Gå til innhold

Vanskelig å tolke om kollega liker meg eller ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at han liker meg selvsagt, men vet ikke om han er interessert eller om han bare liker meg som en venn. Synes det er vanskelig, og i og med at vi er kolleger så er det jo også selvsagt veldig vanskelig å spørre om sånt. 

Jeg opplever at han er veldig frampå når vi prater sammen, han smiler til meg hele tiden, spør om alt mellom himmel og jord (sånn f.eks i dag spurte han meg hvor jeg bor) og da jeg sa at jeg er fri og frank for tiden (som i singel) ble han veldig sånn "åååja! :nigo:" og han ler utrolig mye når vi prater sammen. 

Når vi er i en gruppe så blir han helt stille og for seg selv. Jeg har også merket meg at han kun oppfører seg som han gjør foran meg selv om jeg synes det er vanskelig å forklare. Han prater heller ikke med noen andre enn meg og en mannlig kollega (de er gode venner). Til de andre er det kun korte samtaler og bare jobbrelatert.

Jeg vet liksom ikke om jeg skal spørre han rett ut om han vil finne på noe (jeg har en morsom ting vi kunne gjort sammen som vi også kan gjøre som venner), men er redd for at han skal føle seg ukomfortabel om jeg har mistolket hans signaler og at han egentlig ikke er interessert. 

Skal jeg bare vente og se om han spør meg ut eller til jeg blir så og si 100% sikker på at han flørter med meg og er interessert, eller skal jeg hoppe i det og spørre selv? 

Anonymous poster hash: 4996a...a6d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

skal jeg hoppe i det og spørre selv? 

Anonymous poster hash: 4996a...a6d

Ja!

Anonymous poster hash: bc87f...8dd

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være greit å tenke gjennom det litt siden dere er kollegaer. Hvordan kan det bli å jobbe sammen både om du har misstolket interessen, og om du ikke har misstolket det, men det likevel ikke skulle funke mellom dere? Å blande jobb og kjærlighet kan ofte være et problem. Er du sikker på at han er singel forresten?

Anonymous poster hash: 27653...3b2
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erklært min interesse for en kollega jeg jobbet på prosjekt med en gang uten at interessen ble gjengjeldt. Jeg angrer ikke idag, men det ble følelsesmessig utfordrende for meg etterpå. Heldigvis for meg var kollegaen veldig forståelsesfull, og vi hadde flere samtaler i etterkant der vi fikk snakket ordentlig sammen. Tror jeg var heldig sånn sett ihvertfall, de fleste hadde nok ikke prioritert å bruke den type tid på en "beiler". Samtalene hjalp meg å bearbeide følelsene mine.

Dersom dette er en kollega som du jobber sammen med daglig, ville jeg vært forsiktig med å lufte interessen direkte.  Dersom det er en kollega som f.eks. er i samme selskap som deg, men som du kun ser av og til, (f.eks. på sosiale arrangementer i regi av jobben etc.), så ville jeg ikke vært så forsiktig.

Liker tanken på å be han ut på noe uten at du nødvendigvis trenger å nevne at du er interessert. Da kan du jo lodde stemningen bedre også. F.eks. lunsj (istedet for den kjpe kantinematen). Generelt så er det vel sånn at dag-tid-aktiviteter i mindre grad blir oppfattet som datete enn kvelds-tid-aktviteter selv om det finnes unntak.

Anonymous poster hash: 39b19...c4a
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erklært min interesse for en kollega jeg jobbet på prosjekt med en gang uten at interessen ble gjengjeldt. Jeg angrer ikke idag, men det ble følelsesmessig utfordrende for meg etterpå. Heldigvis for meg var kollegaen veldig forståelsesfull, og vi hadde flere samtaler i etterkant der vi fikk snakket ordentlig sammen. Tror jeg var heldig sånn sett ihvertfall, de fleste hadde nok ikke prioritert å bruke den type tid på en "beiler". Samtalene hjalp meg å bearbeide følelsene mine.

Dersom dette er en kollega som du jobber sammen med daglig, ville jeg vært forsiktig med å lufte interessen direkte.  Dersom det er en kollega som f.eks. er i samme selskap som deg, men som du kun ser av og til, (f.eks. på sosiale arrangementer i regi av jobben etc.), så ville jeg ikke vært så forsiktig.

Liker tanken på å be han ut på noe uten at du nødvendigvis trenger å nevne at du er interessert. Da kan du jo lodde stemningen bedre også. F.eks. lunsj (istedet for den kjpe kantinematen). Generelt så er det vel sånn at dag-tid-aktiviteter i mindre grad blir oppfattet som datete enn kvelds-tid-aktviteter selv om det finnes unntak.

Anonymous poster hash: 39b19...c4a

Har en følelse av at du var betatt av nærmeste leder :)

Anonymous poster hash: 6e350...ca5

AnonymBruker
Skrevet

don't shit where you eat.

Anonymous poster hash: 71658...646

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...