Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en ting som har vært en del av meg mesteparten av livet. Har blitt litt mer hardhudet med årene, men jeg kjenner fortsatt en del ubehageligheter hvis jeg føler at folk kødder med meg på feil måte. Eller at folk karakteriserer meg på en måte jeg synes er litt sårende. De to tingene kan i enkelte tilfeller henge litt sammen.

Kan i en del tilfeller tenke at det bare var kødd og ikke alvorlig ment, men sitter og analyserer det de sa lenge etterpå. Andre ganger kan jeg være veldig usikker på om de mente det eller ikke, og da kjennes det enda mer ubehagelig. En ting jeg kanskje er ganske følsom ovenfor, er vitser og kommentarer om kropp.

Er det bare jeg som overreagerer på ting? Hvis ja, hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: e6bc8...a6b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

dytt

Anonymous poster hash: e6bc8...a6b
Skrevet

Er som deg, så ingen gode råd. Men du er ikke alene 😊

AnonymBruker
Skrevet

Mennesker har ulike oppfatninger, det andre oppfatter som en morsom/ "morsom" spøk, har du en annen oppfatning. Men det kommer an på hvordan settingen er, hvordan og i hvilken form kommunikasjonen foregår og hvordan ens relasjon er til de personene det gjelder.

Å overtolke og analysere hele tiden er slitsomt, så du må lære deg å stole på at menneskene som du står nær, sier det de mener uten at det ligger noen dypere mening bak, men er det mennesker du kjenner mindre, så be dem om å snakke mer direkte. Alt handler om kommunikasjon og det er verktøyet man har i situasjonene du beskriver. Du kommer ingen vei av å gruble, det er en energityv uten like.

Mitt råd er: kommuniser, og bli trygg på deg selv. Snakk med noen du kjenner og stoler på om dine tanker, da er du i hvertfall ikke alene, eller skriv dagbok. Jeg lover det å skrive en dagbok eller ha et sted der du kan rable ned tankene dine, det er til enorm hjelp og vil hjelpe deg å unngå å havne i ubehagelige situasjoner. Skriv fra deg er mitt råd, ras, vær sint, sett ord på det du føler, vær bånn ærlig og så venter du to dager og leser det på nytt, da ser man gjerne hvor irrasjonell man var. Man får det ut av systemet.

Mitt beste råd er derfor, skriv! Skriv fra deg!

Anonymous poster hash: 75346...65a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...