AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #1 Skrevet 26. juli 2015 Er jeg den eneste som bruker belte på bussen? Det er jo nesten blitt slik at det er sosialt akseptert å ikke bruke belte. Anonymous poster hash: 61bcc...a04
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #2 Skrevet 26. juli 2015 Har blitt? Det har vel alltid vært sosialt akseptert å ikke bruke belte på bussen siden det er relativt nytt med bilbelter i buss. Det er derimot ikke lov til å ikke bruke beltet dersom bussen er utstyrt med det. Anonymous poster hash: b340d...51d 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #3 Skrevet 26. juli 2015 Har blitt? Det har vel alltid vært sosialt akseptert å ikke bruke belte på bussen siden det er relativt nytt med bilbelter i buss. Det er derimot ikke lov til å ikke bruke beltet dersom bussen er utstyrt med det.Anonymous poster hash: b340d...51d Alle offentlige busser er vell utstyrt med det. Selv om det er belter bruker ikke folk det uansettAnonymous poster hash: 61bcc...a04
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #4 Skrevet 26. juli 2015 Alle offentlige busser er vell utstyrt med det. Selv om det er belter bruker ikke folk det uansettAnonymous poster hash: 61bcc...a04 Tatt en bybuss noen gang? De færreste av dem har belter, i hvert fall i større byer. Det er ikke belter ombord i bussene i Oslo, akkurat, ei heller på et lite sted jeg bodde før. Busselskapene som kjører over større avstander har derimot belter. Selv bruker jeg belte når det er påbudt. Det være seg i bil, buss eller fly. Anonymous poster hash: ccdfa...20a 3
fruBeist Skrevet 26. juli 2015 #5 Skrevet 26. juli 2015 Det er stort sett belte på bussene her jeg bor. Og jeg tar det på meg, selv om jeg stort sett kun skal busse to stopp. Når det er sagt, så er det relativt ofte at beltet ikke funker når jeg skal ta det på meg, så da er det tryggere å sitte uten i to stopp, enn å løpe rundt på buss i fart for å finne fungerende belte.
Faith- Skrevet 26. juli 2015 #6 Skrevet 26. juli 2015 (endret) Jeg bruker ikke belte på lokalbussene inne i byen (type fra sentrum og hjem til meg eller foreldrene mine), men da er det stort sett heller ikke noe belter å bruke, de kjører heller aldri spesielt fort og det er ofte så fult av man likevel må stå. Jeg bruker derimot alltid belte på langdistansebusser som flybuss eller turbusser. Er nok av eksempler på folk som har blitt drept i bussulykker, hvor de med stor sannsynlighet hadde overlevd om de hadde brukt belte. Er kanskje fordi jeg har blitt eldre, men jeg føler det har blitt langt mer vanlig å bruk belte både på langtur med buss, men også i bil. Før var det vel tendenser til at spesielt ungdommer syns de var for kule til å bruke belte. Enten er det bare ikke slik i mitt miljø, eller så er det er faktisk endring i min generasjon (midten av 20 årene). I min omgangskrets blir man sett på som stokk dum om man ikke bruker belte i bil. Jeg hadde seriøst nektet å kjøre noen eller sittet på med noen som ikke bruker belte i bil, nettop fordi man setter alle andre i bilen (som faktisk bruker belte) i livsfare ved å selv ikke bruke belte. Er en så ufattelig enkel måte å redusere faren for å bli drept at jeg ikke skjønner meg på dem som ikke benytter seg av den. Endret 26. juli 2015 av Faith-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå