Jord Skrevet 9. september 2004 #1 Skrevet 9. september 2004 Sletter dere dette innlegget her også? Innlegget er skrevet av meg i et annet forum. Grunnen til min lille analyse er VG's omtale om at lille Marius slo seg vrang i farens bryllup. ----- Egentlig så kan jeg godt forstå at Marius gjør opprør og slår seg vrang. Nå som han har blitt såpass stor, så begynner han å forstå mer og mer av hva som skjer i livet hans: Moren hans har sviktet ham på det groveste gang på gang. Først med å etterlate ham hos mormoren. Men der hadde han i det minste stabilt og godt. Det største overtrampet mot Marius er at moren sviktet ham på en aldreles grusom måte da hun giftet seg kongelig. Fordi det ikke tok seg bra ut at alenemoren Mette Marit hadde en sønn boende hos sin mormor, så ble han revet opp i fra sitt stabile miljø og plassert i kongehuset sammen med barnevakter og en mor som har hatt alt annet å gjøre enn å sette ham i fokus! Så får han en lillesøster, ei søster som en dag kanskje skal bli landets dronning. Marius er ikke dummere enn at han skjønner at han har spilt annenfiloin hele livet! Så treffer faren ei dame. Ei dame som allerede har sitt eget barn, en sønn som er mindre enn Marius og trenger mer oppmerksomhet. Han ser at faren må dele oppmerksomheten mellom ham og stebroren: Altså blir skyvd enda mer i bakgrunnen! Som om ikke det er nok, så blir stemoren gravid, hans far som han tidligere hadde helt for seg selv er ikke lenger bare hans.. Det er søren meg ikke rart at han protesterte i bryllupet til faren. Marius visste om ikke annet enn ubevisst at han har heller ikke der noen fremtreden plass. Et liv i bagrunnen, stadig på farta både hit og dit. Skjemt bort med fine leker, men hva hjelper vel det når han føler at ingen setter han på fremste benk. Kanskje med unntak av mormoren da, men hun fikk jo ikke lov til å beholde ham. Jeg la merke til de såre blikkene til Marius på de siste bildene fra familiefotograferingen på Skaugum. Han viser omsorg for sin søster, med et barns storsinn. Men bare vent til søsteren vokser til. Det kommer til å bli et helvete på jord for både Marius og henne! Pappas lille pike vil vite å sko seg i sin rolle, og Marius vil bli fly forbannet både på grunn av urettferdighet og sjalusi. Tro meg, dette er ikke noe jeg skriver av onsdkap. Det kommer til å skje selv om vi antakelig ikke får vite noe som helst om det. Mette Marit har laget ris til sin egen bak. Hun ødelegger livet til sønnen sin. Og han må betale prisen fordi moren absolutt ville bli kongelig! ---- Høyst diskuterbart uten å behøve å bli uvenner av den grunn!
Gjest Fighter Skrevet 9. september 2004 #2 Skrevet 9. september 2004 Hvordan vet du at Marius føler seg sviktet? Kanskje han er stolt av moren sin og av å få en lillesøster?
Jord Skrevet 9. september 2004 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2004 Hvordan vet du at Marius føler seg sviktet? Kanskje han er stolt av moren sin og av å få en lillesøster? Analyse: Tanker rundt en problemstilling. Forsøk på å finne årsakssammenheng uten å påstå at dette er sannheten.
Gjest Fighter Skrevet 9. september 2004 #6 Skrevet 9. september 2004 Ok. Skjønner poenget ditt, Jord. Men hadde du likt om det samme skjedde omkring deg? Kjendiser har da lov til litt privatliv de også, eller? Tenke om jeg la ut an lang avhandling om at du antakeligvis ble sviktet av dine foreldre ettersom du har så mye innlevelsesmuligheter omkring at andre har blitt sviktet? Tenke om jeg mente at du sikkert har vært alkoholiker fordi du synes alkoholloven er for streng? Det handler om at også de kongelige er mennesker.
Jord Skrevet 9. september 2004 Forfatter #7 Skrevet 9. september 2004 Ok. Skjønner poenget ditt' date=' Jord. Men hadde du likt om det samme skjedde omkring deg? Kjendiser har da lov til litt privatliv de også, eller? Tenke om jeg la ut an lang avhandling om at du antakeligvis ble sviktet av dine foreldre ettersom du har så mye innlevelsesmuligheter omkring at andre har blitt sviktet? Tenke om jeg mente at du sikkert har vært alkoholiker fordi du synes alkoholloven er for streng? Det handler om at også de kongelige er mennesker.[/quote'] Hvis jeg hadde stilt min person disponibel for det offentlige rom på lik linje med Mette Marit eller politikerne, så måtte jeg ha funnet meg i at det ville bli diskusjoner rundt min person. Noen ganger lite hyggelige diskusjoner dersom jeg ikke hadde hatt rent mel i posen.
Gjest Fighter Skrevet 9. september 2004 #8 Skrevet 9. september 2004 Kjendiser har også rett på privatliv, og ikke minst respekt.
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2004 #9 Skrevet 9. september 2004 Det kan jo hende at enkelte barnepsykologer og pedagoger ikke synes noe særlig om at et barn har blitt revet opp fra roten og dras inn i et slikt stort, nytt miljø (Maktabiene, Høibyene og de kongelige). Det kan være svært forvirrende for et barn å få såpass mange mer eller mindre stabile personer rundt deg... På den annen side har de jo ansatt en egen barnepike til ham og mormoren er jo fortsatt på besøk. Det går vel bra for ham når det har gått greit for så mange andre barn som har hatt det mye verre enn barnet vi snakker om her.
Brunhilde Skrevet 9. september 2004 #10 Skrevet 9. september 2004 Nå må dere f*** meg gi dere! Hva, om jeg tør spørre, skyldes din aggresjon jord? Føler du deg forbigått på noe vis? Det er da viktigere ting her i verden enn å spekulere på hva som skjer innen denne gitte familien? Og hvis du, jord, ikke syns det er, så mener jeg at du må ha lite både å bekymre deg for og å tenke på!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. september 2004 #11 Skrevet 9. september 2004 Jord: Hva har du med disse menneskenes private familieliv å gjøre? Er du en slags selvutnevnt beskytter av den kongelige moral og kyskhet? Og hva har du tenkt å gjøre med det, utenom å "analysere" deg fram til at du kjenner denne familiens behov og følelser ut og inn? Pass dine egne saker. Du vet utmerket godt at du ikke har peiling på hva du snakker om.
Jord Skrevet 9. september 2004 Forfatter #12 Skrevet 9. september 2004 Jord: Hva har du med disse menneskenes private familieliv å gjøre? Er du en slags selvutnevnt beskytter av den kongelige moral og kyskhet? Og hva har du tenkt å gjøre med det, utenom å "analysere" deg fram til at du kjenner denne familiens behov og følelser ut og inn? Pass dine egne saker. Du vet utmerket godt at du ikke har peiling på hva du snakker om. Du kan jo starte med å spørre hva VG og se & Hør har med dette å gjøre? Hva er hensikten med at vi vanlige landsborgere skal bli informert om at Morten Borg har giftet seg med datteren til Ali Baba? Hvorfor skal det interessere oss at lille Marius ikke klarte å leve opp til de forventningene som ble stilt til ham? Med mediefokuseringen, inkludert skitkasting, så legger mediene opp til at folk begynner å reagere. Tenke og filosofere. Det er ikke meg som er problemet. Problemet mitt er at jeg ikke ønsker at skattekronene våre skal gå til å underholde dette dynastiet med alt fra halvblods kongelige til teppeselgere, eksnarkomane og konemishandlere. De kan gjøre akkurat pokker hva de vil for meg så snart vi har fått avskaffet monarkiet. Og det har jeg full rett til å mene og si.
Gjest Eir Skrevet 9. september 2004 #13 Skrevet 9. september 2004 Det kan jo hende at enkelte barnepsykologer og pedagoger ikke synes noe særlig om at et barn har blitt revet opp fra roten og dras inn i et slikt stort' date=' nytt miljø (Maktabiene, Høibyene og de kongelige).[/quote'] Kansje barnepsykologene heller burde se litt mer på hvordan vanlige barn opplever ett samlivsbrudd, i familier som ikke blir overvåket av det offentlige? Kanskje alle som engasjerer seg i dette heller burde utvise samme engasjement for at sine egne barn skal ha det bra?
waco Skrevet 10. september 2004 #15 Skrevet 10. september 2004 Jord, det du egentlig mener er at VG driver og lager underholdning på bekostning av kongefamilien fordi de er tullinger, så er det egentlig dårlig gjort av oss å kjøpe VG...? Faen heller jeg har boikotta avisa for lenge sia. Det er bare møkk som spyes ut av dagbladet og vg og ukebladene for tiden, maken til massesuggesjon for at alle skal forelske jeg seg i MM og Marius og alle de andre jeg ikke husker... Eller Jord er det du som har klikka helt, unnskyld meg jeg anklager deg ikke for noe jeg må jo bare spørre, men det er ikke du som har helt oppheng i kongeslekta og går ut og irriterer deg over MM fordi du kunne jo vært en MYE BEDRE kronprinssesse med hevet rygg og ikke senkende skuldrer...jeg håper ikke vi aner sjalusidrama her for da vet jeg ikke helt hvordan jeg skal svare.... Vi får forutsette at du er normal og virkelig er bekymra for hvorfor VG driver og utlyser denslags informasjon og du er egentlig enda mer bekymra for hvorfor ingen gidder bry seg med hvorfor VG driver og forteller denslags historier.... Hvilkene av disse er mest deg Jord? Waco
alisia4 Skrevet 10. september 2004 #16 Skrevet 10. september 2004 Jod skrev: Du kan jo starte med å spørre hva VG og se & Hør har med dette å gjøre? Hva er hensikten med at vi vanlige landsborgere skal bli informert om at Morten Borg har giftet seg med datteren til Ali Baba? Hvorfor skal det interessere oss at lille Marius ikke klarte å leve opp til de forventningene som ble stilt til ham? Med mediefokuseringen, inkludert skitkasting, så legger mediene opp til at folk begynner å reagere. Tenke og filosofere. Det er ikke meg som er problemet. Problemet mitt er at jeg ikke ønsker at skattekronene våre skal gå til å underholde dette dynastiet med alt fra halvblods kongelige til teppeselgere, eksnarkomane og konemishandlere. De kan gjøre akkurat pokker hva de vil for meg så snart vi har fått avskaffet monarkiet. Og det har jeg full rett til å mene og si. Denne fortjener en applaus og jeg støtter deg i alt du har sagt. Har ingenting til overs for monarkiet så for meg kan de like GODT DRA DER PEPPEREN GROR. Den holdningen og mentaliteten de driver med syntes jeg oppriktigtalt ikke hører hjemme noen plasser.
Monstermagnet Skrevet 10. september 2004 #17 Skrevet 10. september 2004 Hvis jeg hadde stilt min person disponibel for det offentlige rom på lik linje med Mette Marit eller politikerne, så måtte jeg ha funnet meg i at det ville bli diskusjoner rundt min person. Noen ganger lite hyggelige diskusjoner dersom jeg ikke hadde hatt rent mel i posen. Hva har innlegget ditt med diskusjon å gjøre? Dette er jo bare påstander ut fra intet! Hva med å ha litt ryggdekning før du lirer av deg noe mer dumt?
*Shira* Skrevet 10. september 2004 #18 Skrevet 10. september 2004 Mye oppgulp der gitt Jord :o Men jeg må innrømme at jeg synest synd på Marius. Har en vond følelse av at han kommer til å slite når han blir eldre. Jeg håper det blir med bare følelsen
*Shira* Skrevet 10. september 2004 #19 Skrevet 10. september 2004 Leste innlegget til Waco.. Var det virkelig VG som belyste denne saken at Marius liksom skulle ha slått seg vrang... Helt forkastelig om det virkelig er sånn..
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2004 #20 Skrevet 10. september 2004 Hva har innlegget ditt med diskusjon å gjøre? Dette er jo bare påstander ut fra intet! Hva med å ha litt ryggdekning før du lirer av deg noe mer dumt? Tro meg, Monstermagnet, hun vet hva hun snakker om. Skal man tro ryktene, og det skal man jo om dette som jeg hørte eller leste et eller annet sted, så har Jord stort sett ikke gjort annet enn å få i seg ting hun ikke har spist. Enten har hun fått i seg kjønn mot betaling (debet) eller sprøytet i seg dop mot betaling (kredit). Regnestykket har ikke alltid gått opp, så hun har spedd på med litt parkometermelking (som godt utpult vet hun at disse fungerer akkurat som peniser; det er bare å melke dem til de spruter) og endel tyverier. Barna hennes, derimot, de får ordentlig omsorg, i motsetning til stakkars Marius. Barnevernets overtakelse av alle fire har sørget for dét. Klart, når man omgås horer, blondiner, folk som drikker, folk som røyker og røyter og kjenner noen som er i familie med en kriminell går det sånn. Som sagt; dette er bare sånn det er, selv om hun sikkert vil benekte det. Jeg forteller bare det jeg tror jeg har hørt eller lest et sted, jeg - så ikke kom her og klandre meg for debatten! Såpass takhøyde må det jo være på KG, og sannheten skal fram! Det ergrer meg at skattekronene mine skal være med på å finansiere både trygden hennes og alle kuroppholdene, fengselsoppholdene og ikke minst sykehusoppholdene. Mye bedre og billigere å sende slike tapere og familiene deres dit pepper'n gror.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå