Softgun Skrevet 26. juli 2015 #1 Skrevet 26. juli 2015 Jeg flyr til Barcelona i morgen. Jeg flyr fra en mindre flyplass til via Gardermoen og så til Barcelona. Jeg har kort tid på Gardermoen, bare 35 minutter. Det er lite sannsynlig at jeg rekker innom taxfree. Er det noen mulighet for at jeg kan gå innom taxfreen på den flyplassen jeg starter på, selv om det er innenlandsfly. På bordingkortet mitt står det jo at jeg skal til Barcelona.. (Det dreier seg om snus ;-))
superdupermeg Skrevet 26. juli 2015 #2 Skrevet 26. juli 2015 Dessverre. Kun på flyplassen du reiser til utlandet fra. Prøve å komme seg fort av flyet og løpe kjapt gjennom taxfree?
Gjest Birti Skrevet 26. juli 2015 #3 Skrevet 26. juli 2015 Hvis flyet er i rute er 35 min på Gardermoen et hav av tid til å rekke taxfreen på :-)
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #4 Skrevet 26. juli 2015 Tror du kan det, men du må få posen plombert med kvitteringen inni med varene. Anonymous poster hash: 502f5...dcc
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #5 Skrevet 26. juli 2015 https://www.regjeringen.no/no/sub/eos-notatbasen/notatene/2008/apr/endring---felles-standarder-for-luftfart/id553627/Anonymous poster hash: 502f5...dcc
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #6 Skrevet 26. juli 2015 https://www.regjeringen.no/no/sub/eos-notatbasen/notatene/2008/apr/endring---felles-standarder-for-luftfart/id553627/Anonymous poster hash: 502f5...dcc Denne handler om at du kan ta med taxfree-varer så lenge de er forseglet. Spørsmålet til ts er om hun kan handle på taxfree på flyplass 1 i Norge, fordi hun tror hun vil få for dårlig tid på flyplass 2 (Gardermoen) i Norge. Det kan hun vel mest sannsynlig ikke fordi hun på flyplass 1 skal reise innenlands og ikke utenlands.Anonymous poster hash: da9b3...366 2
Softgun Skrevet 26. juli 2015 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2015 Takk for kjappe svar. Rekker jeg virkelig innom taxfree når det er 35 minutter fra flyet lander til det andre letter?
Softgun Skrevet 26. juli 2015 Forfatter #8 Skrevet 26. juli 2015 Jeg spør nok i sikkerhetskontrollen i morgen, men tviler på at jeg får komme inn ja. Selv om det er lite sannsynlig at jeg har kjøpt meg billett til Barcelona,for å kjøpe taxfree, og velger å bare fly til Oslo.. :-D
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #9 Skrevet 26. juli 2015 Takk for kjappe svar. Rekker jeg virkelig innom taxfree når det er 35 minutter fra flyet lander til det andre letter? Du kan rekke det. Er du kjent på Gardermoen? Og har du bestilt sammenhengende reise eller to enkeltreiser? Har du sammenhengende trenger du jo ikke hente koffert osv. Jeg ville prøvd å få plass så langt foran som mulig og midtgang så du kommer fort av:)Anonymous poster hash: da9b3...366
Softgun Skrevet 26. juli 2015 Forfatter #10 Skrevet 26. juli 2015 Jeg har sammenhengende reise ja. Skal ikke hente bagasje. Har vært på Gardermoen mange ganger, men ikke flydd transit der før. Morgenfly til Gardermoen er ganske effektive vil jeg tro..., så mulig jeg rekker det.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 26. juli 2015 #11 Skrevet 26. juli 2015 Hvis flyet er i rute er 35 min på Gardermoen et hav av tid til å rekke taxfreen på :-) Nåja. Ikke hvis man lander ytterst i gate 19, og neste fly begynner boarding tidlig. Tar jo ofte 10 min bare å komme AV flyet, og så må man, hvis man er uheldig (noe jeg alltid er) gå fra ene enden av Gardermoen helt til den andre. Det tar tid! 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #12 Skrevet 27. juli 2015 Siden du med gjennomgående billett får sjekket inn helt til Barcelona frs din egen hjemmeflyplass så har du en sjans til å rekke det ja. Riktig som Idja sier; Med innelands landing på gate 19 (et stykke ut i alfabetet) så anbefaler jeg å ha gode sko på deg, for da er går det noen minutter ja. Kan det være verd å undersøke om det selskapet du reiser med gir deg muligheten til å forhåndsbestille taxfree varer? Jeg vet SAS Charter gjør det, og det ville spare deg for en unødig bekymring. Riktig god tur ! Anonymous poster hash: fb734...8a9
Gjest Birti Skrevet 27. juli 2015 #13 Skrevet 27. juli 2015 Nåja. Ikke hvis man lander ytterst i gate 19, og neste fly begynner boarding tidlig. Tar jo ofte 10 min bare å komme AV flyet, og så må man, hvis man er uheldig (noe jeg alltid er) gå fra ene enden av Gardermoen helt til den andre. Det tar tid! Flyene mine lander stort sett alltid på gate 19 om jeg har dårlig tid, så gode sko og lengste beinet foran er alltid smart. Men sist jeg hadde transfer til utland på Gmoen tror jeg at jeg brukte sju minutter fra flyet åpnet dørene til jeg stod i taxfree'n, så det er nå ikke umulig ;-)
Gjest Gjest_Idja Skrevet 27. juli 2015 #14 Skrevet 27. juli 2015 Flyene mine lander stort sett alltid på gate 19 om jeg har dårlig tid, så gode sko og lengste beinet foran er alltid smart. Men sist jeg hadde transfer til utland på Gmoen tror jeg at jeg brukte sju minutter fra flyet åpnet dørene til jeg stod i taxfree'n, så det er nå ikke umulig ;-) Men så tar det jo fort ti minutter fra man lander til dørene åpner, så plutselig har 17 av de 35 minuttene gått. Men klart, ts kan være heldig, og man må jo bare prøve.
Gjest Birti Skrevet 27. juli 2015 #15 Skrevet 27. juli 2015 Men så tar det jo fort ti minutter fra man lander til dørene åpner, så plutselig har 17 av de 35 minuttene gått. Men klart, ts kan være heldig, og man må jo bare prøve. Med mye optimisme og pågangsmot får man jammen meg til det meste ;-)
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #16 Skrevet 27. juli 2015 Hva er det du må ha som er særlig billiger på Gardermoen enn i Spania? Taxfree er jo ikke sååå billig lenger, Heinemann har ganske høye priser til taxfree å være. De selger jo basic taxfree-varer på utenlandsfly, i hvert fall Norwegian og SAS. Anonymous poster hash: 0398c...154
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #17 Skrevet 27. juli 2015 Hva er det du må ha som er særlig billiger på Gardermoen enn i Spania? Taxfree er jo ikke sååå billig lenger, Heinemann har ganske høye priser til taxfree å være. De selger jo basic taxfree-varer på utenlandsfly, i hvert fall Norwegian og SAS. Anonymous poster hash: 0398c...154 Snus ble det skrevet, og det får man jo ikke kjøpt andre steder:)Anonymous poster hash: da9b3...366
Hectine Skrevet 27. juli 2015 #18 Skrevet 27. juli 2015 Sjekk om det går ann å forhåndsbestille snus på utelandsflyet (eller kjøpe det på flyet).
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #19 Skrevet 12. oktober 2015 Når man kjøper på taxfree, skanner de i kassa eller ser nøye på billetten din? Eller kan du bare vise den frem?Anonymous poster hash: a9970...674
..... Skrevet 13. oktober 2015 #20 Skrevet 13. oktober 2015 Du får ikke handle taxfree på den første flyplassen. Taxfreen her vil uansett kun være åpen dersom de har charter, og det vil være på en utenlandsavdeling som du ikke har tilgang til når du reiser innenlands. På gardermoen vil du jo gå gjennom taxfree for å komme til gaten, så om det bare er noen få ting du skal ha, så burde det gå greit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå