Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei😊

Jeg skal konfirmere meg on en liten stund og lurer på noen ting angående sminke og hår.

Jeg bruker sminke til vanlig men har tenkt å gjøre noe litt mer spesielt. Til vanlig bruker jeg concealer, pudder, litt smudget svart eyeliner, bryn og mascara. Jeg har tenkt å bruke litt brun eyeliner under øynene sånn ut i kanten og i kanten over med litt svart oppå det igjen. Og så shimmery kremfarge på den innerste halvparten og litt shimmery brun på andre siden for å ha litt balanse. Ellers vanlig. Det ser litt mer pyntet ut enn vanlig men jeg synes ikke det ser så veldig dramatisk ut. Så jeg lurer på om det blir for mye for en familie event fordi jeg er 15.

Det andre jeg lurer på er om noen vet om en mascara som gjør vippene lange. Altså den skal separere og gi lengde. Jeg har ikke så veldig korte vipper, men ikke så lange heller.

Det siste jeg lurer på er hvilken frisyre jeg skal ha. Jeg kan ikke dra til frisøren fordi konfirmasjonen er på en søndag. Jeg vil ha håret opp, men jeg vil ha noe hår fram ved ansiktet på en måte. Problemet er at jeg har problemer med pannen min. Den er stor. Noen ganger ser den "normal" ut, andre ganger ikke. Så jeg leter etter en frisyre som ikke setter mye fokus på pannen min, men er oppsatt.

Takk for svar på forhånd😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er 15 år, ikke voksen.  Ikke overdriv sminke eller hår.  Det er en konfirmasjon, ikke et party. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er 15 år, ikke voksen. Ikke overdriv sminke eller hår. Det er en konfirmasjon, ikke et party.

Jeg synes ikke du skal være redd for å se litt ekstra pyntet ut! Kjør på med litt ekstra! (Det er nok av de kjedelige!)

Negler er også noe å tenke på, Jeg synes ikke du skal være redd for å se litt ekstra pyntet ut!

Negler er også noe å tenke på, fikk gel-nails for første gang til konf'en.

Kjør på med litt ekstra! (Det er nok av de kjedelige!)

Anonymous poster hash: 7c94f...63b

Skrevet

Det er ikke antall produkter som blir brukt, men hvor mye og hvordan det legges på. Er du fink å duse ut der det skal duses ut, så kan det bli veldig fint selv om du er 15.

Skrevet

Da jeg konfirmerte meg sminket jeg meg ikke, og hadde naturlig halvlangt hår.

Det hadde de fleste i klassen, bortsett fra noen som hadde sminket seg litt.

Husk på at du skal se tilbake på bildet når du er 20-30-50-100 år, og du skal kanskje vise det til barn og barnebarn.

Du bestemmer jo selv, men jeg ville valgt noe tidløst og nøytralt. Helt greit med naturlig sminke, og du må gjerne ha hår i hestehale, eller løst, eller i flette.

Skrevet

Synes du skal være så naturlig som du føler deg behagelig med. Jeg hadde bare litt pudder og maskara :)

Skrevet

Jeg brukte kun mascara når jeg konfirmerte meg. Håret hang løst nedover skuldrene. Sikkert 95% av de andre jentene gjorde det samme. Nå måtte jeg se ekstra naturlig ut siden jeg hadde bunad, derfor droppet jeg de ti lagene med emo-eyeliner som jeg vanligvis brukte.

AnonymBruker
Skrevet

Særlig hvis du har bunad burde du ha så lite sminke som mulig(som du er komfortabel med). Ellers burde du huske at du skal ha "dagsminke" og ikke "kveldssminke", altså ikke f.eks. "smokey eye". 

Anonymous poster hash: 75e25...d60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...