AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #1 Skrevet 26. juli 2015 Hørte nettopp et høyt brak i stua, og oppdaget at det var en fugl som hadde flydd inn i vinduet. Det ser ut til å være en hakkespett. Den lever, men ligger bare å skjelver. Først sto den helt stille og bare blunket, mens nå har den krøket seg sammen. Det ene beinet ligger i en veldig rar posisjon. Så, hva gjør jeg? Er det noe jeg kan gjøre? Har googlet litt, og jeg tror fuglen har en hjernerystelse. Det kan ta timer til dager for at denne går over (hvis fuglen overlever og ikke har indre skader). Det er anbefalt at man skal ta den i en boks og la den være inne og mate den... Men jeg skal på ferie imorgen, så det går jo ikke. Og jeg har en katt. Så det er litt begrenset hva jeg egentlig kan gjøre for fuglen uansett... Katten min er for øyeblikket inne, men den vil sikkert snart ut og da oppdager den nok fuglen med en gang. I tillegg er det mange andre katter i området. Det beste jeg kommer på er å legge den i en boks, og forflytte den til skogen (som er rett ved der jeg bor). Da er den hvertfall litt mindre eksponert enn å ligge på en veranda... Er det noen som har noen bedre forslag? Føler det er fælt å bare la den ligge der hvertfall... Anonymous poster hash: 593e3...128
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #2 Skrevet 26. juli 2015 Plukk den opp og sjekk etter skader. Brukne bein eller vinger. Er det noe brukket så avliver du den Anonymous poster hash: 35491...f89 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #3 Skrevet 26. juli 2015 Hvordan skal jeg avlive den da? Vet ikke om jeg klarer det... Hvis faren min hadde vært her hadde han tatt seg av det, men er alene hjemme Burde jeg bruke hansker når jeg undersøker den? Anonymous poster hash: 593e3...128
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #4 Skrevet 26. juli 2015 Hvordan skal jeg avlive den da? Vet ikke om jeg klarer det... Hvis faren min hadde vært her hadde han tatt seg av det, men er alene hjemme Burde jeg bruke hansker når jeg undersøker den? Anonymous poster hash: 593e3...128 Kjapt og humant. En spade over nakken og tramp ned. Død på et blunk Trenger ikke bruke hansker, bare vask deg godt etterpå Anonymous poster hash: 35491...f89 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #5 Skrevet 26. juli 2015 Du burde ha hansker ja, har du ikke hansker så bruk to plastikkposer som hansker. Jeg har fått inn to småfugler ved to forskjellige anledninger i stuen. Da har det heldigvis vært nok med å åpne ene vinduet her så har de etter hvert skjønt at det er der de skal ut. Jeg har viftet en del og prøvd å prate rolig da, aner ikke om det har hjulpet noe. Men fugler kan ha litt av hvert på seg. Så ikke ta i med bare hendene. Og uansett vasker du hendene etterpå! Anonymous poster hash: 11981...2e2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #6 Skrevet 26. juli 2015 Jeg ringte viltnemda (sto på nettet at man kan ringe dem), og fikk høre at jeg bare skal la den ligge. Enten kommer den til hektene, eller så dør den. I verste fall kan de komme og avlive den. Men nå må jeg jo egentlig passe på at det ikke kommer noen katter i nærheten, og så bare håpe på det beste... Den har begynt å bevege litt mer på seg heldigvis, håper det er et godt tegn. Anonymous poster hash: 593e3...128 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #7 Skrevet 26. juli 2015 Åja, den er ute, ikke inne? Da trenger du jo ikke ta i den? Anonymous poster hash: 11981...2e2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #8 Skrevet 26. juli 2015 Åja, den er ute, ikke inne? Da trenger du jo ikke ta i den? Anonymous poster hash: 11981...2e2 Haha, ja! Den fløy inn i stuevinduet utenfra. Tenkte at det kanskje var bedre å flytte den til skogen enn å la den ligge på verandaen? Men viltnemda sa jeg bare skulle la den ligge, så får jo bare gjøre det.. Har ikke så veldig lyst til å ta i den heller. Anonymous poster hash: 593e3...128
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #9 Skrevet 26. juli 2015 Det kom seriøst en måke og tok den!!! Var utrolig ubehagelig, før jeg visste ordet av det kom det en gigantisk måke og fløy av gårde med den Så nå er det masse blodrester på verandaen... Man kan vel si at naturen gikk sin gang. Uæ, hater måker!! Anonymous poster hash: 593e3...128 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #10 Skrevet 26. juli 2015 Det kom seriøst en måke og tok den!!! Var utrolig ubehagelig, før jeg visste ordet av det kom det en gigantisk måke og fløy av gårde med den Så nå er det masse blodrester på verandaen... Man kan vel si at naturen gikk sin gang. Uæ, hater måker!!Anonymous poster hash: 593e3...128 Drittmåker :-(Anonymous poster hash: 49218...74a
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #11 Skrevet 26. juli 2015 Det var vel bra at måken kom, slik at den lille fuglen slapp å lide. Eller? Anonymous poster hash: 01742...eaa 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #12 Skrevet 26. juli 2015 Det var vel bra at måken kom, slik at den lille fuglen slapp å lide. Eller? Anonymous poster hash: 01742...eaa Jo, tenker det jeg og. Men det så ut til at den begynte å bevege mer på seg, og hvis den ikke hadde så kraftig hjernerystelse så kunne den jo kanskje hatt en sjans. Men jaja, det var vel sikkert for det beste. Men jeg hater fortsatt måker! Anonymous poster hash: 593e3...128
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #13 Skrevet 26. juli 2015 Jo, tenker det jeg og. Men det så ut til at den begynte å bevege mer på seg, og hvis den ikke hadde så kraftig hjernerystelse så kunne den jo kanskje hatt en sjans. Men jaja, det var vel sikkert for det beste. Men jeg hater fortsatt måker!Anonymous poster hash: 593e3...128 Hehe, du kan ikke hate måker for dette. Det er naturens gang, og måka var nok sulten. Synd for hakkespetten, men lignende skjer hver dag i skogen Anonymous poster hash: 5cf65...f8b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå