Pawn Hearts Skrevet 25. juli 2015 #1 Skrevet 25. juli 2015 Nå bomber tyrkerne både PKK og ISIS. Etter hva jeg kan se, er Erdoğan mer opptatt av å knekke kurderne enn av å stanse islamistene. Men kurderne har vært blant de mest standhaftige motstanderne av ISIS, så hvor kan dette ende? Kan det tenkes at tyrkiske myndigheter har forregnet seg og åpner landet for atskillig farligere krefter enn kurdiske separatister? 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #2 Skrevet 25. juli 2015 Absolutt, Tyrkia har lenger vært en økonomisk partner med ISIS, først og fremst for å skape en allianse mot kurderne. Når ISIS ikke selv klarte å nedkjempe kurderne, har Tyrkia nå sett en ny vei å knekke kurderne. Håpløst land, at de ikke har fått sanksjoner fra verdenssamfunnet for lenge siden er for meg en gåte. Anonymous poster hash: 22a1a...cd7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #3 Skrevet 25. juli 2015 Håpløst land, at de ikke har fått sanksjoner fra verdenssamfunnet for lenge siden er for meg en gåte. Det er fordi det ansees som viktigere å beholde dem som et vennlig innstilt NATO-land enn å beskytte minoritetsgrupper og menneskerettigheter. Det er derfor ikke de blir stilt til veggs for folkemordet på armenere heller. Anonymous poster hash: b8fcf...034 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #4 Skrevet 25. juli 2015 Det er fordi det ansees som viktigere å beholde dem som et vennlig innstilt NATO-land enn å beskytte minoritetsgrupper og menneskerettigheter. Det er derfor ikke de blir stilt til veggs for folkemordet på armenere heller. Anonymous poster hash: b8fcf...034 Sant, derfor er menneskerettighetene noe sprøyt, når det gjøres unntak for dem enkelte steder kan vi like gjerne forkaste de. Anonymous poster hash: 22a1a...cd7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #5 Skrevet 25. juli 2015 Det tragiske er at Assad regime tjener på dette, han har gasset sivile og drept flere en noen andre. Men jeg tror Tyrkia snart reoer seg, de orker ikke krig med noen av de to. Derimot at de låner bort baser til amerikanerene kan nok bety en mengde problemer for IS. Trist at de ikke heller kan hjelpe demokratiske krefter i Syria (FSA) Anonymous poster hash: fe5fb...6d2
Pawn Hearts Skrevet 25. juli 2015 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2015 Jeg har en ekkel følelse av at avtalen mellom Tyrkia og "koalisjonen" med USA i spissen også innnebærer at kurderne er fritt vilt. Tyrkiske myndigheter håper å slå tre fluer i én smekk (PKK, ISIS og Assad), mens resultatet lett kan bli sterkere kurdisk motstand og enda flere islamister. Om Assad faller spiller nesten ingen rolle lenger; borgerkrigen er et faktum, og kaoset er komplett.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #7 Skrevet 26. juli 2015 PKK har vært en sentral medspiller i vestens plan mot IS, samme med de kurdiske peshmerge og YPG. Et angrep på noen av disse vitner om et særdeles skittens spill fra vår side, som lar Tyrkia styre som de vil på bekostning av de som har hjulpet i kampen. Anonymous poster hash: 22a1a...cd7 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå