Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje litt tidlig ute, men nå har jeg tid til å ordne med sånt, så da er det like greit å begynne å tenke på høsten allerede.

Jeg har aldri trengt å kjøpe ved før, jeg har bodd sånn at vi har ordna det selv, men nå må jeg kjøpe. Og da innser jeg at jeg ikke aner hva som er normalpris (ikke for en sekk på bensinstasjon, men innkjøp for hele vinetren). Hva er en grei pris og hvor mye trenger jeg for en lang vinter i en 65 kvadrats leilighet ett sted det ofte er under 30 minusgrader og fort kan finne på å bli ned mot 40. Leiligheten er ny og godt isolert, og blir oppvarma en del med strøm. Hvor mye ved og strøm den sluker aner jeg ikke, for jeg er helt nyinnflytta, så deres gjetting er like god som min. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Betaler 700,- for 5 kubikk. Fritt tilkjørt. Holder veldig godt hele vinteren hos oss med stor enebolig.

Anonymous poster hash: 339da...012
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke mange kubben før det er varmt der.

Tipper 40 sekker holder. Vi betalte 59 kr for 40 liter

Anonymous poster hash: 684f9...ee3

Skrevet

En vanlig god pris om du kjøper per sekk er 1kr per liter. Altså 60kr for en 60 liters sekk, 40kr for 40 liter. Coop Bygg har 40 liter (de kaller det "15kg") for 29-35kr, varierer litt. Vi har kjøpt mye hos et bygdeoriginal i nærheten, han tar 40kr for 60 liter. Men det vi kjøpte i vår var det blåbukk i, så her skal vi ikke handle mer ved. Kjøper du favn, kubikk eller andre store mengder ville jeg ha regna ca 60øre/liter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...