Gå til innhold

God pizza som ikke tar for lang tid?

Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

Min utkårede kommer hjem i dag fra ferie, og jeg har lyst å lage noe godt å spise til oss. Men jeg er ikke så aktiv på kjøkkenet. Jeg lager mye enkel mat til meg selv, men er ikke så flink med "middag" og avansert kosemat.

Tenkte jeg kunne lage en pizza eller noe, har dere noen tips til hva jeg kan kjøpe på dagligvarebutikken som garanterer et bra resultat? Tenker på en saftig pizza med god bunn og fyll, men jeg er ikke så interessert i å gå i full husmormodus og lage alt fra bunnen av  :sjenert:

Vi er begge glad i smakfull mat, men er ikke særlig kresne, så alt blir nok godt mottatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

kjøp peppes ferdigbunn eller en pose fra Toro. En boks hakkede tomater, annanas, paprika, kjøtt etter ønske (kjøttdeig, kylling, pepperoni, kjøttboller) og ost på toppen.

Anonymous poster hash: fa9b3...b1f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

kjøp peppes ferdigbunn eller en pose fra Toro. En boks hakkede tomater, annanas, paprika, kjøtt etter ønske (kjøttdeig, kylling, pepperoni, kjøttboller) og ost på toppen.

Anonymous poster hash: fa9b3...b1f

Takk for råd :) Det er sikkert raskt å lage i tillegg  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp ferdig bunn hvis du ikke orker å bake. Men jeg ville ikke slengt på en boks med hermetiske tomater uten å surre litt løk, hvitløk, 1-2 ss tomatpure og ha i krydder (salt evt buljong og pepper). La det småkoke en time eller to. Basilikum tilsetter du når det er 1-2 min. igjen av koketiden. Du kan ha i stekt kjøttdeig fra det begynner å koke. 

Ville brukt tomatpure hvis du ikke vil lage saus. Smør litt olivenolje og tomatpure på bunnen, ha på litt ost, strø på salt og krydder. Legg på kjøtt (f.eks skinke, kjøttboller, pepperoni, evt kjøttdeig) og valgfritt av løkringer, oliven, paprika, tomat, hvitløk og masse ost. Krydre litt mer med basilikum og oreogano, men pass på saltet.

Anonymous poster hash: 7ee4d...2e4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit pizza er superenkelt å lage, og tar ikke lang tid. Du kan kjøpe ferdigbunn som du bare ruller ut for å spare ektra tid (men hjemmelaget går og fort, bare rør sammen 3dl lunket vann, 1/2 gjær, og litt salt, samt ønsket type mel. Jeg liker å bruke litt grovt mel i pizzabunnen også). 

Toppingen lager du sånn:

1 beger creme fraiche.

Bland inn 1 knust fedd hvitløk, finhakket chilli og vårløk, litt pepper og en liten dæsj salt. 

Smør dette over pizzabunnen. Legg på ønsket type revet ost (bruk gjerne ferdigblandinger hvis du synes det er kjedelig å raspe ost. ). Oppå osten legger du strandaskinke. Strandaskinken blir nydelig crispy og sprø når du steker den.

225g midt i ovnen til osten er gyllen og bunnen ser stekt ut, sånn ca 20-30min. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Ser noen har foreslått hvit pizza, her er en annen:

Saus: bare creme fraiche 

Topping: rødløk i strimler, bacon og en del pepper for smak. Mange liker også ruccola på.  

Denne pizzaen må ha tynn bunn, pleier å steke den på 200 grader i ca 20-30 min. 

Ellers kan jeg anbefale en med tomatsaus, mozarella, løk og spekeskinke! Jeg liker uten annen ost på toppen, men det velger man selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

pizzaen er sikkert lengst fortært, men forslag til en annen gang, til en raske smakfull rask pizza.

Ferdig bunn fra peppes.

Saus: bland tomatpure med rød pesto (den fra kiwi er god- har litt ekstra chilli i seg). Funker veldig greit de gangen jeg ikke gidder å lage saus fra bunn av

topping:  ost + det du måtte ønske

Anonymous poster hash: 9d546...302
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...