Gå til innhold

billig bryllup

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke spurt folk som jobbet med det om tjenester, men kunne spurt en venninne som er veldig flink til å bake om å lage bryllupskake, en venninne som er flink med hår til å hjelpe til med hår og så videre. Ikke en konditorvenn eller frisør. På samme måte spør jeg venner om å snekre på dugnad, men ringer ikke svogeren som er snekker for å komme å sette opp en vegg. Synes det er flott å hjelpe vennene mine med ting jeg kan, og vet mange av dem har det på samme måte.

Anonymous poster hash: 9b5c1...700

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne av meg giftet seg nettopp.

Av meg fikk de pynting og ordning av lokalet i bryllupsgave (verdi to feriedager og fire frikvelder). Av en annen venninne fikk de fotografering. Av en familievenn fikk de bryllupskake. Av en kompis fikk de filming av vielse og taler. Av foreldre av venninnegjengen fikk de servering. Av en kompisgjeng fikk de band.

Ingen av oss ble spurt om å gjøre det i gave, men om å gjøre det og om pris. Samtlige svarte "Dere skal få det i gave av oss!" Tror ikke det er så unormalt at folk gjerne byr på tjenester som gaver. Hvor mange omaggiovaser trenger et etablert par egentlig?

Anonymous poster hash: 0709d...8e0
  • Liker 4
Skrevet

når det gjelder fotograf så skal en flink venninne av meg få 3000 kr for jobben å følge oss hele dagen :) så den er bankers. 

ellers så står vi for mye av maten selv, med litt hjelp av familie for å lage det, blir nok et koldtbord for de nærmeste. og så blir det vel å kjøpe selve kaken selv, for resten av familien min stiller gjerne opp og baker mer til ellers av kakebordet.

håret har jeg ikke tenkt på ennå, men skal høre med noen i familien

Skrevet

Vi hadde koldtbord, der alle i familien og noen nære venner bidro. En venn av søsteren til mannen min tok bilder, han ville bli fotograf og ønsket praksis. Venner av søsken var ryddehjelper, de fikk betalt men ikke så mye (de fikk en fest i etterkant). Foreldre betalte alkohol (innkjøpt selv i Sverige). Det som kostet mest var brudekjolen, den ble spesialsydd etter eget design.

Anonymous poster hash: 7c7bd...919
Skrevet (endret)

Vi hadde koldtbord, der alle i familien og noen nære venner bidro. En venn av søsteren til mannen min tok bilder, han ville bli fotograf og ønsket praksis. Venner av søsken var ryddehjelper, de fikk betalt men ikke så mye (de fikk en fest i etterkant). Foreldre betalte alkohol (innkjøpt selv i Sverige). Det som kostet mest var brudekjolen, den ble spesialsydd etter eget design.

Ok, så folk betalte for maten sin sånn at du kunne ha råd til kjole. Du vurderte aldri den frekke men alikevel ærlige metode og crowdfounde bryllupet ditt på Go Fund Me?  :fnise:

Endret av O.G.
Skrevet

Ebay! Vi har ikke kommet så godt i gang..bryllup neste år. Budsjett: 80.000 kr (67 gjester til middag). Så det meste blir gjort selv, bekjente hjelper (kompis som er utdannet kokk tar seg av grilling, vi kjøper inn selve maten selv, venninne som er hudpleier og negledesigner fikser sminke+negler og hår). Familie baker kaker (håper jeg! Hvis ikke gjør jeg det selv). Bryllupskake blir laget selv. Invitasjoner osv lager vi selv med hjelp av photo shop og etsy :P

Kjole til meg har jeg funnet på etsy og/eller ebay. Har ikke helt bestemt meg for hvilken jeg vil ha, men det er ikke vanlig brudekjole uansett (bryllupet blir veldig avslappet og mer som en stor sommerfest). 

Unnskyld, men kalles virkelig det billig?? Å nesten bruke 100.000 på bryllup? 

Det er faktisk vanvittig... Og at venner av søsken ble avspist med lite betaling, mens bruden skal ha spesialsydd kjole? Da har man ikke innsett hva som er det viktigste i et bryllup.

Anonymous poster hash: 72835...7f7

• Liker 2
Gjest Haaploes
Skrevet

takk for masse tips, er ikke så flink baker så kake må jeg nok bestille eller se om noen kjente kan lage,

kom gjerne mer mer tips

Husk at du trenger bare å mestre en kake skikkelig godt, så hvis det er en stund til bryllupet er det bare å øve, øve, øve :)

Skrevet

Det er faktisk vanvittig... Og at venner av søsken ble avspist med lite betaling, mens bruden skal ha spesialsydd kjole? Da har man ikke innsett hva som er det viktigste i et bryllup.

Gjett om hun ble omtalt som bruden fra helvete i ettertid....  :trist:

Skrevet

Giftet oss i bunad, som vi begge hadde fra før. 

Hadde bryllupet hjemme hos mine foreldre. 

Bakte selv.

Hadde sodd som bryllupsmiddag. 

Inviterte ikke gudoghvermann, hadde bare nærmeste familie til stede. 

Anonymous poster hash: 62241...dde
Skrevet

Gjett om hun ble omtalt som bruden fra helvete i ettertid....  :trist:

Jepp! Jeg hadde ikke hatt noe problem med å hjelpe til eller bidra på annet vis til budsjettbryllup. Men jeg hadde blitt skikkelig fornærmet om jeg måtte "jobbe" for lite lønn fordi bruden skulle bruke størstedelen av budsjettet på kjolen. 

• Liker 2
Skrevet

Jepp! Jeg hadde ikke hatt noe problem med å hjelpe til eller bidra på annet vis til budsjettbryllup. Men jeg hadde blitt skikkelig fornærmet om jeg måtte "jobbe" for lite lønn fordi bruden skulle bruke størstedelen av budsjettet på kjolen. 

Helt enig. Hadde det vært en venninne av meg så hadde hun blitt fortalt noen pauli ord.

Skrevet

Jeg har aldri egentlig tenkt over hvilket bryllup jeg ville ha og etter at forlovelsen var et faktum kjente jeg at jeg fikk mer og mer angst for bryllupet.

Vi satte en dato og jo mer det nærmet seg, jo mer gruet jeg meg. Ikke på å gifte meg, men på alt styret og alle pengene som kom til å bli brukt på tull(fra mitt ståsted). Så da måtte jeg fortelle mannen hvordan jeg følte det.

Jeg vil kun ha nær familie tilstede som tilsvarer mine foreldre og søsken(med partnere og barn) og hans foreldre og søsken(med partnere og barn)i en kirke.

Kjolen skal ikke koste mer enn 1000kr, sko og lignende har jeg allerede kjøpt.

Bryllupsfesten blir enkel med kaffe og middag på et hotell i Oslo. Kaka bestiller jeg fra Pascal.

Bryllupsreisen blir 3 dager i Paris fly til Roma for 3 dager til og hjem igjen.

Det er egentlig ikke pengene det står på, for det har vi nok av, men jeg føler jeg kaster dem bort om jeg skal gjøre det hele så overfancy med dyr kjole,kake osv. Som tidligere nevnt har jeg aldri vært jenta til å drømme om det perfekte bryllupet. De fleste av mine venniner sier at dette er jo en stor og viktig dag, og det er det jo, men jeg orker ikke alt maset i forkant og tanken på å bruke mye cash.

Noen av mine venniner ble skuffet over dette, men det er egentlig ikke min sak. Jeg ønsker mye heller og feire i ro og mak og kan heller feire mer separert med andre deler av familien og venner senere.

Anonymous poster hash: e771e...cfe
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...