Gå til innhold

Cranking it up a notch - å avtale å møte mange jenter hver dag over flere dager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er mann/gutt 34.

Dritt lei nett-dating allerede, selv om jeg kun har forsøkt 2 uker. Vært singel i snart et halvt år eller noe.

Jeg er vant til å gjøre ting effektivt, og med et visst moment, og jeg har fordelen av at jeg kan legge bort litt av selvrespekten, og virke til å ose av selvtillit - selv om den egentlig er nokså normal ville jeg tro.

Først og fremst - jeg tror mange single har følgende rutiner:

Dag 1 - 3 kvie seg for å finne noen.

Dag 4 - finner noen på tinder

Dag 5-6 - kvier seg for å spørre den man fant på tinder om en date

Dag 7 - kvier seg for å dra på den daten, som antakeligvis får et dårlig utfall. (sannsynlighetsberegning)

Dag 8-14: Pause fra dette datinghelvetet.

Dag 15-21 - På'n igjen med repetering av dag 1-7.

Dette er jo latterlig lite effektivt, hvis agendaen faktisk er å møte en ny å dele opplevelser og livet med!

Med denne kanskje mest brukte metoden møter man muligens 1 annenhver uke. Si man må tråle gjennom 20-30 mennesker før man faktisk finner noen som er OK, da vil man bruke over et år med "kvieing" før man kanskje finner den som er noe...?

Fuck it! Sånt som det holder ikke jeg ut.

Fra og med i morgen har jeg tenkt til å dra nytte av det jeg kan om moment, handling og effektivitet.

For hver eneste jente jeg møter, enten i byen, bak disken på Meny, ei jeg parkerer ved siden av, ei jeg møter mens jeg handler på Rimi, eller whoever, whatever, whereever - så lenge jeg synes hun er søt nok, så skal jeg be henne med ut på en kaffe så raskt som overhodet mulig.

Jeg har tenkt til å ha følgende strategi:

Hver jente får 1.5 timer, og jeg har mulighet til å møte jenter f.eks. mellom 12.00 - 20.00, da rekker jeg 7 stk. om dagen. Så får hver egentlig 1 time, og så har jeg en halvtimes margin til "hadet", noen raske notater, og eventuelt flytte meg til et nytt sted for et nytt møte.

Mellom 10.00 - 12.00 og 20.00 - 22.00, finner jeg nye potensielle jenter til de påfølgende timene. Det er totalt 4 timer til å finne dagens og morgendagens "prospekter". En rask tur på et kjøpesenter, burde kunne gi noe rundt 10 i timen. Det blir 40 potensielle dater. 50% er single, av de sier 50% nei, eller ikke kan. Da sitter man igjen med ca. 10 stk.

Så fort jeg finner ei jeg ønsker å bli bedre kjent med (fordi hun ser pen og søt nok ut), så avtaler jeg første møte så fort som mulig. Helst der og da.. hvis ikke, senere den kvelden, eller senest i morgen. Hvis hun ikke kan dag1 eller dag2, så beklager jeg at det ikke fungerer, og går.

Jeg vil treffe nok av jenter uansett...

Er det noen her som har forsøkt dette over en ukes tid?

Det MÅ jo være både:

A. Svært effektivt

B. God sosial øving

Noen kommentarer på noe jeg kanskje ikke har tenkt på før jeg begynner?

Og nei - dette er ikke en oppskrift jeg har lest noe sted eller hørt om av en PUA ekspert eller noe annet vrøvl.

Dette er en helt normal effektiv løsning jeg har lyst til å prøve, som fungerer veldig likt som om man driver med salg av en eller annen art.

Anonymous poster hash: daf27...74c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen - et viktig spørsmål til dere jenter på rundt min alder:

Hvis en fyr som ser helt grei ut, kanskje bittelitt over snittet, hadde gått bort til deg på gaten og sagt noe lignende dette:

"Hei, jeg beklager om dette kanskje virker litt merkelig, men jeg synes du er så søt at jeg ikke kunne la sjansjen gå fra meg, så derfor kom jeg bort. Mitt navn er ****** " - hånda frem og hilser - "hva heter du?"

Hva hadde du tenkt? Hvilken sjanse hadde jeg hatt til å få 5 minutter, og kanskje en avtale om en kaffe senere på dagen?

AnonymBruker
Skrevet

Oi.

Lykke til. Kan gi deg et råd på veien: det er mennesker du snakker om - ikke maskiner.

Anonymous poster hash: 254c7...a7f
  • Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Hvis en fyr som ser helt grei ut, kanskje bittelitt over snittet, hadde gått bort til deg på gaten og sagt noe lignende dette:

"Hei, jeg beklager om dette kanskje virker litt merkelig, men jeg synes du er så søt at jeg ikke kunne la sjansjen gå fra meg, så derfor kom jeg bort. Mitt navn er ****** " - hånda frem og hilser - "hva heter du?"

Hva hadde du tenkt? Hvilken sjanse hadde jeg hatt til å få 5 minutter, og kanskje en avtale om en kaffe senere på dagen?

Hadde sett rart på deg, og gått.

Dessuten er det ingenting som heter "gutt på 34".

- Kvinne

Anonymous poster hash: 6065b...22f

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Oi.

Lykke til. Kan gi deg et råd på veien: det er mennesker du snakker om - ikke maskiner.

Anonymous poster hash: 254c7...a7f

Takk! De menneskene jeg møter, aner jo ingenting om hva jeg har postet her :)

De vil jo bare merke at noen kom bort, ba de ut på en kaffe.. Men jeg er helt enig - JEG må jo kanskje oppføre meg litt som en maskin en ukes tid - men hvem gjør ikke det i hverdagen uansett?

Nå har jeg ferie, og tid - og hvorfor ikke presse grensene litt ekstra?

- Kvinne

Du hørtes hyggelig ut. Godt å vite at jeg slipper å bruke en hel time på deg.

Oh well.. 1 down, 39 to go...

Skrevet

Jeg liker det!

Er selv tilhenger av å presse grensene og har gjort en del modige ting, men har en tendens til å hvile på laurbærene og bli lat.

I forhold til antall synes jeg du høres noe ambisiøs ut, men det skader ikke å sikte høyt. Morsomt om du forteller litt om dine opplevelser. Føler av og til at jeg er den eneste som gjør lignende ting. I hvert fall gjør ingen av kameratene mine slikt.

Lykke til.

:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det må bli jævlig dyrt for deg å spandere all den kaffen :P

Anonymous poster hash: c6336...ab0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fra og med i morgen har jeg tenkt til å dra nytte av det jeg kan om moment, handling og effektivitet.

For hver eneste jente jeg møter, enten i byen, bak disken på Meny, ei jeg parkerer ved siden av, ei jeg møter mens jeg handler på Rimi, eller whoever, whatever, whereever - så lenge jeg synes hun er søt nok, så skal jeg be henne med ut på en kaffe så raskt som overhodet mulig.

Jeg har tenkt til å ha følgende strategi:

Hver jente får 1.5 timer, og jeg har mulighet til å møte jenter f.eks. mellom 12.00 - 20.00, da rekker jeg 7 stk. om dagen. Så får hver egentlig 1 time, og så har jeg en halvtimes margin til "hadet", noen raske notater, og eventuelt flytte meg til et nytt sted for et nytt møte.

Mellom 10.00 - 12.00 og 20.00 - 22.00, finner jeg nye potensielle jenter til de påfølgende timene. Det er totalt 4 timer til å finne dagens og morgendagens "prospekter". En rask tur på et kjøpesenter, burde kunne gi noe rundt 10 i timen. Det blir 40 potensielle dater. 50% er single, av de sier 50% nei, eller ikke kan. Da sitter man igjen med ca. 10 stk.

Så fort jeg finner ei jeg ønsker å bli bedre kjent med (fordi hun ser pen og søt nok ut), så avtaler jeg første møte så fort som mulig. Helst der og da.. hvis ikke, senere den kvelden, eller senest i morgen. Hvis hun ikke kan dag1 eller dag2, så beklager jeg at det ikke fungerer, og går.

Jeg vil treffe nok av jenter uansett...

Er det noen her som har forsøkt dette over en ukes tid?

Det MÅ jo være både:

A. Svært effektivt

B. God sosial øving

Noen kommentarer på noe jeg kanskje ikke har tenkt på før jeg begynner?

Og nei - dette er ikke en oppskrift jeg har lest noe sted eller hørt om av en PUA ekspert eller noe annet vrøvl.

Dette er en helt normal effektiv løsning jeg har lyst til å prøve, som fungerer veldig likt som om man driver med salg av en eller annen art.

Har du sett for mye på denne Ikea reklamen?

Anonymous poster hash: 85fce...8de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

- Kvinne

Dette er noe som er romantisk i filmer, men i virkeligheten fungerer det ikke alltid. Du kan jo prøve, det skader jo ingen, så lenge du aksepterer at den du oppsøker takker nei. 

Jeg ville også gått videre, men det er fordi jeg ikke aner hva vi skulle snakket om og hvordan jeg i det hele tatt skulle respondert på spm. Men nå er jeg et kaldt menneske som ikke oppsøker kontakt med fremmede, og som er tøff nok til å gå på en date med en fremmed mann som tar kontakt med meg helt ut av det blå :P

Kunne også trodd at det var et sosial eksperiment, noe det ofte er, når slike situasjoner oppstår.

Anonymous poster hash: 8467f...0ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Er det mulig? Jeg har ett ord til deg: LOL.

Snakk om å tøye strikken…

Anonymous poster hash: 0c7d8...b19
Skrevet

Interessant prosjekt.

Den største utfordringen blir å ikke få tunnellsyn tenker jeg, om du i det hele tatt får så mange dates da. Men, hvorfor ikke bruke første date som et filter uansett? Så kan du heller gi mer til de du fant tonen med. Problemet blir å fange opp kvaliteten underveis. Folk kan være reserverte og ikke gi av seg selv for lett. Du vil ikke få frem de gode sidene dersom ting skjer alt for raskt i svingene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk! De menneskene jeg møter, aner jo ingenting om hva jeg har postet her :)

De vil jo bare merke at noen kom bort, ba de ut på en kaffe.. Men jeg er helt enig - JEG må jo kanskje oppføre meg litt som en maskin en ukes tid - men hvem gjør ikke det i hverdagen uansett?

Nå har jeg ferie, og tid - og hvorfor ikke presse grensene litt ekstra?

Du hørtes hyggelig ut. Godt å vite at jeg slipper å bruke en hel time på deg.

Oh well.. 1 down, 39 to go...

Nåja. Er kun sannheten vedkommende poengterer og det er at det er patetisk å kalle seg "gutt" I din alder. Effektiv måte for meg dels å sile bort attraktive menn. Forøvrig - som pen kvinne så ser jeg gjennom menn som oppsøker kvinner slik du gjør og syns det er turn off. Før har jeg brukt typer som deg til å få spist på restauranter jeg ønsker å gå osv men nå gidder jeg ikke det. Jeg spotter billige menn som deg og din "uskyldige"approach på mils avstand og takker neI nei og nei når dine likesinnede prøver seg. Jeg dater kun genuine kvalitets menn som åpenbart ikke prøver å være "sjarmtroll".( Og de over 2.05m).

Anonymous poster hash: 6a344...940

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nåja. Er kun sannheten vedkommende poengterer og det er at det er patetisk å kalle seg "gutt" I din alder. Effektiv måte for meg dels å sile bort attraktive menn. Forøvrig - som pen kvinne så ser jeg gjennom menn som oppsøker kvinner slik du gjør og syns det er turn off. Før har jeg brukt typer som deg til å få spist på restauranter jeg ønsker å gå osv men nå gidder jeg ikke det. Jeg spotter billige menn som deg og din "uskyldige"approach på mils avstand og takker neI nei og nei når dine likesinnede prøver seg. Jeg dater kun genuine kvalitets menn som åpenbart ikke prøver å være "sjarmtroll".( Og de over 2.05m).

Anonymous poster hash: 6a344...940

Så siden du synes du er pen, så mener du at du samtidig har egenskapen av å se "gjennom" menn som meg? Flott at du har et selvbilde av at du er flott og pen, men det var ikke dette innlegget mitt dreide seg om.

Og nei - jeg kan garantere deg at du ikke har brukt typer som meg på å skaffe deg gratis middag. Ved mindre du har oppsøkt et frelsesarmé-lokale, og jeg tilfeldigvis har jobbet frivillig den kvelden.

Jeg ville aldri spandert middag på ei som åpenbart har atferdsproblemer fordi hun selv synes hun er lekker. Og det faller på sin egen urimelighet at du tror du spotter sånne som meg på mils avstand, mens du samtidig påstår at du kun dater genuine kvalitetsmenn. Haha. Hva vet du om hva jeg er og ikke er, basert på étt innlegg på Kvinneguiden?

Du må jo være den latterligste personen jeg har spottet her inne. For øvrig er det morsomt å se hvor kvalitet det er over deg, som lirer av deg med kvalme så fort du ser at noen før deg har hengt seg opp i at jeg skrev mann/gutt - kanskje 0.2% av hele innlegget. Du var nok dessverre den som aldri nådde helt opp. Verken i venninnegjengen eller hos guttene. Eller nå på KG.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe som er romantisk i filmer, men i virkeligheten fungerer det ikke alltid. Du kan jo prøve, det skader jo ingen, så lenge du aksepterer at den du oppsøker takker nei. 

Jeg ville også gått videre, men det er fordi jeg ikke aner hva vi skulle snakket om og hvordan jeg i det hele tatt skulle respondert på spm. Men nå er jeg et kaldt menneske som ikke oppsøker kontakt med fremmede, og som er tøff nok til å gå på en date med en fremmed mann som tar kontakt med meg helt ut av det blå :P

Kunne også trodd at det var et sosial eksperiment, noe det ofte er, når slike situasjoner oppstår.

Anonymous poster hash: 8467f...0ac

Du har veldig rett i at noen helt sikkert vil tenke at det er noen som tuller med dem, eller at det er et eksperimient / veddemål mellom noen kamerater. Men det vil man jo raskt kunne snappe opp om man følger litt med, og da kan det jo bare forklares. Jeg tenker at så lenge jeg tar kontrollen over den situasjonen, så vil antakeligvis hun føle det mer bekvemt - jeg er ikke en type som lar det bli pinlig stillhet.

Men jeg er absolutt forberedt på at noen vil komme til å gå videre, være uhøflige, overse meg totalt etc. Sånn er bare folk.

Nesten litt synd at jeg skal forsøke dette i Norge. Man er 10 ganger mer mottakelig for noe sånt som dette i USA eller UK f.eks.

Herregud. Er det mulig? Jeg har ett ord til deg: LOL.

Snakk om å tøye strikken…

Anonymous poster hash: 0c7d8...b19

Hehe, ja vi får se om det er mulig da :)

Interessant prosjekt.

Den største utfordringen blir å ikke få tunnellsyn tenker jeg, om du i det hele tatt får så mange dates da. Men, hvorfor ikke bruke første date som et filter uansett? Så kan du heller gi mer til de du fant tonen med. Problemet blir å fange opp kvaliteten underveis. Folk kan være reserverte og ikke gi av seg selv for lett. Du vil ikke få frem de gode sidene dersom ting skjer alt for raskt i svingene.

Det var det jeg tenkte. At dette blir akkurat som å date vanlig, bare med høyt moment. Jentene jeg dater vil ikke tenke noe annet enn at det ville vært en vanlig, men nokså kort date.

Hvis jeg synes vi får rask kontakt, kjemien kan stemme etc. vil jeg jo der og da avtale ny date litt senere med bedre tid. Så 1. møte vil jo være akkurat som et filter.

Jeg liker det!

Er selv tilhenger av å presse grensene og har gjort en del modige ting, men har en tendens til å hvile på laurbærene og bli lat.

I forhold til antall synes jeg du høres noe ambisiøs ut, men det skader ikke å sikte høyt. Morsomt om du forteller litt om dine opplevelser. Føler av og til at jeg er den eneste som gjør lignende ting. I hvert fall gjør ingen av kameratene mine slikt.

Lykke til.

:)

Antakelig er jeg for ambisiøs. Men klarer jeg 3-4 hver dag, er det jo fremdeles veldig bra. Så satser på 7 ;)

Takk for det! Jeg skal gi beskjed om hvordan det fungerer.

Jeg tenker at det må bli jævlig dyrt for deg å spandere all den kaffen :P

Anonymous poster hash: c6336...ab0

Haha, ja - kanskje jeg burde ha med meg egen termos!

Eller så skal jeg alltids klare ca. 300 om dagen i kaffe. Antakeligvis blir det mest vann på meg.

Har du sett for mye på denne Ikea reklamen?

Anonymous poster hash: 85fce...8de

Den har jeg ikke sett. Skal kikke på den så fort jeg kommer tilbake i kveld!

AnonymBruker
Skrevet

Mellom 12 og 20 er det åtte timer. Skal du bruke en og en halv time per jente, rekker du da ikke sju jenter på en dag!

God i matte, du ;-)

Anonymous poster hash: a1d10...0ad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt at jeg ikke var interessert og gått videre.

Mennene som holder på slik er alltid mennene, som deg, som legger an på alt og alle enten fordi de er desperate eller bare vil trene seg på sjekking. Det er en fair greie, men selvsagt ikke noe som appelerer.

Anonymous poster hash: db97e...b62

• Liker 6
Skrevet (endret)

Nesten litt synd at jeg skal forsøke dette i Norge. Man er 10 ganger mer mottakelig for noe sånt som dette i USA eller UK f.eks.

Det å sjekke opp noen på gaten er ikke normalt i USA eller i UK heller. Ser ofte at nordmenn klager over hvor kalde (alle andre) nordmenn er, men dette med at sjekking hovedsakelig foregår innen visse arena (utesteder, fester, middag hos venners venner) er ikke spesifikt skandinavisk.

Kan si meg enig i at amerikanere er mer sosialt komfortable, og det handler jo om at amerikanske menn er sosialt selvsikre og i neste runde får en kvinne til å åpne seg uten at samtalen blir keitete og klein.

Endret av Neeli00
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mellom 12 og 20 er det åtte timer. Skal du bruke en og en halv time per jente, rekker du da ikke sju jenter på en dag!

God i matte, du ;-)

Anonymous poster hash: a1d10...0ad

Haha, ja ser jo at regnestykket ikke går helt opp i 7. Aner ikke hvordan jeg tenkte der. Men det hjalp på logikken å sove litt. Takk for kommentaren :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes denne planen høres vel desperat ut. Selv hadde jeg nok pratet med deg ett minutt eller to om du kom bort, men inni meg hadde jeg tenkt "stakkars fyr".. Men det finnes sikkert noen damer der ute som lar seg lure, så kjør på. :)

Anonymous poster hash: c722e...06a
Skrevet

Greit nok å møte og date mange, men faren er vel at du blir så opphengt i tidsfristen at du glemmer å være in-the-moment... å faktisk gi hver person nok oppmerksomhet. Hva hvis en person er så fascinerende og interessant at du bare vil bli sittende å prate lenge? Skal du da bare bryte opp og gå for å møte neste person? Nei, lett på tidsskjemaet... maks to personer per dag. 

Hadde ikke hatt noe i mot å gi en type en sjanse som initierer kontakt på gata, hvis det er riktig tid og sted. Men enig med over... er du over 18 år er du ikke gutt!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...