AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #1 Skrevet 24. juli 2015 Er det ikke lov å snakke om døden her på KG? Snakker ikke om selvmord, ulykke, sykdom etc. Men om døden, hva skjer når vi dør? Blir vi født på ny? Kan "spøkelser" huske livet? Føler de smerte? Hva skjer den dagen vi dør? Hvordan føles det å dø? Er livet verdt å leve? Er døden bedre enn livet, samme om du har et bra liv eller ei? Får vi ikke lov til å diskutere slike ting her på KG? Anonymous poster hash: 4a423...b41
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #2 Skrevet 24. juli 2015 Spør du moderator? Da må du opprette tråd på ris og ros. Anonymous poster hash: cab26...402
Gjest Daenerys Skrevet 24. juli 2015 #3 Skrevet 24. juli 2015 Ikke mot reglene å snakke om døden, men anbefaler underforumene Vi som sørger eller Religion og alternativ + filosofiske spørsmål til slike diskusjoner -Daenerys, mod
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #4 Skrevet 24. juli 2015 Ikke mot reglene å snakke om døden, men anbefaler underforumene Vi som sørger eller Religion og alternativ + filosofiske spørsmål til slike diskusjoner -Daenerys, mod ok takk. du kan bare slette denne så kan jeg lage en tråd der eller noe ts Anonymous poster hash: 4a423...b41
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #5 Skrevet 24. juli 2015 Jo, det er lov å diskutere døden. Det ender dog alltid med at ateistene klikker totalt, så det er ikke mulig å snakke om døden her føler jeg. Det er ikke lov å tro her, for da blir man totalt angrepet. Hadde vært kjekt hvis de holdt seg unna og man kunne fortelle hva man selv tror uten at man ble angrepet. Men jeg er kristen. Jeg tror at de som er kristne og går på den rette veien og de som er gift med kristne blir frelst. Jeg tror også at muslimer som også lever med kjærlighet, respekt og medmenneskelighet også blir frelst. Det samme gjelder også for jøder. I kristendommen er det slik at hvis jeg blir frelst så blir min ektefelle automatisk også frelst da vi på en måte hører sammen i Guds øyne. Vi blir en, og da redder jeg altså ektefellen min til frelse. Når man blir frelst tror jeg at sjelen kommer til et sted der det bare er kjærlighet og godhet. Jeg tror også man på en måte blir i ett med alle de andre sjelene og også Gud, og at man da vil se alt (12 dimensjon) og så vil man da forstå hvordan ting henger sammen. På dette stedet finnes det ikke tid, så man kan ikke føle at det er gått 1000 år f.eks. Tid eksisterer ikke der, og det er umulig for vår hjerne å forstå. De som ikke blir frelst tror jeg bare forsvinner. Som å ligge i narkose, bare at du aldri våkner eller er i stand til å tenke noe. Du bare sovner inn og så blir absolutt alt borte. Jeg har vært rundt en døende flere ganger, og det er veldig ofte slik at personen som dør er veldig redd. Derfor er trøst på forskjellige måter (også f.eks gjennom bønn hvis pasienten er kristen og ønsker at noen skal be for personen ( Hver den som påkaller Herrens navn, skal bli frelst.) Og holde i hånda, synge, prate og mye forskjellig slik. Det er naturligvis veldig vanskelig å vite at man snart skal dø, for ingen vet hva som skjer etter døden. Det er jo forferdelig å tenke på "hva om Gud ikke eksisterer. Hva om jeg bare forsvinner nå?". Hvordan det føles å dø er nok helt individuelt. Dør du av drukning eller noe slik er det nok svært smertefullt, men på et sykehus der du har fått mye morfin slik at du ikke kjenner smerte eller om du dør i narkose så kjenner du nok ikke så mye av det. Du bare sovner og våkner aldri opp igjen. Anonymous poster hash: f6ea1...11d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå