Gå til innhold

Mobbing på barneskolen !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min niese blir mobbet på barneskolen. Hun er et såkalt krydderbarn med mange utfordrende sider som skal takles. Hun har adhd , tourettes syndrom og epilepsi.

Ikke nok med at hun har alle disse plagene ,men hun blir mobbet i tilegg.

Læreren tar ikke mobbingen på alvor så i dag har vi tatt det opp med rektoren !

Hvorfor kan ikke foreldrene fortelle barna sine at alle er forskjellige alle skal behandles med samme respekt som man ønsker seg selv.

Barn er grusomme til tider!

Er det noen her med noen erfaringer og tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Far til 2
Skrevet

Jeg oppdaget at tilsvarende skjedde med et av barna i samme klasse som et av mine barn (den som ble mobbet hadde ikke adhd, tourettes syndrom, etc)

Tok det opp med foreldrene til barnet som bekreftet at de hadde mistanke, men barnet ville ikke si noe.

Tok det opp med SFO uten at noe skjedde.

Tok det opp med andre foreldre (i forbindelse med levere/hente i bursdag). Det ble noe snakk og "noe" begynte å skje.

Tok det opp med rektor og hovedlærer: Verden ble snudd på hodet. Samtalegrupper i klassen og aktiviteter som skulle motarbeide mobbing (det siste sansynligvis tilfeldig på samme tidspunkt som denne saken kom opp).

I dag: Et mer eller mindre mobbefritt miljø. Men som forelder snakker jeg stadig med andre voksne som nå er langt mer våkne ovenfor problemet.

Om SKOLEN er villig til å ta tak i problemet er det mulig å stoppe slike ting. Som forelder er det lite en kan gjøre om en ikke får flere med seg som pressgruppe.

Far til 2

Skrevet

Har du tatt det opp med rektor, så plikter rektor å sette i gang med tiltak for å stoppe mobbingen. Dette i forhold til opplæringsloven § 9a-3. Rektor har plikt til å skrive et vedtak. Skjer ikke dette i løpet av 4 uker kan du klage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...