Gå til innhold

Tips til barneaktiviteter i dåp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal snart ha barnedåp, det kommer ganske mange barn, ca 10 stk i alderen 1-10 år. Tenkte at vi må ha noe de kan finne på så det ikke bare blir herjing. Jenta vår som skal døpes er det første barnet vårt, så vi har ingen leker for større barn..

Noen ideer til aktiviteter vi kan ha for dem? Har tenkt å lage til et bord med tegnesaker, men det er begrensa hvor lenge det er gøy..

Anonymous poster hash: 23e16...8c5

Skrevet

Vi hadde dåpen i en barnehage, så det var optimalt, men passer vel ikke helt for dere  :fnise:

Jeg kan heller gi noen tips om hva vi gjorde i bryllupet vårt hvor det var flere barn, selv om det ikke var helt det samme er det jo mye likt.

Under middagen laget vi en pose med tegnesaker og klistermerkebok som de kunne holde på med under middagen. Etterpå lagde vi et aktivitetsbord med tegnesaker, spill, og mye annet rart som barn liker å holde på med. Slik at der var litt av hvert.

Lykke til med barnedåp  :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Spill er også greit. Brettspill, kort

Om dere har mulighet til å ha tv

Ellers finner de nok på noe av det som er.

Anonymous poster hash: 106bd...444

AnonymBruker
Skrevet

Hvor skal dere ha? :) Vi hadde i barnehage, så det var mange uteleker der (men så var den yngste gjesten 13 år, så ble ikke brukt)

Anonymous poster hash: d1c7a...57b

Skrevet

Om dere vil ha noe relatert til dåpen, så kan dere eventuelt finne frem tegnesaker og ark, og la barna tegne en tegning til dåpsbarnet som dere setter inn i et album.

Unger er etter min erfaring stort sett flinke til å aktivisere seg selv, så så mye organisert aktivitet er ofte unødvendig. Er det mulighet for å være ute ville jeg ha lagt frem såpebobler, ball og andre uteleker. Skal dere være inne; tegnesaker, billedlotto eller andre brettspill, Lego eller noe annet de kan sysselsette seg med. Rolige aktiviteter er jo gjerne en fordel i en setting som dåp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...