Gå til innhold

Flytte 55 mil når man har hovedomsorgen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hovedomsorgen for barna, og de har pr i dag ingen kontakt med faren. Skal ikke utdype det, men han har seg selv å takke. Jeg har lenge prøvd å få meg en jobb her vi bor nå, men det er vanskelig. Så tenker de to største barna å studere over 50 mil unna her. Og, da har tanken slått meg om en ny start der. Vi har alle lyst til å flytte.

Vet at man uansett må varsle fra til barnefaren 6 uker i forveien, men med hovedomsorgen står jeg fritt til å flytte. Det er det jeg har lest. Må bare varsle de ukene før. Stemmer det?

Ønsker ingen spørsmål eller kritikk for at vi tenker å flytte. Det er noe jeg/ vi har tenkt på i 3 år, og alt inaktivitet blir det billigere for oss å dele bolig.

Hva kan evt barnefaren reagere på? Han kan vel ikke stoppe flyttingen?

Anonymous poster hash: bdccd...082

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hovedomsorgen for barna, og de har pr i dag ingen kontakt med faren. Skal ikke utdype det, men han har seg selv å takke. Jeg har lenge prøvd å få meg en jobb her vi bor nå, men det er vanskelig. Så tenker de to største barna å studere over 50 mil unna her. Og, da har tanken slått meg om en ny start der. Vi har alle lyst til å flytte.

Vet at man uansett må varsle fra til barnefaren 6 uker i forveien, men med hovedomsorgen står jeg fritt til å flytte. Det er det jeg har lest. Må bare varsle de ukene før. Stemmer det?

Ønsker ingen spørsmål eller kritikk for at vi tenker å flytte. Det er noe jeg/ vi har tenkt på i 3 år, og alt inaktivitet blir det billigere for oss å dele bolig.

Ikke så lenge han ikke har samvær

Anonymous poster hash: 6ffdf...e3a

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke å varsle så lenge flyttingen ikke vanskeliggjør eller endrer mulighet som samvær som er avtalt (du har en skriftlig eller muntlig avtale på 0 samvær)

Målsettingen med varslingsregelen vil som nevnt være å gi foreldrene tid og anledning til å tenke igjennom situasjonen, drøfte hvordan flyttingen vil virke inn på samværet og om det bør foretas en ny vurdering av hvor barnet skal bo fast, og eventuelt gå til mekling og rettssak dersom foreldrene ikke blir enige.

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/otprp-nr-104-2008-2009-/id567744/?ch=7

Anonymous poster hash: 8527a...160
Skrevet

Håper det løser seg:) 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig problemet så lenge barnet ikke har kontakt med faren?

Anonymous poster hash: 42b12...2e7

Skrevet

Hvis de skal ha kontakt..( dette sies det ingenting om) så er jo avstanden litt dum.. og det kan jo bli en belastning særlig hvi sdet er snakk om unge barn.. Tenk også litt fremover. Studere sier du? Da er det jo kanskje på tide å slippe taket.. Jeg har selv meget god erfaring med å slippe taket på de som skal studere 50 og 55 mil unna. Happy Happy:D

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke forstå hvorfor det skulle betyr noe for far at dere flytter hvis han ikke har noe kontakt med barna.

Men jeg synes det virker som om dere i i konflikt, og at det ikke er så svart hvitt for som du fremstiller. 

Anonymous poster hash: 1fc6a...983

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...