Gå til innhold

Hva har du med deg til lunsj?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er så vanskelig å lage en fristende lunsjboks til skole/jobb. Alt som holder seg godt er ofte så kjedelig, synes jeg.

Så jeg spør. Dere som har med dere matpakke hjemmefra på skole/jobb: hva slags mat har dere med dere? Bonuspoeng for sunne forslag.

Anonymous poster hash: ba883...a83
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Middagsrester, fjordland havregrøt.

Spiser som oftest lunsj fra kantina. Det er ganske billig der, så.

Gjest Belle âme
Skrevet

Til skulen: Nesten alltid heimelaga asiatisk som eg kan varme ❤️

Ellers gid morgen yoghurt eller knekkebrød med brunost.

AnonymBruker
Skrevet

Ris med gulrøtter, mais og erter. Har gjerne litt soyasaus på også. Varmer det i mikro på skolen før jeg spiser det. Smaker godt og metter :)

Anonymous poster hash: 79458...5ef
Skrevet

Middagsrester . Alltid råkost eller annet av rå grønnsaker ved siden av .

AnonymBruker
Skrevet

2 brødskiver + ett eple

Anonymous poster hash: dec1f...0cc
  • Liker 1
Skrevet

Som oftest en avokado som jeg deler i to og tar på salt&pepper, samt bringebærkesam med jordbær, banan og druer oppi. Har kjøleskap på personalrommet, så kesamen holder seg fin frem til lunsj.

Jeg bruker også av og til å mikse en salat kvelden før jobb, også tar jeg avokado oppi den, gjerne sammen med hardkokt egg. Bruker et par skjeer cottage cheese som jeg rører inn i salaten sånn at den ikke blir så tørr og kjedelig, og strør over litt pepper. 

Bruker generelt endel avokado, da den metter godt og holder meg mett lenge. 

(magen min er ikke så glad i brødmat eller knekkebrød, så derfor jeg aldri spiser det på jobb)

AnonymBruker
Skrevet

I min gamle jobb pleide jeg lage en god salat kvelden i forveien, gjerne med avocado, pastaskruer eller kokt potet, sammen med masse varierte grønnsaker og tunfisk, egg eller kalkun eller grillet kylling.

I tillegg en youghurt og stilkselleri eller gulrot som mellommåltid siden dagene pleide bli 12 timer lange.

I min nye jobb er det subsidiert kantine som jeg tenker prøve :nigo: Veldig spent på den, tror den er bedre enn bare god.

Anonymous poster hash: 247fa...015
Skrevet

Varierer, nå om dagen er jeg lei mat og lei jobb(venter på ferie) så har blitt knekkebrød med spekeskinke i det siste. Men prøver å lage en god slat innimellom, wraps, smoothies, eller tar med middagsrester som fortsatt ser fristende ut.

Skrevet

* Omelett

* Kokte egg

* Eggerøre

* Smoothie

* Middagsrester

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Gørrkjedelige knekkebrød og magerost. Drømmer om kantine :)

Anonymous poster hash: b646b...e02
AnonymBruker
Skrevet

-Smoothie. Jeg har bestandig frosne bananer i fryseren som jeg bruker i smoothien for å få en litt tykkere konsistens. I tillegg har jeg investert i en blender med flaske slik at det tar 2 min å lage smoothien. Ellers har jeg ofte i spinat, avokado, havregryn(spørs sammensetning), frossen frukt, gulrot, andre grønnsaker, noe juice eller vann, alger. Har ofte i 3-5 bananer

-Salat. Quinoa, couscous, bulgur eller pasta som base med linser, kikerter, bønner, alle verdens slags grønnsaker og gjerne noe frukt eller bær. Har ofte på en dæsj med søtet balsamicoeddik.

-Hummus. Gjerne med masse oppskjærte gulrøtter eller andre grønnsaker til.

-Fruktsalat. Ganske lett kost, men fint til kortere dager. 

-Toast, eller fullkornsknekkebrød med avokado. Kan gjerne ha på litt salt, pepper og sitronsaft for ekstra smak. Jeg foretrekker å skjære opp avokadoen på stedet slik at den ikke mister farge eller smak.

-Chiapudding. Enten med yoghurt eller noe slags melk. Har ofte med enten bær eller frukt jeg kan ha på toppen, og gjerne med litt hakkete nøtter. 

-Kald havregrøt. Havregrøt som du setter inn i kjøleskapet over natten(bruk melk eller yoghurt istedenfor vann), frukt/bær og nøtter som topping.

-Gryterett. Hvis du har tilgang til å varme opp mat kan du ha med for eksempel en indisk gryterett eller noe asiatisk som en over nevnte. Veldig godt.

-Fajitas. Gjerne med en dressing eller saus, grønnsaker og noen proteiner. Blir nesten som wraps dersom du skjærer dem på tvers. Kan også brukser grove lomper og annet. 

-Polarbrød. Veldig godt med oppskjært tomat med pepper og eventuelt en ost på.

-Rå vårruller. Egentlig bare masse grønnsaker som er i et rispapir. Godt med en liten dipp ved siden av, gjerne soya elelr sweet chilli sauce. 

Dette er som regel det jeg pleier å ha med meg :) Noe av det tar litt tid å late, men jeg står gjerne et par minutter om kvelden for å lage morengdagens lunsj. Ingrediensene kan være litt dyre dersom man er student, men jeg kjøper mye på innvandrerbutikker og i store kvantum. 

Hvis du vil ha noe veldig raskt kan du for eksempel lage egne energibarer. Er massevis av oppskrifter på nettet både for dem som er studenter eller som vil ha et høyt innhold av proteiner. :) 

Anonymous poster hash: e2f24...10b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...