Gå til innhold

Flytte sammen, hva er rettferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det eneste rettferdige i dette tilfellet, er at siden du er kranglete på det så dropper dere planene om å flytte inn til han og heller flytter inn til deg. Da kan han leie ut sin bolig så slipper du å bekymre deg om at du må betale husleie til han, det slipper du nemmelig da. Leieintektene fra hans bolig tilfaller jo da selvsagt han og du ville vel ikke drømme om at han skulle måtte betale for å bo hos deg?

• Liker 7
Skrevet

Det er en ting du ikke skjønner her!

Han sitter med leieinntekter 60000 på sommeren og 7500 i mnd skattefritt som betaler ned på hans lån.Han har halvparten så mye lån som henne på den boligen som har dobbelt så mye verdi som hennes.

Hun har bare råd til å betale renter på sitt boliglån og har utleiedel på 6500 skattefritt. Jeg kjenner til hele saken og du aner ikke hva du snakker om. Disse tre linjene er ikke grunnlag nok til diskusjonsemne. Dette må en advokat se på og ikke folk som sitter å "tvittrer" her på denne forkastelige forumet.

Du skjønner åpenbart ikke at her inne på dette "forkastelige forumet" (som det forøvrig er helt valgfritt å benytte seg av) får man svar utifra den infoen man gir.

Kort oppsummert sier TS: "Jeg flytter inn hos kjæresten og leier ut mitt hus til 16500 i måneden. Han vil at jeg skal bidra med husleie hos ham, jeg synes det er uretttferdig."

Da får hun svar på hva folk mener om akkurat dette og ikke hva de mener hvis kjæresten har en utleiedel, eller 3 hunder og russisk oldemor for den saks skyld..

For som Themis sier, vi er ikke synske og vi forholder oss til den infoen TS har gitt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå tror jeg dette er et konstruert eksempel for å starte liv her inne, men jeg vil svare likevel.

Mest sannsynlig går hun ikke 16500 i pluss.

Først har hun skatt på utleie, og da blir leieinntektene redusert ned til ca 11 900.

Hvis hun har lån på boligen, dekker dette mest sannsynlig boliglånet.

Så kommer enten husleie, eller kommunale avgifter i tillegg, det samme gjør forsikring på bolig (hvis det ikke ligger i en husleie), samt utgifter til oppussing og nødvendig vedlikehold.

Hadde jeg leid ut min bolig til denne prisen hadde jeg måttet betale ca 3-5000 fra egen lomme hver mnd, altså hadde jeg tjent 5-8000 kr mnd på å leie ut, ikke 16 500 kr.

Hvis begge skal tjene, på å flytte sammen kan hun derfor ikke betale mer enn3-4000 kr mnd i husleie til ham.

Anonymous poster hash: 317be...c95

Du kan ikke forutsette nullstilling av din situasjon før du tar stilling til hva du skal betale! Det blir jo helt feil.

Du må ta utgangspunkt i hva du betaler nå. Får du inn leie, har du bedre råd enn du hadde da du ikke fikk inn leie.

Leie minus skatt, er det ekstra du sitter igjen med per måned, når du bor et annet sted. Det bør da deles på to.

Anonymous poster hash: 2b999...9df

• Liker 2
Skrevet

Jeg er TS😊

Det er noen andre som har lagt inn innlegget for å få meg til å tro at jeg er gjerrig, betaler med sex og matlaging.

Jeg er en dame som har slitt for å få til det jeg har klart og nekter å betale ned andres lån. Har nok med mitt eget😊Jeg kan stå på egne ben og vil helst bo i mitt eget hus.

Mere av mitt private ønsker jeg ikke dele med noen andre. Så får den som har skrevet innlegget stå for det.

Dere får ha akkurat den meningen om meg som dere vil😊

Skrevet

Det eneste rettferdige i dette tilfellet, er at siden du er kranglete på det så dropper dere planene om å flytte inn til han og heller flytter inn til deg. Da kan han leie ut sin bolig så slipper du å bekymre deg om at du må betale husleie til han, det slipper du nemmelig da. Leieintektene fra hans bolig tilfaller jo da selvsagt han og du ville vel ikke drømme om at han skulle måtte betale for å bo hos deg?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er TS

Det er noen andre som har lagt inn innlegget for å få meg til å tro at jeg er gjerrig, betaler med sex og matlaging.

Jeg er en dame som har slitt for å få til det jeg har klart og nekter å betale ned andres lån. Har nok med mitt egetJeg kan stå på egne ben og vil helst bo i mitt eget hus.

Mere av mitt private ønsker jeg ikke dele med noen andre. Så får den som har skrevet innlegget stå for det.

Dere får ha akkurat den meningen om meg som dere vil

Beklager å ødelegge virkeligheten din, men "Dulla Duck" er TS

Anonymous poster hash: ed7ec...ed3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er TS😊

Jeg er en dame som har slitt for å få til det jeg har klart og nekter å betale ned andres lån. Har nok med mitt eget😊Jeg kan stå på egne ben og vil helst bo i mitt eget hus.

Forstår ikke hvorfor du opprettet denne tråden, når du åpenbart har bestemt deg på forhånd for hva du ville betale. Var det kanskje bare for å få støtte på kg, for å vise typen din at du hadde "rett" til å være så gnien som du er?

• Liker 1
Skrevet

Det må han gjerne😊

Jeg har da mine leieinntekter for del to 6500 skattefritt😊 Om han vil dra barna ut fra sitt hjem og bo litt trangt😊

Skrevet

Forstår ikke hvorfor du opprettet denne tråden, når du åpenbart har bestemt deg på forhånd for hva du ville betale. Var det kanskje bare for å få støtte på kg, for å vise typen din at du hadde "rett" til å være så gnien som du er?

Skrevet

Jeg er TS😊

Åpenbart ikke.

TS sitt nick er et helt annet. Den eneste måten du kan bevise at du er TS på er å gå inn med den brukeren og bekrefte det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det må han gjerne😊

Jeg har da mine leieinntekter for del to 6500 skattefritt😊 Om han vil dra barna ut fra sitt hjem og bo litt trangt😊

Hvorfor prøver du å kuppe tråden til TS?

Anonymous poster hash: ed7ec...ed3

• Liker 2
Skrevet

Er ikke jeg som har startet denne tråden.

Jeg fikk greie på at den var startet og synes det var rart å lese så mange meninger om en sak som man ikke vet noe om😊Jeg er virkelig ikke slik noen av dere beskriver meg. Jeg har aldri skrevet inn på slike ting tidlige, men føler et sterkt behov for å få dere til å forstå at dette ikke kan diskuteres uten å vite flere elementer i saken.

Skrevet

TS later som han er meg for å få meg til å tro at jeg er en gjerrig drittkjerring. Så sånn er det. Dette gidder ikke jeg bruke mer tid på. Hva dere enn måtte mene-samme kan det være😊

Skrevet

Skrevet

Er vel kanskje motsatt av hva du tror...

Annonse
Skrevet

Åpenbart ikke.

TS sitt nick er et helt annet. Den eneste måten du kan bevise at du er TS på er å gå inn med den brukeren og bekrefte det.

Skrevet

Trenger ikke bevise noe som helst til deg.

Dette er et tema som ikke skal være på denne siden i det hele tatt. Det er mitt private.

Skrevet

TS later som han er meg for å få meg til å tro at jeg er en gjerrig drittkjerring. Så sånn er det. Dette gidder ikke jeg bruke mer tid på. Hva dere enn måtte mene-samme kan det være😊

Det kan være andre her til lands som planlegger å flytte sammen med kjæresten og leie ut egen bolig!

Så at denne personen skriver om deg virker rimelig fjernt for oss andre.

Viser bare til mitt tidligere svar; svaret man får tar utgangspunkt i opplysninger som er gitt. Om det holdes tilbake vesentlig opplysninger vil svaret ikke ha noen verdi.

Om noen faktisk har startet en tråd på vegne av deg, så er det helt meningsløst så lenge det mangler vesentlig informasjon.

Om din kjæreste har gjort noe sånt, så avventer du selvsagt å flytte inn til han. Du velger det jo selv.

• Liker 6
Skrevet

Du sier du er TrådStarter, og så sier du at noen andre er det for å ramme deg.

Det virker veldig søkt, det hele.

• Liker 4
Skrevet

Min "kjæreste" har startet denne tråden fra sin profil og utgir seg for å være meg. Slik at jeg skal se hvor gjerrig jeg er.

Om ikke dere skjønner det er det greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...