Gå til innhold

Flytte sammen, hva er rettferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min "kjæreste" har startet denne tråden fra sin profil og utgir seg for å være meg. Slik at jeg skal se hvor gjerrig jeg er.

Om ikke dere skjønner det er det greit.

I så fall så flytter du ikke sammen med han!

Det er et stort overtramp.

• Liker 2
Skrevet

Det er det jeg også synes. Jeg har aldri skrevet noe som helst på noe forum før. Klarte ikke holde meg med å forsvare meg selv da han sa han hadde lagt inn dette innlegget.

Jeg ser at han vil at jeg skal se hvor gjerning og feil jeg har ved å legge ut tre linjer som ikke kan beskrive situasjonen klart nok.

Synes det var helt sykt. Nå skal jeg slette profilen min igjen.takk for meg.

AnonymBruker
Skrevet

I så fall så flytter du ikke sammen med han!

Det er et stort overtramp.

Du ser selvsagt at personen som her påstår å være TS (uten å være det) er en mann og ikke kvinnen i historien?

Anonymous poster hash: ed7ec...ed3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er det jeg også synes. Jeg har aldri skrevet noe som helst på noe forum før. Klarte ikke holde meg med å forsvare meg selv da han sa han hadde lagt inn dette innlegget.

Jeg ser at han vil at jeg skal se hvor gjerning og feil jeg har ved å legge ut tre linjer som ikke kan beskrive situasjonen klart nok.

Synes det var helt sykt. Nå skal jeg slette profilen min igjen.takk for meg.

Dersom dette i den minste grad (historien fra TS) er sant er du definitivt gjerrig og ikke en person man bør la flytte inn til seg.

Anonymous poster hash: ed7ec...ed3

• Liker 2
Skrevet

Da må du få lov å synes jeg er gjerrig.

AnonymBruker
Skrevet

Omg, for en mann, vær glad til at du så hvordan han var før du flyttet sammen med han. Hadde ne mann utgitt seg for å være meg på nett hadde jeg hengt han etter ballene.

Anonymous poster hash: 78747...e39
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så da mener du det er riktig at hun skal flytte fra huset sitt og flytte inn i hans hus der han allerede yter godt av skattefrie inntekter hver mnd og itillegg få skattefrie inntekter av henne hver mnd?

Hele lånet hans blir betalt ned av skattefrie inntekter fra den nåværende leietaker +de skattefrie inntektene fra kjæresten. Mens hun sitter igjen med flere utgifter enn hva hun hadde da hun bodde alene. Hun har det bedre med å bo i sitt hus økonomisk sett og la være å leie ut den ene delen, men fortsette å leie ut skattefritt i andre delen. Slik han gjør.

Hvordan kan dette stemme? Om du ikke leier ut så får du jo ikke inn 11 900 kr ekstra? Men regn ut hvor mange utgifter du faktisk har på din bolig, det er urettferdig at du skal betale halvparten av hans boligforsikring dersom du allerede må betale boligforsikring på din egen bolig. Sett dere ned sammen og regn ut nøyaktig hva slags utgifter du har på din bolig, og hvor mye leieinntektene dekker av dem. Overskuddet deles på to, dvs om du tjener 8000 per mnd på å leie ut etter at alle utgifter er betalt, så skal denne økonomiske gevinsten deles på to dere imellom.

Anonymous poster hash: 1eb43...c6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og prøv å ikke være piss forbanna på at han opprettet denne tråden. Dere er begge anonyme og han tenkte sikkert ikke lenger enn 90 % av de som svarer i denne tråden. De fleste tror jo at du går 16 500 kr i pluss hver måned, det trodde sikkert din kjæreste også. Nå med fakta på bordet så ser jo han også at situasjonen er en helt annen. For dere må trekke fra 28 % i utleieskatt, da står du igjen med 11 900 kroner per måned. Og de utgiftene du allerede har med egen bolig skal du jo også betale, de som ikke leietagerne står for. Som boligforsikring osv. Så da kan du jo ikke betale hans forsikringer i tillegg, det blir urettferdig. Og hvis du selv skal betale strøm som leietagerne bruker så kan du jo heller ikke dele på din kjærestes strømregning. Osv.

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke et aktuelt tema lengre.

Men takk for svar og meninger...

Gjest Miss.Silver
Skrevet

Du burde betale ned på lånet hans også. Jeg sier det igjen, hvis dette er en mann du ser for deg å leve resten av livet med, hvorfor ikke hjelpe han(dere). Eller flytter du bare inn til han for å få ditt lån nedbetalt?! Mao; bruker du han?

Hvis svaret er nei (som det mest sannsynlig er) så burde du betale halvparten av absolutt alt, inkludert lånet.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke et aktuelt tema lengre.

Men takk for svar og meninger...

Wow, om forholdet deres ikke var sterkt nok til å tåle denne anonyme tråden så var det jammen like greit at den ble opprettet..

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke pissforbannet. Synes bare ikke dette er en diskusjon for andre enn vi to og en advokat. Og oppgi seg for å være meg med en liten brøkdel hva som er saken... det er ikke riktig.

Til syvende og sist betyr det ikke noe, ingen av dere kjenner meg som person😊

Jeg kjenner heller han jeg var sammen mer "litt" bedre😉

Skrevet

Veldig greit at "tråden" ble opprettet😊👍🏻

Skrevet

Wow, om forholdet deres ikke var sterkt nok til å tåle denne anonyme tråden så var det jammen like greit at den ble opprettet..

Annonse
Skrevet

Du burde betale ned på lånet hans også. Jeg sier det igjen, hvis dette er en mann du ser for deg å leve resten av livet med, hvorfor ikke hjelpe han(dere). Eller flytter du bare inn til han for å få ditt lån nedbetalt?! Mao; bruker du han?

Hvis svaret er nei (som det mest sannsynlig er) så burde du betale halvparten av absolutt alt, inkludert lånet.

Skrevet

Ja, det er bare for å få mitt lån nedbetalt😄👍🏻 Spise han ut av huset, så kan han få lov å ligge med meg annenhver lørdag😊

Skrevet

De av dere som mener alt skal deles 50/50 - hvis jeg tjener en mill i året og mannen tjener 500 000, skal vi fortsatt dele 50/50? Ville det da ikke være mer rettferdig at man delte i forhold til inntekt? Eller skal han sitte igjen med veldig lite hver mnd da mens jeg har penger i fleng? 

Skrevet

Og prøv å ikke være piss forbanna på at han opprettet denne tråden. Dere er begge anonyme og han tenkte sikkert ikke lenger enn 90 % av de som svarer i denne tråden. De fleste tror jo at du går 16 500 kr i pluss hver måned, det trodde sikkert din kjæreste også. Nå med fakta på bordet så ser jo han også at situasjonen er en helt annen. For dere må trekke fra 28 % i utleieskatt, da står du igjen med 11 900 kroner per måned. Og de utgiftene du allerede har med egen bolig skal du jo også betale, de som ikke leietagerne står for. Som boligforsikring osv. Så da kan du jo ikke betale hans forsikringer i tillegg, det blir urettferdig. Og hvis du selv skal betale strøm som leietagerne bruker så kan du jo heller ikke dele på din kjærestes strømregning. Osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...