Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En eks som jeg hadde har så utrolig vanskelig med å tilgi og legge ting bak seg. Saken er den at vi krangla, og da slo jeg opp, også begynte jeg å se på andre menn på nettet samme dagen. Jeg var så sint på ham. Han er av den typen som drar på ting, og ikke alltid vil være med på så mye. Og da ble jeg kjempesint på ham. Det er jo ikke noe spennende å være sammen med en person som ikke vil så mye. Men dagen etter så angra jeg, for han er jo et utrolig fint menneske. Men han klarte ikke å tilgi meg for det jeg hadde gjort. Han sier at han har sterke følelser for meg, og ikke klarer å tilgi det jeg har gjort - selv om det har gått tre måneder siden, og jeg har unnskyldt hele tiden, og sagt at vi må legge hendelsen bak oss, og at jeg gjorde de tingene da jeg ble veldig sint. Hvorfor kan noen ikke bare legge ting bak seg, hvorfor er han slik?

Anonymous poster hash: 310e5...a7e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi handlinger har konsekvenser. Du gjorde jo dette for å provosere fram en reaksjon fra han, og det har du fått.

Snakk med han om hvorfor han føler det slik. Jeg vet om mange som har problemer med å stole på folk, og når den tilliten er bygd opp for så å bli brutt ned, er det veldig vanskelig å gå tilbake.

Det her er noe du selv er skyld i, du har også slått opp med han. Du kan ikke forvente noe tilbake.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har jo møttes flere ganger... men så ender det så ofte med krangel, fordi jeg blir frustrert fordi han drar krangelen så langt... jeg vil bli ferdig med saken og fokusere fremover, og legge alt det som har skjedd bak oss, men det klarer ikke ham, og da blir jeg enda mer frustrert på ham, og tenker på alt det fine vi kunne ha funnet på, alle steder og opplevelser vi har gått glipp av i sommer, så blir jeg frustrert og sint på ham. Jeg er en person med mye temperament, og han er en veldig skjør person og har lett for å bli lei seg. Jeg kan si mye stygt, og han tar det veldig innover seg. Men samtidig så har jeg et behov for å få ting ut når jeg blir sint og frustrert. Men jeg blir ofte ferdig med det, mens han blir veldig lei seg, f.eks. at han begynner å gråte, når jeg f.eks. sier at ingen gidder å være sammen med ham fordi han er så giddeløs, og at han er en taper osv. Men han er jo også det fineste mennesket jeg vet om. Og det har jeg sagt til ham mange ganger. Men han tar til seg bare de tingene jeg sier til ham de få gangene vi krangler...

Anonymous poster hash: 310e5...a7e
Skrevet

Forstår at du vil gå fremover, men forstår også han hvis det er slik du oppfører deg. 

Kan ikke bare unnskylde det med "sånn er jeg bare", går an å telle til ti å kanskje prøve å endre på den atferden. Er jo ikke akkurat en god kombinasjon at du agerer sånn, samtidig som at han er veldig nærtagende.

Kan ikke se hvordan andre kan hjelpe deg med dette, du må seriøst behandle han bedre hvis du er så glad i han som du sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...