AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #1 Skrevet 26. juli 2015 Blir snart 30, og har ikke kjæreste eller venner. Jeg har ikke lyst til å ha familiebursdag heller. Føler meg så mislykka. Noen andre som har vært i en lignende situasjon? Så kjedelig og trist med slike dager, som f.eks. bursdager, nyttårsaften, 17. mai og andre festdager der en blir sitttende alene. Noen som har tips til hva en selv kan gjøre? F.eks. bestille en reise? Har ikke så lyst til å dra å spise på restaurant alene... Ikke så gøy å bli 30 år og være singen og uten venner... Anonymous poster hash: 41ccf...eff
Silfen Skrevet 26. juli 2015 #2 Skrevet 26. juli 2015 Jepp. Jeg gjør ingenting. Har straks rund dag selv og den skal forbigåes i stillhet.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #3 Skrevet 26. juli 2015 Blir snart 30, og har ikke kjæreste eller venner. Jeg har ikke lyst til å ha familiebursdag heller. Føler meg så mislykka. Noen andre som har vært i en lignende situasjon? Så kjedelig og trist med slike dager, som f.eks. bursdager, nyttårsaften, 17. mai og andre festdager der en blir sitttende alene. Noen som har tips til hva en selv kan gjøre? F.eks. bestille en reise? Har ikke så lyst til å dra å spise på restaurant alene... Ikke så gøy å bli 30 år og være singen og uten venner... Anonymous poster hash: 41ccf...eff Jeg pleier å ta en liten ferie. En weekend til London eller noe. Jeg liker ikke bursdager generelt og er alltid så kjipt når alle spør hvordan jeg skal feire den..I utlandet derimot så kan jeg feire den litt for meg selv. Kjøpe meg noe fint og spise god mat.. Anonymous poster hash: 6aa76...002 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #4 Skrevet 26. juli 2015 Blir snart 30, og har ikke kjæreste eller venner. Jeg har ikke lyst til å ha familiebursdag heller. Føler meg så mislykka. Noen andre som har vært i en lignende situasjon? Så kjedelig og trist med slike dager, som f.eks. bursdager, nyttårsaften, 17. mai og andre festdager der en blir sitttende alene. Noen som har tips til hva en selv kan gjøre? F.eks. bestille en reise? Har ikke så lyst til å dra å spise på restaurant alene... Ikke så gøy å bli 30 år og være singen og uten venner... Anonymous poster hash: 41ccf...eff Gå på byen? Kanskje du møter en hel haug med andre mennesker der ? Anonymous poster hash: 4cca5...664
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #5 Skrevet 26. juli 2015 Problemet er vel egentlig ikke selve 30-årsdagen, men at du ellers ikke har venner? Jeg har i en periode hatt mangel på venner, og det har vært leit, men så har jeg gått inn for å skaffe meg nye venner, og har vel i løpet av siste halvannet år klart å skaffe meg fem venninner. Så situasjonen er en helt annen nå, da jeg har noen å treffe og gjøre ting med. Tror ikke du skal lage så stort press på deg selv for å finne på noe spesielt på 30-årsdagen. Ting er som de er nå, men du kan jo gjøre endringer etter dette, så du får noen venner. Hvis jeg var alene på dagen, så ville jeg dratt på en liten tur/utflukt i naturen hvor det er fint, og etterpå spist noe godt hjemme og sett på en bra film/serie. Anonymous poster hash: b5075...451
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #6 Skrevet 26. juli 2015 Du kan jo dra på vennejakt? Vær litt frempå og åpen for hvor man faktisk kan møte noen(møtte en god venninne for første gang i en heis ) Men om du ikke rekker noe før du fyller, hva med å bare ta en ferietur til et sted du har lyst å dra? Anonymous poster hash: 67168...bd3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #7 Skrevet 26. juli 2015 Problemet er vel egentlig ikke selve 30-årsdagen, men at du ellers ikke har venner? Jeg har i en periode hatt mangel på venner, og det har vært leit, men så har jeg gått inn for å skaffe meg nye venner, og har vel i løpet av siste halvannet år klart å skaffe meg fem venninner. Så situasjonen er en helt annen nå, da jeg har noen å treffe og gjøre ting med. Tror ikke du skal lage så stort press på deg selv for å finne på noe spesielt på 30-årsdagen. Ting er som de er nå, men du kan jo gjøre endringer etter dette, så du får noen venner. Hvis jeg var alene på dagen, så ville jeg dratt på en liten tur/utflukt i naturen hvor det er fint, og etterpå spist noe godt hjemme og sett på en bra film/serie. Anonymous poster hash: b5075...451 Ja, god ide. Var i et forhold, og pleiet noe omgang med hans venner. Så ble det slutt. Og da merker en hvor ensomt det blir. Men enig at det ikke nytter å sitte og skulle synes synd på seg selv. Hadde vært fint å dratt ut i naturen ja, kanskje bestille overnatting på høyfjellhotell eller noe sånt. Anonymous poster hash: 41ccf...eff
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #8 Skrevet 26. juli 2015 Kjenner følelsen ja. For meg så er 17. mai og nyttårsaften årets to verste dager, da dette er typiske "vennedager" der alle andre finner på sosiale aktiviteter sammen, mens man selv blir sittende alene. Dette blir på en måte forsterket også i vår teknologiske tidsalder, der man på facebook får se bilder av sosialt vellykkede mennesker som smiler og ler sammen. Champagne-frokoster, grillselskaper, fester etc etc. Jeg tror det viktigste man kan gjøre sånn på kort sikt er å sørge for å aktivisere seg selv på de dagene. Det verste man kan gjøre er å ikke gjøre noen ting. Liker tanken på å bestille en reise, men det trenger ikke være noe voldsomme greier. Pakk ryggsekken og ta en dagtur på fjellet f.eks. På litt lengre sikt så må jo målet være å få seg noen venner. Der kan jeg ikke bidra med så mange gode tips, annet enn at man selv må ta initiativ til å møte folk. Og så hjelper det veldig dersom man har en positiv og optimistisk innstilling til ting. Enklere å bli glad i slike mennesker. Det er slitsomt å være rundt negative mennesker. Jeg sier ikke at TS nødvendigvis er negativ, men nevner det for sikkerhets skyld. Dersom man merker at man er negativ av natur, så har jeg lest at det kan trenes bort. Fake it til you make it. Anonymous poster hash: 421c5...782 1
Cinder Skrevet 26. juli 2015 #9 Skrevet 26. juli 2015 Jeg vill anbefale å reise bort til et sted med masse mennesker, dvs en storby. Der er det mange ting å finne på som er OK å gjøre alene. Vær grei med deg selv, spis is og kjøp deg en god lunch med vin. Gode luncher er enklere å "gjøre" alene, middager blir fort litt stusslige. Da er det bedre å gå på kino, teater etc om kvelden. Er du kvinne kan jeg anbefale det norske kfuk-hjemmet i London som tar i mot bestilling på hotellovernattinger. Sørg for å gjøre noe kjekt, noe med litt action slik at man "glemmer" at man er alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå