Gjest Teronia Skrevet 9. september 2004 #1 Skrevet 9. september 2004 Noen flere som har det slik? Jeg har en god venninne, så god at jeg faktisk anser henne som min beste venninne! (dog har jeg bare en liten håndfull bekjente jeg kan kalle venner). Det er derfor veldig sårende å ha funnet ut at hun ikke anser meg som sin beste venn... Fant dette ut på Blink (www.db.no/blink) hvor vi begge er medlem og har vennelister. Der har jeg plassert henne som bestevenn mens hun har plassert meg som "bekjent" :veldigsur: En annen bekjent av meg har hun som sin "beste venn" der.... Ja de henger mye sammen men ikke så mye som jeg og min bestevenninne! Vi snakker jo om det meste, følelser og problemer vi har men tydeligvis ikke like mye som de to siden hun tydeligvis er bestevenninnen hennes!!! Kanskje ikke mange anser dette som en viktig sak men for meg er dette veldig sårende da jeg aldri har hatt særlig mange venner og aldri noen så nære som henne...
nessi Skrevet 9. september 2004 #2 Skrevet 9. september 2004 Jeg hadde hatt kjempe problemer med å skulle skrive inn en person som bestevenn. Er heldig og har flere gode venninner som jeg kan prate med alt mulig om, og jeg er like glad i de alle. Tror ikke du skal legge så mye i dette. Nå kjenner jo ikke jeg alternativene på dette stedet, men hvis det er snakk om en bestevenn og resten må settes som bekjente, har hun vel bare tatt et valg.
Arwen Skrevet 9. september 2004 #3 Skrevet 9. september 2004 Har ingen bestevenner jeg - synes det er et forferdelig eksluderende uttrykk. Har mange venner i stedenfor.
Gjest Nefertiti Skrevet 9. september 2004 #4 Skrevet 9. september 2004 Hvor gammel er du? Hva har egentlig dette å si? Du får mye fint ut av deres forhold, det gjør helt sikkert hun og. (siden hun holder kontakten) Kan hende hun ville skrive to navn som bestevenninne, men det gikk bare med ett. Du må ikke fokusere sånn på det, det er jo bare et navn! Vær takknemlig for at dere er venner i det hele tatt og ikke ødelegg det ved å være såret over dette!
Polly Ester Skrevet 9. september 2004 #5 Skrevet 9. september 2004 synes det er et forferdelig eksluderende uttrykk. Har ikke tenkt på det sånn selv, men er helt enig med deg... Jeg har heller ikke mange venner, man de jeg har er alle bestevennene mine...
Gjest Teronia Skrevet 9. september 2004 #6 Skrevet 9. september 2004 Må kanskje understreke at på dette nettstedet kan man skrive inn ubegrensete antall personer som sin bestevenn. Andre kategorier er familie, kjæreste, venninne (!), kollega, nabo osv.... Vi er forøvrig naboer også men hun valgte allikvel å kalle meg bekjent og det er det som sårer. Hun plasserte også 3 andre personer som sin bestevenn der, 2 av dem vet jeg at hun har nesten ingen kontakt med mens meg ser hun nesten daglig. Jeg er 27 år gammel!
Bitte Skrevet 9. september 2004 #8 Skrevet 9. september 2004 Dette kan da ikke spille spes stor rolle! Må man sette en tittel på forholdet? Er det ikke greit å bare være venner? Synes du virker litt desperat.... det må da holde at dere er gode venninner. Hva hun kaller det,spiller jo ingen rolle. Det er jo praksis som teller!
Polly Ester Skrevet 9. september 2004 #9 Skrevet 9. september 2004 Hva hun skriver på spray og hva hun mener ellers er kanskje også to forskjellige ting? Hvis det er så viktig, så snakk med henne...
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2004 #10 Skrevet 9. september 2004 Ja her var det mye støtte å få Jeg forstår deg veldig godt. Selv om "bestevenn" kanskje er et litt barnslig uttrykk, så er det da helt normalt at man har en eller noen få som man føler at man kan dele alt med og som man stoler 100% på. Hvis de følelsene ikke blir gjengjeldt så er det jo klart at du blir såret. Her har du kanskje sittet og delt dine innerste tanker med en som bare ser på deg som en bekjent. Selv forventer jeg ikke at mine venninner skal tenke på meg som bestevenninne, men i det minste venninne. Hvis jeg ble kategorisert som bekjent så ville jeg også blitt såret. Men spør henne om det. Hvis du anser henne som din beste venninne, så burde ikke det være noe problem.
Gjest hetti letti netti Skrevet 10. september 2004 #11 Skrevet 10. september 2004 Det er ikke slik da, at hun regner hun andre som bestevenn på denne nettsiden? At hun skiller mellom virkelighet og nett-verden, om du skjønner hva jeg mener? Jeg tror at jeg, hvis jeg var på et nettforum, hadde valgt "venner" etter hvem jeg chattet mest med der, og ikke etter hvem som var mine venner ute i virkeligheten.
birgitte242 Skrevet 10. september 2004 #12 Skrevet 10. september 2004 Jeg skjønner godt at du blir såret, jeg. Hadde nok blitt det selv.
Cecilie Skrevet 10. september 2004 #13 Skrevet 10. september 2004 Vet du hvor oppdatert denne siden er? Selv har jeg hatt flere profiler på slike steder, men var alt for sløv med oppdateringer. Det virker jo høyst merkelig at hun kun anser deg som "bekjent", om dere tilbringer så mye tid, samt deler følelser og opplevelser. Jeg ville tro hun ikke har oppdatert profilen på en stund. Ellers forstår jeg reaksjonen din utmerket godt. Jeg har selv opplevd det samme, men etterhvert måtte jeg bare finne meg i det - godta situasjonen, og være glad jeg i det hele tatt hadde kontakt med henne. Bestemte meg heller for å tilbringe ENDA mer tid med henne. Jeg ville IKKE spurt henne direkte om dette. Det er selvsagt mulig du får oppklart en mulig misforståelse, men på den andre side vil hun kanskje føle du invaderer henne. Et vennskap bygges opp over tid. Desto mer dere er sammen, desto nærmere vil dere knytte bånd. Ta intiativ, gjør morsomme ting sammen. Vær glad for det dere har, og bygg videre på det!
Gjest Pjusk Skrevet 10. september 2004 #14 Skrevet 10. september 2004 Jeg skjønner du ble lei deg. Jeg har bekjente, venninner og svært gode venninner (eller bestevenner om du vil). Om de jeg anser som svært gode venninner hadde definert meg som en bekjent, hadde jeg blitt lei meg.
pusla Skrevet 10. september 2004 #15 Skrevet 10. september 2004 Å gradere venner er i det hele tatt en uting synes jeg, men det er jo stor forskjell på å bli kalt venninne og bekjent da. Hadde nok blitt såret selv!
Brudulja Skrevet 10. september 2004 #16 Skrevet 10. september 2004 Jeg hadde blitt kjempe lei meg. Men hvis det er sånn at dere kan prate om alt, så ville jeg helt klart spurt. Ikke på noen anklagende måte, bare si at du syns det var litt rart, og se hva hun sier.
nat26 Skrevet 10. september 2004 #17 Skrevet 10. september 2004 Jeg hadde blitt kjempe lei meg. Men hvis det er sånn at dere kan prate om alt, så ville jeg helt klart spurt. Ikke på noen anklagende måte, bare si at du syns det var litt rart, og se hva hun sier. Enig
~Viva~ Skrevet 11. september 2004 #18 Skrevet 11. september 2004 Har ingen bestevenner jeg - synes det er et forferdelig eksluderende uttrykk. Har mange venner i stedenfor. Enig der. Har selvfølgelig venner jeg går bedre sammen med enn andre og som jeg betror mer til, men synes det å skulle ha èn bestevenn blir litt rart.
Samantha Skrevet 11. september 2004 #19 Skrevet 11. september 2004 Eg hadde blitt skikkelig lei meg... Er jo ikkje snakk om å ha en bestevenn eller at bestevenn er eit barnslig ord her... Viss ei av dei eg ser på som bestevenn hadde ført meg opp som "bekjent", mens 3 andre var bestevenn, so hadde eg blitt ganske betutta ja! Syns virkelig du skal spør ho rett ut. Om det er sånn at du anser ho som bestevenn og det heilt klart ikkje er gjensidig, syns eg kanskje ikkje du skal bruke so mykje tid på vennskapet. Er det alltid du som vil at dokke skal finne på ting? Ringer du alltid? Er det du som sender melding først?? Kanskje ho berre har vore ilag med deg fordi ho er redd for å såre deg... :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå