hjemmefra om ikke noe annet.

Hm - ikke sikkert at jeg trenger å lage noen middag i dag da, når vi skal til Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Nikke:

Jeg fikk en cd/mp3-spiller til bilen.

Fra før var det bare radioen som virket der *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Lillebanan har nå, til Bananmannens store frustrasjon, funnet ut at det er veldig morro å "gurgle" med grøten :ler:

Ikke skjønne jeg hvordan det er mulig å "gurgle" en ganske tørr grøt, men jo da - det går tydeligvis ann :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

Men han får bare styre på - det er ikke "mitt ansvar" å gi kveldsgrøt.

Starter tidlig med litt far og sønn-tid der, og Bananmannen synes det er kjempekoselig.

Så akkurat når kveldsgrøten og kveldsflaska gis, da trekker jeg meg stille og rolig tilbake til PC'en :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...