AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #1 Skrevet 26. juli 2015 Har jogga siden mars, ca 3 ganger i uken. Den siste uka har jeg jogget annenhver dag. Driver med intervaller, i og med at jeg ikke klarer å jogge noe særlig i lengden. Slik ser en runde ut: 5-10 min oppvarming (hurtig gange) 1,5 min jogging 1,5 min hurtig gange 3 min jogging 3 min hurtig gange 1,5 min jogging 1,5 min hurtig gange 3 min jogging 3 min hurtig gange 5-10 min nedtrapping Løper på asfalt og grus for det meste, først oppover bakke, deretter nedoverbakke og rette strekker. Føler ikke at utholdenheten blir noe bedre.. skikkelig umotiverende! Beklager langt innlegg..Anonymous poster hash: a8982...628 Anonymous poster hash: a8982...628
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #2 Skrevet 26. juli 2015 Prøv programmet Couch to 5 k (c25k). Det bygger opp utholdenheten din gradvis og det finnes gratis apper og forum (https://www.reddit.com/r/C25K) som støtter deg. I tillegg må du nok ta ned intensiteten, for det er på lav intensitet du bygger utholdenhet.Anonymous poster hash: d2779...52e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #3 Skrevet 26. juli 2015 Prøv programmet Couch to 5 k (c25k). Det bygger opp utholdenheten din gradvis og det finnes gratis apper og forum (https://www.reddit.com/r/C25K) som støtter deg. I tillegg må du nok ta ned intensiteten, for det er på lav intensitet du bygger utholdenhet.Anonymous poster hash: d2779...52e Anonymous poster hash: a8982...628 Takk for svar! Er faktisk dette programmet jeg begynte med I mars, kom til uke 4 men følte jeg slet sånn at jeg gikk tilbake til 0 (uke 1). Har holdt på med uke 3 et par uker ca, uten noe særlig merkbar forbedring.. bruker appen deres, som jeg er veldig fornøyd med Anonymous poster hash: a8982...628
Apis Skrevet 26. juli 2015 #4 Skrevet 26. juli 2015 Du trenger bygge grunnlag før du øker intensiteten, rolige økter i sone 1 og 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #5 Skrevet 26. juli 2015 Okei, får prøve å holde lavere intensitet fra nå av. Forhåpentligvis hjelper det men gjør det noe om jeg jogger annenhver dag (med den økta som står i HI) med lav intensitet? Er ikke noe stiv eller støl etter øktene.. vil ikke rushe det heller Takk for svar forresten!Anonymous poster hash: a8982...628
Apis Skrevet 26. juli 2015 #6 Skrevet 26. juli 2015 Ville kanskje tatt en økt i uken der jeg hadde fokusert på å klare hele distansen i jevn fart uten intervaller, Grunnleggende er at lav intensitet øker løpslengden mens intervaller og høyere intensitet gjør at du løper fortere
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #7 Skrevet 26. juli 2015 Ville kanskje tatt en økt i uken der jeg hadde fokusert på å klare hele distansen i jevn fart uten intervaller, Grunnleggende er at lav intensitet øker løpslengden mens intervaller og høyere intensitet gjør at du løper fortere Ok, skal prøve på det Men er det ikke litt lite med 1 økt i uka? Anonymous poster hash: a8982...628
Apis Skrevet 26. juli 2015 #8 Skrevet 26. juli 2015 Ok, skal prøve på det Men er det ikke litt lite med 1 økt i uka?Anonymous poster hash: a8982...628 Tenkte det som et supplement til intervallprogrammet ditt, slik at du kan bytte ut en av de tre dagene dine. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #9 Skrevet 26. juli 2015 Har jogga siden mars, ca 3 ganger i uken. Den siste uka har jeg jogget annenhver dag. Driver med intervaller, i og med at jeg ikke klarer å jogge noe særlig i lengden. Slik ser en runde ut: 5-10 min oppvarming (hurtig gange) 1,5 min jogging 1,5 min hurtig gange 3 min jogging 3 min hurtig gange 1,5 min jogging 1,5 min hurtig gange 3 min jogging 3 min hurtig gange 5-10 min nedtrapping Løper på asfalt og grus for det meste, først oppover bakke, deretter nedoverbakke og rette strekker. Føler ikke at utholdenheten blir noe bedre.. skikkelig umotiverende! Beklager langt innlegg..Anonymous poster hash: a8982...628 Anonymous poster hash: a8982...628 Ikke rart du ikke har progresjon når du ikke presser deg. Først å fremst kast klokka. Begynn økten med å gå til du føler deg klar for å jogge. Deretter jogger du i rolig tempo så lenge du orker, så går du til du orker å jogge igjen. Gjenta til løypa er fullført. Etterhvert vil du merke at det blir mindre å mindre gåing og raskere å raskere jogging. Det er ikke vanskeligere enn det. Anonymous poster hash: 013f6...5b1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #10 Skrevet 27. juli 2015 Ikke rart du ikke har progresjon når du ikke presser deg. Først å fremst kast klokka. Begynn økten med å gå til du føler deg klar for å jogge. Deretter jogger du i rolig tempo så lenge du orker, så går du til du orker å jogge igjen. Gjenta til løypa er fullført. Etterhvert vil du merke at det blir mindre å mindre gåing og raskere å raskere jogging. Det er ikke vanskeligere enn det. Anonymous poster hash: 013f6...5b1 Takk for tips Får prøve å holde et mye lavere tempo enn jeg har gjort. Blir så sliten at jeg ønsker å legge meg midt i veibanen de siste 3 minuttene av økta.. Jogger ikke kjempefort heller, så klarer ikke forstå hvorfor jeg sliter sånn.Anonymous poster hash: a8982...628
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #11 Skrevet 27. juli 2015 Takk for tips Får prøve å holde et mye lavere tempo enn jeg har gjort. Blir så sliten at jeg ønsker å legge meg midt i veibanen de siste 3 minuttene av økta.. Jogger ikke kjempefort heller, så klarer ikke forstå hvorfor jeg sliter sånn.Anonymous poster hash: a8982...628 Fart er et dårlig mål på intensitet på en økt, pust er bedre og puls det beste. Jeg jogget en runde med gjennomsnittsfart på 7,5 for et par måneder siden og var dausliten. Ikke spesielt rart siden pulsen lå på 170+ hele veien. Det gir en økt med høy intensitet (hos meg), selv om det gikk sakte. Anonymous poster hash: e4748...2cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå