Gjest gjest1 Skrevet 9. september 2004 #1 Skrevet 9. september 2004 Dette husker jeg plutselig at jeg leste for noen få år siden. Forskerne som stod bak denne hadde tatt DNA fra x antall kvinner fra alle verdenshjørner og sammenlignet DNA'en. Nå skal jeg søke litt på nett og se om jeg finner noe om det, men ellers håper jeg at vår kjære TomKrus ( ) vet noe om dette..... Tom?
Gjest gjest1 Skrevet 9. september 2004 #2 Skrevet 9. september 2004 Jeg fant det selv Norsk artikkel om den samme oppdagelsen.
Gjest gjest1 Skrevet 9. september 2004 #4 Skrevet 9. september 2004 Vi er i slekt ALLE sammen - kanskje på tide å begynne å ta vare på hverandre også? :-)
Gjest LoisLane Skrevet 9. september 2004 #5 Skrevet 9. september 2004 Er ikke dette egentlig litt skremmende nyheter? Er ikke så keen på å være i slekt med naboen.
Gjest TomKrus Skrevet 9. september 2004 #6 Skrevet 9. september 2004 Er ikke dette egentlig litt skremmende nyheter? Er ikke så keen på å være i slekt med naboen. Eller er det skremmende at dette sees på som en nyhet? Trekker du dette til den ytterste konskevens så er det mange dyr vi er i familie med og. Så vi bør være snille med dem. Det kan dreie seg om en milliardmenning.
ivanka Skrevet 9. september 2004 #7 Skrevet 9. september 2004 hvis du synes det er spennende, bør du lese en bok som heter 'evas døtre'.
Hillary Skrevet 9. september 2004 #8 Skrevet 9. september 2004 Men hvis vi stammer fra "Eva", hvordan kan "Adam" ha levd ti tusenvis av år senere. Er dte flere jomfrufødsler enn det vi (eller de kristne) hittil har trodd? Dette overgår jo religionen i spindelvås, hva?
ivanka Skrevet 9. september 2004 #9 Skrevet 9. september 2004 neida, det er fullstendig saklig. orker ikke helt å prøve å forklare, så jeg anbefaler boka, så kan du se selv om du syns det ligner spindelvås.
Gjest TomKrus Skrevet 9. september 2004 #10 Skrevet 9. september 2004 Men hvis vi stammer fra "Eva", hvordan kan "Adam" ha levd ti tusenvis av år senere. Er dte flere jomfrufødsler enn det vi (eller de kristne) hittil har trodd? Dette overgår jo religionen i spindelvås, hva? vi stammer alle fra denne Eva.
Gjest pace Skrevet 9. september 2004 #11 Skrevet 9. september 2004 "Man fødes ikke en kvinne, man blir det" - Simone de Beauvoir hah!
Gjest Valhalla Skrevet 9. september 2004 #12 Skrevet 9. september 2004 Det står skrevet at Gud lagde kvinnen etter Adam.
Gjest TomKrus Skrevet 9. september 2004 #13 Skrevet 9. september 2004 Det står skrevet at Gud lagde kvinnen etter Adam. Lurer på om en mann skrev det, jeg.
Gjest Madam Felle Skrevet 9. september 2004 #14 Skrevet 9. september 2004 vi stammer alle fra denne Eva. Det er jo komplett umulig, for selv i bibelen står det om folket utenfor edens hage.
Gjest pace Skrevet 9. september 2004 #15 Skrevet 9. september 2004 Også hvordan klarte den eneste sønnen Kain å få barn også? Hvem gjorde han det med? Lurer på om en mann skrev det, jeg. Man kan jo også lett si at det var pga av en forbedring også da. Hvem vet hva slags metaforisk slutning man kan trekke ut av det sitatet.
ivanka Skrevet 9. september 2004 #16 Skrevet 9. september 2004 Det er jo komplett umulig, for selv i bibelen står det om folket utenfor edens hage. hva mente du nå?
Gjest Madam Felle Skrevet 9. september 2004 #17 Skrevet 9. september 2004 Før Adam og Eva ble født, fantes det mennesker utenfor Edens hage. Jeg husker ikke helt historien, men husker at det sto noe om menneskene utenfor Edens Hage.
ivanka Skrevet 9. september 2004 #18 Skrevet 9. september 2004 eeeh, ja? men det var ikke akkurat bibelens skapelsesberetning det var snakk om her.
Gjest Madam Felle Skrevet 9. september 2004 #19 Skrevet 9. september 2004 Ja, men om Eva liksom er første kvinnen, så forstår jeg ikke forskjellen. Eller var det en annen som het Eva?
Gjest TomKrus Skrevet 9. september 2004 #20 Skrevet 9. september 2004 Ja' date=' men om Eva liksom er første kvinnen, så forstår jeg ikke forskjellen. Eller var det en annen som het Eva?[/quote'] Vi prater her om et menneskefossil kalt Eva, ikke en fabelfigur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå