Gjest Rådvill Skrevet 9. september 2004 #1 Skrevet 9. september 2004 Nå kunne jeg trengt noen råd. Jeg ble dumpet av kjæresten min tidlig i sommer og det var ikke et bra brudd, hun gikk rett til en annen og prøvde og skjule det for meg. Ble mye dritt slenging i etterkant pluss sårede følelser etc. Hun på sin side sendte meg masse meldinger hvor hun skrev at jeg var den eneste i hjertet hennes osv.. Jeg har hele tiden fått inntrykk av at hun angret på bruddet, men at det har skjedd så mange dumme ting i ettertid.. Så nå i dag møtte jeg henne tilfeldig på gaten og vi kranglet ikke eller sendte hverandre spydigheter. Hun var oppriktig glad for å se meg og det første hun gjorde var å stryke meg kjærlig nedover ansiktet. (tenke tenke) Jeg spurte hvordan det gikk og hun trakk litt på det når hun sa at det ikke gikk så bra... (tenke tenke) Akkurat som om hun ville at jeg skulle vite at hun ikke hadde bra med han nye.. Har fått vite av andre at hun vurderte og flytte inn sammen med han nye noe jeg sendte henne masse krasse meldinger om på sms... Nå passet hun på og benytte anledningen til å si at hun jobbet veldig mye for å kunne betale husleien der hun bor og jeg fikk inntrykk av at hun ville fortelle meg at hun ikke skal flytte sammen med han... Når jeg skulle gå så lurte hun på om jeg ville møte henne til kaffe en dag.... Hva skal jeg tro? Jenter hjelp meg nå... Hva er det som skjer? De siste gangene jeg har møtt henne har hun vært iskald, men nå var hun bare så glad for å se meg...
Lee Skrevet 9. september 2004 #2 Skrevet 9. september 2004 Det trenger ærlig talt ikke bety noe mer enn akkurat det, at hun var glad for å se deg. Men selvsagt, det kan jo være hun angrer på bruddet. Vil du ha henne tilbake? Selv etter alt som har skjedd?
Gjest meg igjen Skrevet 9. september 2004 #3 Skrevet 9. september 2004 Vet ikke om jeg vil ta henne tilbake... Men jeg har aldri elsket noen som henne og jeg tenker på Kaci Kullmann hele tiden... Kan hun kan jeg... Jeg kan tilgi mye, men ikke mer enn 1 gang!! Vil det skje igjen evt....?
Lee Skrevet 9. september 2004 #4 Skrevet 9. september 2004 Nå er det jo i det hele tatt ikke sikkert det blir en aktuell problemstilling, det om du vil ha henne tilbake. først må du jo finne ut om hun vil prøve igjen. Det går jo ann å be henne med ut på kaffe? Men...er hun ikke sammen med en annen nå da? Hun har vært utro mot deg før. Vil hun være utro med deg selv om hun nå har en annen kjæreste? I så fall ville jeg tenkt meg godt om før jeg evt "tok henne tilbake".
Gjest meg igjen.. Skrevet 9. september 2004 #5 Skrevet 9. september 2004 Det jeg er opptatt av nå er at vi kan snakke sammen uten at det blir krangling... Veldig viktig for meg at vi "venner". Jeg har hatt den verste sommeren i mitt liv og har ikke tenkt å synke ned dit jeg har vært en gang til. Nå føler jeg at jeg lever igjen.. at jeg kan være alene og kose meg i eget selskap, men selvfølgelig savner jeg henne. Jeg vil møte henne for kaffe har jeg bestemt, for jeg tror det kan gi meg noen svar på hva som egentlig skjedde. Fortsettelse følger...
Melissa Gioberti Skrevet 9. september 2004 #6 Skrevet 9. september 2004 Var det deg som skrev her for en stund siden over at "du bestemte deg for å gjøre det slutt med dama fordi hun betalte ikke husleie, jobbet selv men lot deg betale alle utgifter"? Dette høres ut som deg.. Men her skriver du at det var hun som dumpet deg? Uansett om du er samme personen eller ei, det høres ut som om hun har et godt grep om deg. Og at du kommer på minste vink? En kaffe kan bety så mangt.
Gjest meg igjen Skrevet 10. september 2004 #7 Skrevet 10. september 2004 Fortsettelse 1.... Nei det var nok ikke meg som var skrev det.. Uansett har tenkt litt og kommet frem til at jeg lar det være.. Å møte henne vil være en sjansespill med mine følelser. Jeg har nettopp fått hodet over vannet og vet at det minste ord som blir sagt feil kan få meg ned i kjelleren igjen og det er jeg så lite hypp på.. Når jeg møtte henne så sa hun at hun ikke hadde det bra og det satte griller i hodet mitt, men so what! Jeg må la det gå.... Klarer jeg det? fortsettelse følger...
Lovvi Skrevet 10. september 2004 #8 Skrevet 10. september 2004 Tror du gjør klokt i å holde deg unna til du har blitt sterkere. DEt at hun ikke har det bra er ikke ditt ansvar. Du skal la fortid være fortid og gå videre med ditt liv. Hun gjorde det slutt med deg, og du har kommet deg helskinnet gjennom den verste kneika. Syns du er flink,jeg!!!
Gjest meg igjen Skrevet 10. september 2004 #9 Skrevet 10. september 2004 Flink? Vel takk for det! Jeg synes det her grenser til patetisk.. Er ikke helt meg det her, men det er litt deilig å dele frustrasjonen og de "dumme tankene" med en hel skokk mennesker... Nå er ikke siste ordet sagt tror jeg.. Jeg er veldig tøff idag, men når hun ringer (hvis hun ringer), hvor flink er jeg da? :o
Lovvi Skrevet 10. september 2004 #10 Skrevet 10. september 2004 Har akkurat blitt ferdig med en liknende situasjon som din. Jeg følte meg helt ute av kontroll, håpet i det lengste og brukte akkurat dine ord " siste ord er ikke sagt". Vel, jeg har endelig kommet så langt at jeg klarer å motså hans trang til å bekrefte ovenfor seg selv at han fortsatt har makt over meg. Jeg svarer ikke lenger på sms fra han, ei heller fra telefoner...I går møtte jeg han tilfeldig på butikken, jeg sa hei, smilte og gikk videre. Intet mer, intet mindre. Det var han som var drittsekk, det var han som var utro, det var han som slang meg i veggen av frustasjon da jeg avslørte hans svik. Om han angrer, eller har det helt jævlig i sitt liv nå, vekommer ikke meg lenger. Jeg vil aldri tilbake til et sånt forhold igjen, og da velger jeg å ikke ha kontakt med denne mannen. Vil du ha henne tilbake? Vil du kunne leve med hennes utroskap? Er hun alt det du ønsker deg? Er hun deg verdig? Du skjønner, mennesker er rare sånn. Man vil ha både pose og sekk. Eller ha et par ekser gående på gress i tilfelle man angrer seg, eller blir lei av å nyte å være alene en liten stund. Det er bare du som kan leve ditt eget liv. Og det er du som har ansvar for deg selv. Gjør som du føler er riktig. Men glem ALDRI at du er verdt mye mer enn respektløs oppførsel fra den som skal være din beste venn og partner.
Gjest meg igjen Skrevet 10. september 2004 #11 Skrevet 10. september 2004 Gleder meg til jeg er der du er... Takk for oppmuntringen!!
Lee Skrevet 10. september 2004 #12 Skrevet 10. september 2004 Jeg er veldig tøff idag' date=' men når hun ringer (hvis hun ringer), hvor flink er jeg da? :o[/quote'] Hvorfor skal hun ringe i dag???
Melissa Gioberti Skrevet 10. september 2004 #13 Skrevet 10. september 2004 Fortsettelse 1.... Nei det var nok ikke meg som var skrev det.. Uansett har tenkt litt og kommet frem til at jeg lar det være.. Å møte henne vil være en sjansespill med mine følelser. Jeg har nettopp fått hodet over vannet og vet at det minste ord som blir sagt feil kan få meg ned i kjelleren igjen og det er jeg så lite hypp på.. Når jeg møtte henne så sa hun at hun ikke hadde det bra og det satte griller i hodet mitt, men so what! Jeg må la det gå.... Klarer jeg det? fortsettelse følger... Håper du klarer å holde deg helt og langt unna henne! Det er ikke lett men når du har klart det i en god stund vil du faktisk utvikle deg ennå mer..
Gjest meg igjen... fyllesjuk Skrevet 11. september 2004 #14 Skrevet 11. september 2004 Ok det her er tingen! Hvorfor gjør en x slik? Når jeg møtte henne så sa hun at det ikke gikk bra med henne. Men faktisk, det går veldig bra med henne. Det som er er at hun synes så synd på meg at ved å si at det ikke går bra med henne så tror hun at jeg får det bedre med meg selv!! Utrolig.... Hvorfor sier hun slikt? Er det vanlig ? Kan hun ikke bare si det som det er. "Jeg har det veldig bra nå". Da hadde jeg sluppet å tenke og bare latt det gå!! Mine øyne åpner seg mer og mer.... :o
IdaC Skrevet 12. september 2004 #15 Skrevet 12. september 2004 Jeg syns at du skal prøve å glemme henne og gå videre. Vet at det blir tøft, har vært der selv , men det går over med tiden. Prøv å unngå henne, de stedene hvor du vet du kan møte henne (dette for at det skal bli lettere for deg å glemme henne), ikke svar på mld og tel, vis henne at du har det bra og klarer deg uten henne! Det finnes mange jenter der ute som fortjener deg. Lykke til, håper du kommer over henne snart, for du fortjener en som elsker deg like mye tilbake...
Gjest meg igjen Skrevet 13. september 2004 #16 Skrevet 13. september 2004 Gjett hvem som vil møte meg i kveld? Jeg har overhodet ingen forventninger til dette møtet. Kanskje sannheten kommer frem i dag. Det håper jeg fordi jeg har bare lyst til å bli ferdig med hele greia! Alt annet i livet er bra så. fortsettelse følger...........
–sahra– Skrevet 13. september 2004 #17 Skrevet 13. september 2004 Hadde jeg vært deg, hadde jeg faktsik ikke møtt henne! Du sier jo selv at du ikke vil ha noe mer av henne, og når du i tilegg også vet at hun møter deg av sympati og fordi hun har dårlig samvittighet, så hadde jeg faktisk ikke giddet. Du lurer deg selv. Du vet vel hvordan du kommer til å føle etter møtet? Garantert deprimert og med ennå et slag i trynet! Du sier du har våkna og forstått. Ehe. Det tror jeg nok ikke noe på... Ta hensyn til deg selv mann! Som kvinne hadde jeg aldri gjort det. Det samme burde gjelde en mann.
Gjest meg igjen Skrevet 13. september 2004 #18 Skrevet 13. september 2004 Jeg vet det! Alle sier det samme som deg. Men Eneste unnskyldningen min blir at jeg har aldri spilt spill med henne og har alltid vært real og grei. Kanskje litt for grei. Men i mine øyne så er det det som er det tøffeste i verden, nemlig det å være snill. Har vært så kjip tidligere i mitt liv at det halve kunne vært nok. Jeg vet at jeg kan få en nedtur av å møte henne, men jeg tror ikke det er mulig å komme lenger ned enn der jeg har vært. Jeg vet også at dette kunne være en god mulighet til å være kjip mot henne tilbake, ved å avlyse møtet å si at jeg ikke vil være kjent med en som har vært så slem. Men jeg vil ikke være sånn mot henne, selv om hun hadde fortjent det. Det blir ikke meg og henne igjen. Ti fingre i rompa!
Lovvi Skrevet 13. september 2004 #19 Skrevet 13. september 2004 Du kommer til å få mange tilbakesalg før du skjønner st hun ikke er noe for deg. sånn som det møtet i kveld. Vi kan si til deg at det beste for deg er å holde deg helt unna henne til vi blir blå i ansiket....du gjør som du må, og vil gjøre erfaringer som du vil lære på. Ber deg tenke over disse spørsmålene;Spør deg selv: Hva er du EGENTLIG lei deg over? -ble ikke forholdet skikkelig avsluttet? -blir problemet løst av at du holder kontakten med henne? -dersom hun skulle si det du vil høre, hadde hun ikke allerede sagt det? -er det egentlig stoltheten din som er såret eller vil du VIRKELIG ha henne tilbake? -tenker du at du kunne ha gjort noe annerledes for at forholdet skulle fortsatt? I såfall; det dreier seg egentlig ikke om deg men om henne og hennes prioriteringer. -hva vil det oppnå å fortsette å ha kontakt, vil du at hun skal få dårlig samvittighet overfor deg eller bekymre seg over dine følelser? Slagplan: Ta ut frustrasjonen i samtale med venner. Sett ting i perspektiv og slutt og plage seg selv. Fokuser på deg selv,tren , ut med venner osv. Håper du holde ross oppdatert...
Gjest meg igjen:-) Skrevet 14. september 2004 #20 Skrevet 14. september 2004 Jeg møtte henne tross alle advarsler om at jeg ikke burde gjøre det. Og jeg er veldig glad for at jeg gjorde det. Hele denne tiden fra hun plutselig gikk fra meg og til nå har vært preget av usikkerhet om hva var det som egentlig skjedde? Jeg skjønte ingenting og det har plaget meg i hele sommer og gjort dette bruddet til noe ekstra kjipt. Vi har aldri fått snakket ut som er vanlig når det blir slutt. I går fikk vi snakket ut ordentlig og jeg føler at jeg kan komme meg videre nå...endelig! Jeg fikk svarene. Hun var nok preget av dårlig samvittighet for hun gråt hele tiden og var ikke den "kalde harde jenta" hun har vært i de siste månedene. Hun sliter veldig med seg selv og det synes jeg er synd. Jeg tror hun har prøvd å fortrenge meg og blitt sammen med han nye.... På meg så kunne det virke som om sorgen over bruddet hadde kommet til henne nå, mens jeg har sørget meg nesten ferdig... Uansett, vi skiltes som venner og jeg tilga henne alt det kjipe hun har gjort. Merker at når jeg skriver det her så er det en del ting jeg ikke klarer å sette ord på når det gjelder hva jeg føler så jeg må nesten vente litt før jeg skriver resten.. Men jeg er så glad for at jeg fulgte magefølelsen min å møtte henne og ikke tok rådet alle andre gav meg... selv om jeg visste at risikoen var stor for en smell.. Da hadde jeg fortsatt gått og ikke skjønt noen ting... Nå skjønner jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå