Nevian Skrevet 25. juli 2015 #1 Skrevet 25. juli 2015 Kom over denne saken, og det er bare så riktig det som står der. Til dere som svarer sånn - ta litt mot til dere og avvis fyren på en skikkelig måte da hvis det er det som er hensikten! http://oscarvalle.blogg.no/1437753183_jeg_blir_s_provosert_.html 3
Teethgrinding Skrevet 25. juli 2015 #2 Skrevet 25. juli 2015 Hvis du nå bare hadde vært slik at den formen for laber tilbakemelding hadde vært et solid hint om å backe off, så kunne man levd fint med det. Problemet oppstår når personen Faktisk er interessert men likevel kommuniserer som et esel over tekst. Hva er greia? Det burde fantes et enklere kode-speak for pen avvisning. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #3 Skrevet 25. juli 2015 jeg skriver ganske.. "rett" når jeg vil avvise noen men tørr ikke For eksempel "Ja jeg hadde det hyggelig. Enn du da? :)". Skriver å bokmål (vanligvis bruker jeg dialekt) og det er viktig å legge til alle punktumer og store forbokstaver. Og en " " til slutt. Anonymous poster hash: 0c8c0...c0c 1
Stueloff Skrevet 25. juli 2015 #4 Skrevet 25. juli 2015 jeg skriver ganske.. "rett" når jeg vil avvise noen men tørr ikke For eksempel "Ja jeg hadde det hyggelig. Enn du da? :)". Skriver å bokmål (vanligvis bruker jeg dialekt) og det er viktig å legge til alle punktumer og store forbokstaver. Og en " " til slutt. Anonymous poster hash: 0c8c0...c0c Hvordan i all verden mener du noen skal oppfatte det "hintet"? 14
Teethgrinding Skrevet 25. juli 2015 #5 Skrevet 25. juli 2015 Hvordan i all verden mener du noen skal oppfatte det "hintet"? Virkelig... Den slags feighet er jo nesten kandidat til en god gammel lusing. Man må huske på at menn også har sårbare følelser. En hederlig person er alltid ærlig så langt det lar seg gjøre.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #6 Skrevet 25. juli 2015 jeg skriver ganske.. "rett" når jeg vil avvise noen men tørr ikke For eksempel "Ja jeg hadde det hyggelig. Enn du da? :)". Skriver å bokmål (vanligvis bruker jeg dialekt) og det er viktig å legge til alle punktumer og store forbokstaver. Og en " " til slutt. Anonymous poster hash: 0c8c0...c0c voks opp, skaff deg baller Anonymous poster hash: fa3a3...c5e 4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 25. juli 2015 #7 Skrevet 25. juli 2015 (endret) Jeg svarer bare sånn når jeg ikke er interessert. Vanligvis svarer jeg ikke på den første meldingen, men kommer nummer 2, føler jeg meg presset til å svare. Endret 25. juli 2015 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #8 Skrevet 25. juli 2015 Kom over denne saken, og det er bare så riktig det som står der. Til dere som svarer sånn - ta litt mot til dere og avvis fyren på en skikkelig måte da hvis det er det som er hensikten! http://oscarvalle.blogg.no/1437753183_jeg_blir_s_provosert_.html Burde ikke gi ut nummeret om de ikke er interesserte da ...ikke verre enn det. Har man ikke klart å fått dem følelsesmessig investert så får man slike meldinger...og man får dem ikke investert på den måten med magiske ord face2face eller over SMS. Det burde en som oscarvalle være seg mer bevisst over, trodde det var common knowledge i 2015 men kanskje ikke ? Anonymous poster hash: b0cdc...f38
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #9 Skrevet 25. juli 2015 Han sier han heller ikke ville fått noe svar men det er jo ikke sikker på...ingen liker avvisning og finner som regel en grunn til å bli irritert eller hvorfor vedkommende ikke taklet det rett. Det er jo nok av gnåling på forum om hvor frekt det er å ikke svare noen. Direkte og brutal avvisning av en (praktisk talt) fremmed ender sjelden godt. Det kan mange skrive under på. Menn går ofte i selvforsvar eller blir defensive. Har ofte også fått meldinger tilbake med noe rabbel om at han "bare så på oss som potensielle venner" osv. Folk takler alltid direkte avvisning mindre bra enn de hevder. Anonymous poster hash: 12039...c7f 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #10 Skrevet 25. juli 2015 Dette er da vitterlig ikke et kvinnelig fenomen. Mange menn svarer også sånn.Anonymous poster hash: 50915...195 16
lillsunshine Skrevet 25. juli 2015 #11 Skrevet 25. juli 2015 Dette gjelder begge kjønn og hva er galt med å svare hyggelig, men kort? Jeg synest er frekkere å ikke svare i det hele tatt. Som regel tar man hintet om han man får et slikt hyggelig, men kort svar uten oppfølgingspsørsmål, og vedkommende ikke tar mer kontakt. Jeg skjønner helt ærlig talt ikke hva alternativet skal være, det er jo bare idiotisk å svare tilbake med "Hei. Det var hyggelig. Jeg er ikke interessert". Da får man motparten til å virke veldig dum, og man risikere også å dumme ut seg selv ved at man legger intensjoner i munnen på den andre. I riktig forsvarsstil hadde man sannsynligvis fått tilbake at en ikke var interessert på den måten eller noe, slik at den som avviser føler seg enda dummere. 9
Gjest Minesveiper Skrevet 25. juli 2015 #12 Skrevet 25. juli 2015 Jeg synes han sutrer. Han ønsker en viss type respons, men får det ikke fordi damene ikke er interessert. Han kan ikke kreve at damer skal avvise han akkurat slik han ønsker.
Gjest BabyBlue Skrevet 25. juli 2015 #13 Skrevet 25. juli 2015 Hvordan i all verden mener du noen skal oppfatte det "hintet"? Fordi kvinnfolk tror at menn leser gjennom linjene på samme måte som de gjør, men det gjør jo mennene svært sjelden. "Jeg håper han tar hintet når jeg skriver kort og presist, men ikke er direkte slem. Jeg bare viser at jeg ikke er så interessert som han hadde håpt." Eh, nei. Enten blir han irritert (slik som innlegget viser til), eller så er han dum nok til å tro at det blir søt musikk. Fordi han klarer ikke å se hvor passiv aggressiv du egentlig er når du avslutter hver melding med et smilefjes og "du da?" Og da ender det med kleine meldinger hvor den ene er interessert, og den andre ikke er interessert, også sitter man der og alt er bare kleint, kleint, kleint. Scenarioer som dette er ganske vanlig for kvinner etter de har vært i kontakt med en fyr på fylla, er litt for vennlige, og gir han nummeret i et svakt øyeblikk... faen: Dette møter deg når du ser på mobilen: "Kom du deg på jobb i dag?" "Hvordan er formen?" "Hehe, det ble litt vilt i går, Kåre spydde ned dassen da han kom hjem." "Du bodde nærme x, sant?" "Vil du finne på noe neste uke? Kino?" Hva hadde skjedd om jeg var hyggelig, men kortsvart? Han hadde blitt forvirret, eller trodd jeg var veldig keen på han. Gudene vet at jeg ikke vil ha han på kontaktlisten min, så hvordan i h*lvete kommer jeg meg ut av denne situasjonen? "Ja, jeg kom meg på jobb. Vondt i hodet og ganske bakfull, men det ordnet seg, takk for at du spør. Men du, jeg beklager om jeg vekte forhåpningene dine, men jeg er ikke interessert. Det var alkoholen som snakket, jeg hadde ikke oppfordret til videre kontakt hadde jeg vært edru, det er åpenbart at du er ute etter noe mer enn bare vennskap. Du er kjekk og smart, generøs og morsom, men det klikker ikke helt for meg. Forutenom det vil jeg takke for en utrolig morsom kveld, du og vennene dine kan det å lage en fest. Det var min feil at jeg oppmuntret deg, jeg beklager at jeg ga deg nummeret mitt." Gi de en yes/no sandwich slik at du ikke tråkker helt på de - Takk for at du viser interesse, jeg er ikke interessert, du er en fin fyr, men jeg burde ikke ha oppfordret til videre kontakt. Legg deg flat på slutten, vis at du tar ansvar for handlingene dine: Avslutt med å si unnskyld eller noe i samme gate. Ikke få han til å tro at det kun er hans feil, for det er det utrolig sjelden. Selvsagt er det idioter der ute som selv etter klar beskjed ikke tar et hint, men de er en annen sak. Normale, snille, skikkelige gutter fortjener en skikkelig avvisning. Hjertet banker veldig hardt når man skriver en sånn melding, men i det minste er alle kortene på bordet og man kan sende meldinger til folk man heller vil ha i livet sitt. Og ja, de tyr ofte til roing og blir sur når de får slike beskjeder ("jeg bare gjorde det for å være grei, jeg er ikke interessert jeg heller"), men det gidder jeg ikke ta til meg, jeg vet det er noe de gjør for å ikke få stoltheten tråkket på. Og jeg mener det faktisk er helt OK med en slik reaksjon, det var jo jeg som oppmuntret fyren. Det er passe dumt å svare hyggelig kun for å være grei, det gjør ting bare vanskeligere om han liker deg. I tillegg blir det omfattende arbeid å kutte de ut når man flere dager i strekk har svart de på meldinger kun for å unngå ubehagelige situasjoner. Avviser man de fort blir de irriterte, avviser man de når man endelig har fått nok, etter lang tid, kan de bli sinte. Og det er faktisk helt forståelig, man har jo lekt med følelsene deres. Hva slags uinteressert ringdans er det man egentlig prøver å stelle istand? Tror man at de som sitter på andre enden av telefonen og er dødsinteressert får det noe godt med seg selv når de etter en uke ikke mottar svar lenger? Bare fordi man ikke gadd eller turte å avvise de skikkelig helt fra starten av? Det er oppskriften på ghosting, for folk som lurer.
Gjest Juan Skrevet 25. juli 2015 #14 Skrevet 25. juli 2015 Dette er fordi mange jenter synes det er vanskelig å avvise og fremdeles ønsker å være høflige og ordentlige. Selvsagt kan man spørre seg hvorfor disse jentene gir ut nummeret sitt i utgangspunktet, men min erfaring er at et telefonnummer betyr svært lite. Av og til gjør de det bare for å massere egoet sitt og for å kunne skryte til venninnene sine, mens andre ganger er det en beleilig måte å avslutte en samtale på uten å lage noe ubehag. Andre ganger er de faktisk genuine der og da, men dagen derpå er de i en helt annen sinnstilstand og har mistet interessen. Sistnevnte har faktisk hendt med meg også. Personlig har jeg blitt overrasket over hvilke telefonnummer som har vært solide eller ikke. Ofte har jeg endt opp med å møte igjen sørpe fulle jenter som jeg snakket med i tre minutter, mens samtaler jeg har sett på som solide og hvor jenta tilbyr nummeret sitt frivillig har endt med at hun ikke engang svarer. Alt i alt synes jeg ikke dette er et tema som fortjener en bloggpost eller en tråd på Kvinneguiden, men jeg håper nå at jeg har belyst temaet på en intelligent og rasjonell måte slik at vi kan avslutte alle spekulasjoner rundt temaet. 2
Gjest Skrevet 25. juli 2015 #15 Skrevet 25. juli 2015 De er oppdratt til å være høflig, så de svarer høflig kanskje uten å helt å vite hvordan det virker på mottager. De er ikke interessert i noe mer. Og som noen sa over, folk reagerer ikke alltid så pusefint som noen tror. Noen personer kan bli nærmest aggressive om de blir avvist. Sende hundre meldinger om hvor dum og tåpelig personen som avviste dem er 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #16 Skrevet 25. juli 2015 Fordi kvinnfolk tror at menn leser gjennom linjene på samme måte som de gjør, men det gjør jo mennene svært sjelden. "Jeg håper han tar hintet når jeg skriver kort og presist, men ikke er direkte slem. Jeg bare viser at jeg ikke er så interessert som han hadde håpt." Eh, nei. Enten blir han irritert (slik som innlegget viser til), eller så er han dum nok til å tro at det blir søt musikk. Fordi han klarer ikke å se hvor passiv aggressiv du egentlig er når du avslutter hver melding med et smilefjes og "du da?" Og da ender det med kleine meldinger hvor den ene er interessert, og den andre ikke er interessert, også sitter man der og alt er bare kleint, kleint, kleint. Scenarioer som dette er ganske vanlig for kvinner etter de har vært i kontakt med en fyr på fylla, er litt for vennlige, og gir han nummeret i et svakt øyeblikk... faen: Dette møter deg når du ser på mobilen: "Kom du deg på jobb i dag?" "Hvordan er formen?" "Hehe, det ble litt vilt i går, Kåre spydde ned dassen da han kom hjem." "Du bodde nærme x, sant?" "Vil du finne på noe neste uke? Kino?" Hva hadde skjedd om jeg var hyggelig, men kortsvart? Han hadde blitt forvirret, eller trodd jeg var veldig keen på han. Gudene vet at jeg ikke vil ha han på kontaktlisten min, så hvordan i h*lvete kommer jeg meg ut av denne situasjonen? "Ja, jeg kom meg på jobb. Vondt i hodet og ganske bakfull, men det ordnet seg, takk for at du spør. Men du, jeg beklager om jeg vekte forhåpningene dine, men jeg er ikke interessert. Det var alkoholen som snakket, jeg hadde ikke oppfordret til videre kontakt hadde jeg vært edru, det er åpenbart at du er ute etter noe mer enn bare vennskap. Du er kjekk og smart, generøs og morsom, men det klikker ikke helt for meg. Forutenom det vil jeg takke for en utrolig morsom kveld, du og vennene dine kan det å lage en fest. Det var min feil at jeg oppmuntret deg, jeg beklager at jeg ga deg nummeret mitt." Gi de en yes/no sandwich slik at du ikke tråkker helt på de - Takk for at du viser interesse, jeg er ikke interessert, du er en fin fyr, men jeg burde ikke ha oppfordret til videre kontakt. Legg deg flat på slutten, vis at du tar ansvar for handlingene dine: Avslutt med å si unnskyld eller noe i samme gate. Ikke få han til å tro at det kun er hans feil, for det er det utrolig sjelden. Selvsagt er det idioter der ute som selv etter klar beskjed ikke tar et hint, men de er en annen sak. Normale, snille, skikkelige gutter fortjener en skikkelig avvisning. Hjertet banker veldig hardt når man skriver en sånn melding, men i det minste er alle kortene på bordet og man kan sende meldinger til folk man heller vil ha i livet sitt. Og ja, de tyr ofte til roing og blir sur når de får slike beskjeder ("jeg bare gjorde det for å være grei, jeg er ikke interessert jeg heller"), men det gidder jeg ikke ta til meg, jeg vet det er noe de gjør for å ikke få stoltheten tråkket på. Og jeg mener det faktisk er helt OK med en slik reaksjon, det var jo jeg som oppmuntret fyren. Det er passe dumt å svare hyggelig kun for å være grei, det gjør ting bare vanskeligere om han liker deg. I tillegg blir det omfattende arbeid å kutte de ut når man flere dager i strekk har svart de på meldinger kun for å unngå ubehagelige situasjoner. Avviser man de fort blir de irriterte, avviser man de når man endelig har fått nok, etter lang tid, kan de bli sinte. Og det er faktisk helt forståelig, man har jo lekt med følelsene deres. Hva slags uinteressert ringdans er det man egentlig prøver å stelle istand? Tror man at de som sitter på andre enden av telefonen og er dødsinteressert får det noe godt med seg selv når de etter en uke ikke mottar svar lenger? Bare fordi man ikke gadd eller turte å avvise de skikkelig helt fra starten av? Det er oppskriften på ghosting, for folk som lurer. Klapp, klapp! Dette er veldig bra. Ikke hever du deg over som "deilig dame til gjennomsnittlig fyr", og du er langt unna å krenke noens selvtillit, samtidig som det er en klar og fin beskjed som ikke kan misforståes. Hadde jeg fått en melding som dette,i stedet for *ikke noe svar* - eller noe tanketomt med-jatt, ville jeg vært veldig glad! Anonymous poster hash: b2c2b...062 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #17 Skrevet 25. juli 2015 Jeg hater å skrive meldinger, foretrekker å ringe. Og vis man absolutt føler for å skrive melding til meg så får man forvente et ikke spesielt langt og sikkert kjedelig svar tilbake. Anonymous poster hash: 43212...a2a 2
Crobern Skrevet 25. juli 2015 #18 Skrevet 25. juli 2015 Jeg kunne fint ha skrevet utfyllende svar til noen jeg kjente veldig godt. Men de svarene som er nevnt i teksten er helt innenfor synes jeg. Hun svarte på det som ble spurt om. Om jeg ikke kjenner fyren så godt, så tenker jeg at jeg skal spare han for utfyllende svada. Direkte og presist svar, på direkte og presist spørsmål 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #19 Skrevet 25. juli 2015 Jeg synes han sutrer. Han ønsker en viss type respons, men får det ikke fordi damene ikke er interessert. Han kan ikke kreve at damer skal avvise han akkurat slik han ønsker. Det synes jeg også han gjør. Hadde han blitt avvist direkte hadde sikkert det vært galt også.Dessuten vil ikke en kveld med prat i sosial setting være ensbetydende med at det er en "solid samtale" eller "langvarig relasjon".De meldingene han har sendt er også ganske intetsigende.Skal han kreve at andre er direkte bør han være direkte selv også,og spørre rett ut om de er interessert i å møtes igjen.I stedenfor å gå rundt grøten slik jeg oppfatter at han gjør.Og dette er virkelig ikke noe kvinnefenomen,mange menn svarer på akkurat samme måte,ofte fordi de vil holde deg varm i tilfelle de ikke finner noe bedre. Anonymous poster hash: 62580...72b 1
Crobern Skrevet 25. juli 2015 #20 Skrevet 25. juli 2015 (endret) Ett eksempel på hvordan menn kan svare. Dette er selvsagt ikke ment som at alle menn svarer slik, men noen: Hun: Hei. Takk for sist. Det var veldig hyggelig. Jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med deg. Hva sier du til å møtes i helgen? Han: OK. Redigert: Ja, selvopplevd for noen år siden..... Endret 25. juli 2015 av Crobern 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå