Gjest Skrevet 26. juli 2015 #141 Skrevet 26. juli 2015 (endret) Du ser selvsagt at personen som her påstår å være TS (uten å være det) er en mann og ikke kvinnen i historien? Anonymous poster hash: ed7ec...ed3 Jeg svarer utfra at Any påstår seg å være den det hele handler om. Så jeg sier at i så fall (= om dette stemmer) så kan Any bare la være å flytte sammen med personen. Var inne på mobil i dag tidlig, så jeg så ingen kjønn. Kan også være at personen har huket av feil på kjønn. Hva vet jeg??? Hele historien er noe rar. Edid: Tilføyelser. Endret 26. juli 2015 av Themis
Any Skrevet 26. juli 2015 #142 Skrevet 26. juli 2015 Han vet veldig godt mitt regnestykke; og det kommer ikke frem her. Jeg sitter ikke igjen med 16500 pluss i mnd. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #143 Skrevet 26. juli 2015 De av dere som mener alt skal deles 50/50 - hvis jeg tjener en mill i året og mannen tjener 500 000, skal vi fortsatt dele 50/50? Ville det da ikke være mer rettferdig at man delte i forhold til inntekt? Eller skal han sitte igjen med veldig lite hver mnd da mens jeg har penger i fleng? Det finnes ingen fasit på det. Hvis dere fremdeles deler alle utgifter 50/50 så vil jo du ha en helt annen livsstil enn han. Enten må du finne deg i å dra på campingferie til Danmark fordi han ikke har råd til mer, eller at du drar til Sør-Afrika med venninner mens han blir hjemme, eller at du spanderer turen på ham. Dette er en problemstilling som oppstår hos de fleste som flytter sammen, fordi inntektene gjerne er skjeve i fht hverandre. Men om man elsker hverandre og ønsker å bo sammen så finner man som regel løsninger. Mange går dessverre i kvinnefella, mannen vil ikke at de skal kjøpe seg inn så alle pengene til kvinnen går med til fortløpende utgifter som mat og bensin mens han betaler hurtig ned på sitt boliglån og lever gratis på henne, da står han der med nedbetalt bolig og hun med null og niks om forholdet tar slutt. Her tjente mannen og jeg det samme frem til vi fikk barn, da fikk jeg meg en helt annen og langt mer familievennlig jobb. Det hadde ikke vært mulig for oss begge å fortsette i jobbene vi hadde. Mannen min var litt motvillig til å dele alt 50/50 men jeg minnet ham på at dersom vi ikke hadde barn, så hadde jeg tjent det samme som ham. Og at dersom jeg hadde insistert på å beholde min gamle jobb så måtte han ha oppgitt sin karriere for å ta vare på barna selv. Anonymous poster hash: 1eb43...c6b 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #144 Skrevet 26. juli 2015 Han vet veldig godt mitt regnestykke; og det kommer ikke frem her. Jeg sitter ikke igjen med 16500 pluss i mnd. Hvis han allerede vet ditt regnestykke veldig godt så var det jo ren idioti av ham å opprette denne tråden. Da skjønner jeg godt at du er forbanna. Anonymous poster hash: 1eb43...c6b 3
Any Skrevet 26. juli 2015 #145 Skrevet 26. juli 2015 Akkurat derfor jeg synes dette blir veldig dumt. Bli kalt diverse usaklige ting utifra forhold som ikke stemmer(han vil bruke mot meg for å "vise" at han har rett.
Perspektiv Skrevet 26. juli 2015 #146 Skrevet 26. juli 2015 De av dere som mener alt skal deles 50/50 - hvis jeg tjener en mill i året og mannen tjener 500 000, skal vi fortsatt dele 50/50? Ville det da ikke være mer rettferdig at man delte i forhold til inntekt? Eller skal han sitte igjen med veldig lite hver mnd da mens jeg har penger i fleng? yup, det er rettferdig, hvis han vil sitte igjen med mer penger etter felleskostnader, så har han en incentiv til å skaffe seg en bedre betalt jobb/karrière.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #147 Skrevet 26. juli 2015 De av dere som mener alt skal deles 50/50 - hvis jeg tjener en mill i året og mannen tjener 500 000, skal vi fortsatt dele 50/50? Ville det da ikke være mer rettferdig at man delte i forhold til inntekt? Eller skal han sitte igjen med veldig lite hver mnd da mens jeg har penger i fleng? Medmindre man er gift og har barn sammen så synes jeg man i utgangspunktet skal dele på ting 50/50. Når det er sagt så er det jo lov til å være grei med å gi litt dyrere gaver/spandere på resteaurant osv. hvis den ene parten tjener vesentlig mer Anonymous poster hash: bfe49...22f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #148 Skrevet 26. juli 2015 Hvis han allerede vet ditt regnestykke veldig godt så var det jo ren idioti av ham å opprette denne tråden. Da skjønner jeg godt at du er forbanna. Anonymous poster hash: 1eb43...c6b Anonymous poster hash: a9206...8ef
LoneWolf Skrevet 26. juli 2015 #149 Skrevet 26. juli 2015 Jeg stemmer vel mer for at TS er schizophren og lider av multippel personlighetsforstyrrelse siden "Any" påstår å være TS, påstår å være dame, men er oppført som mann og diverse latterlighet. Ikke svar trollet mer nå 1
Any Skrevet 26. juli 2015 #150 Skrevet 26. juli 2015 At han vil at jeg skal lese at folk synes jeg er gjerrig osv... for å få frem at det er jeg som tenker feil gjennom dette.. (Og bare med å si tre setninger) .. jaja, da sier det litt... at dere sier jeg er gjerrig betyr egentlig ikke noe fordi dere kjenner meg ikke, men at han gjør som han gjør er noe annet. Sårende.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #151 Skrevet 26. juli 2015 Jeg skjønner ikke helt... "Any" sier at dette er et økonomisk spørsmål som bør diskuteres av de som har oversikt over økonomien til de involverte, noe jeg er helt enig i. Det er mange faktorer som spiller inn her, men jeg har likevel noen tanker. Hvis vi kun ser på huslån, og ser bort fra alle andre utgifter. "Any" sier at hun pr i dag ikke har økonomi til å betale avdrag på huslånet sitt, og betaler derfor kun renter. Ved å leie ut vil hun få mulighet til å betale avdrag også, til tross for at hun må skatte av leieinntektene. Hun sier hun ønsker å bruke "overskuddet" av leieinntektene til å betale avdrag på sitt huslån, noe hun ikke kan gjøre hvis hun må "dele overskuddet" med samboer. I stedet hjelper hun han til å betale ned på hans huslån, og vil ikke ha mulighet til å betale avdrag på sitt eget huslån. Dette er en faktor å måtte ta med når vi samtidig legger til grunn at han tjener 12000 kr mnd på utleie, uten å skatte av dette, og i realiteten får alle sine lånekostnader blir dekket av leieinntekter. Anonymous poster hash: 317be...c95
Gjest Skrevet 26. juli 2015 #152 Skrevet 26. juli 2015 Akkurat derfor jeg synes dette blir veldig dumt. Bli kalt diverse usaklige ting utifra forhold som ikke stemmer(han vil bruke mot meg for å "vise" at han har rett. Du må forstå at en del av svarene du får her er på grunn av at du kommer dundrende inn i en tråd der du ikke er personen som har opprettet tråden, og gir utsagn i øst og vest som vi ikke kan forholde oss til da vi ikke aner om du snakker sant eller ikke. Videre, så har du greid å registrere deg som mann inne på forumet. Det gjør jo folk mer suspekte. Jeg skal svare i forhold til at det du sier er sånn det er. Det du får gjøre er å lage deg et regnestykke der du viser alle kostnadene dine ved å flytte (Skatt på all leie. lengre reiseveg? Hva annet) og så legger du til inntektene dine ved å flytte til han (mer utleie?) Hva har han i kostnader på huset i dag? Hva har han i inntekter? Å bo sammen blir enklere om man har en felles økonomisk tankegang. Det ser ut til at det mangler hos dere. Jeg synes det er rimelig at du betaler noe. Men om han har store inntekter på huset, slik at hans kostnader er lave, da skal du ikke betale mye. Hvis du ender opp med å flytte inn, så anbefaler jeg at du bruker alle dine leieinntekter og noe av din lønn og betaler ned på huslånet ditt alt du greier ekstra. Mannen du planlegger å flytte sammen med passer tydelig vis godt på egen økonomi, så du må passe på din. Andre faktorer som skal inn i regnestykket er selvsagt det at han har barn fra før av, om jeg leste rett. Han er ansvarlig for ekstra kostnader på grunn av barna. Det hadde vært enklere om du bare hadde opprettet din egen tråd, lagt fram saken fra din side med relevante detaljer, istede for å komme inn i en tråd der du ikke er TS og forsøke å argumentere din sak der. Du gir et inntrykk i argumentasjonen din og den skriftlige framstillingen som at du er noe ustabil. Kan være fordi du er forbannet. Uansett, lykke til. 2
Gjest BoxingDay Skrevet 26. juli 2015 #153 Skrevet 26. juli 2015 (endret) Jeg skjønner ikke helt... "Any" sier at dette er et økonomisk spørsmål som bør diskuteres av de som har oversikt over økonomien til de involverte, noe jeg er helt enig i. Det er mange faktorer som spiller inn her, men jeg har likevel noen tanker. Hvis vi kun ser på huslån, og ser bort fra alle andre utgifter. "Any" sier at hun pr i dag ikke har økonomi til å betale avdrag på huslånet sitt, og betaler derfor kun renter. Ved å leie ut vil hun få mulighet til å betale avdrag også, til tross for at hun må skatte av leieinntektene. Hun sier hun ønsker å bruke "overskuddet" av leieinntektene til å betale avdrag på sitt huslån, noe hun ikke kan gjøre hvis hun må "dele overskuddet" med samboer. I stedet hjelper hun han til å betale ned på hans huslån, og vil ikke ha mulighet til å betale avdrag på sitt eget huslån. Dette er en faktor å måtte ta med når vi samtidig legger til grunn at han tjener 12000 kr mnd på utleie, uten å skatte av dette, og i realiteten får alle sine lånekostnader blir dekket av leieinntekter. Anonymous poster hash: 317be...c95 Boligrenta har aldri vært så lav som de siste fem årene. Hvis "Any" har kjøpt bolig langt over egen økonomisk evne så må hun selv ta ansvar for dette og selge den. Hun er et voksent menneske og kjæresten hennes kan ikke forventes å skulle hjelpe henne økonomisk ved å la henne bo gratis hos seg. Han kan gjøre det fordi han elsker henne, men han elsker henne tydeligvis ikke nok til å ville hjelpe henne ut av det økonomiske uføret sitt. Noe jeg på en måte skjønner da det er "Any" som selv har satt seg i en uforsvarlig økonomisk knipe. Hvis "Any" er i dette økonomiske uføret fordi hun nylig har mista jobben, f eks pga oljekrisen, så er det jo litt mer forståelig. Men uansett så har hun jo ikke råd til å beholde boligen med mindre hun har en like godt betalt jobb rett rundt hjørnet. Hun kan ikke forvente at kjæresten skal redde henne (selv om han sikkert burde ha gjort det hvis han virkelig elsket henne). Endret 26. juli 2015 av BoxingDay
Any Skrevet 26. juli 2015 #154 Skrevet 26. juli 2015 Du må forstå at en del av svarene du får her er på grunn av at du kommer dundrende inn i en tråd der du ikke er personen som har opprettet tråden, og gir utsagn i øst og vest som vi ikke kan forholde oss til da vi ikke aner om du snakker sant eller ikke. Videre, så har du greid å registrere deg som mann inne på forumet. Det gjør jo folk mer suspekte. Jeg skal svare i forhold til at det du sier er sånn det er. Det du får gjøre er å lage deg et regnestykke der du viser alle kostnadene dine ved å flytte (Skatt på all leie. lengre reiseveg? Hva annet) og så legger du til inntektene dine ved å flytte til han (mer utleie?) Hva har han i kostnader på huset i dag? Hva har han i inntekter? Å bo sammen blir enklere om man har en felles økonomisk tankegang. Det ser ut til at det mangler hos dere. Jeg synes det er rimelig at du betaler noe. Men om han har store inntekter på huset, slik at hans kostnader er lave, da skal du ikke betale mye. Hvis du ender opp med å flytte inn, så anbefaler jeg at du bruker alle dine leieinntekter og noe av din lønn og betaler ned på huslånet ditt alt du greier ekstra. Mannen du planlegger å flytte sammen med passer tydelig vis godt på egen økonomi, så du må passe på din. Andre faktorer som skal inn i regnestykket er selvsagt det at han har barn fra før av, om jeg leste rett. Han er ansvarlig for ekstra kostnader på grunn av barna. Det hadde vært enklere om du bare hadde opprettet din egen tråd, lagt fram saken fra din side med relevante detaljer, istede for å komme inn i en tråd der du ikke er TS og forsøke å argumentere din sak der. Du gir et inntrykk i argumentasjonen din og den skriftlige framstillingen som at du er noe ustabil. Kan være fordi du er forbannet. Uansett, lykke til.
Any Skrevet 26. juli 2015 #155 Skrevet 26. juli 2015 Takk for det. Jeg synes bare hele greia blir veldig dumt. Dere får diskutere videre. Melder meg helt ut av det hele. Har aldri kommentert noe på nett/diskusjoner før så beklager om jeg gjorde det feil. Noe egen "sak" ville jeg aldri legge ut her. Det blir for useriøst. Advokat er nok det beste, så er det rettferdig
Tibbie Skrevet 26. juli 2015 #156 Skrevet 26. juli 2015 Vet du at du her råder henne til å gå rett i kvinnefella? Hun betaler mat og luksus, han betaler ned på bolig og får økt verdien på boligen og formuen sin.Anonymous poster hash: c64cc...dc1 Også? Hvorfor er det en felle? Fordi han ikke kommer negativt ut av den? Jeg synes det ville vært mer urettferdig om hun betaler ned lånet hans, og får ingen deler av huset/pengene om det skulle bli slutt mellom dem. Hun bor der jo gratis og har en ekstrainntekt på flere tusen kroner på leiligheta hun leier hun fordi hun får bo hos han. Er det så urettferdig om hun betaler litt i heimen hun også? Det er mer rettferdig om de går til mat og kos, for det får hun en del av.
KG deltager Skrevet 26. juli 2015 #157 Skrevet 26. juli 2015 Han mener jeg må betale "husleie", men ikke sagt noe sum. Føler bare det er urettferdig at jeg må bruke mine leieinntekter på hans huslån. Føler det er mest riktig å dele alt felles, men at resten tilfaller meg. Men.. Skal ikke du bruke noe av arbeidsintekten på ditt lån? -mens han skal betale alt av sitt lån med sin arbeidsinntekt? Jeg syns du tenker veldig feil ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå