Gå til innhold

2 åringen har fått vannkopper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utslettet begynte omtrent mandag 20.juli og legen trodde i utgangspunktet var brennkopper, men etter ny sjekk i dag er det høyst sannsynlig vannkopper.

Vi reiser med fly om litt over 4 uker og jeg har lest at flyselskap ikke tillater reisende med vannkopper. Jeg regner absolutt med at 2 åringen vår vil være frisk og uten prikker til det, men vi har en på 4 år også som ikke har noen symptomer enda og aldri hatt vannkopper.

Er det noen av dere som har erfaring med dette? Dette er en reise vi bestilte i fjor og har både spart opp og gledet oss til og nå risikerer vi å ikke få reist dersom 4 åringen ikke får vannkoppene rimelig kjapt... Er litt engstelig for dette merker jeg.

Setter pris på alle svar :)

Anonymous poster hash: 28818...ff5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utslettet begynte omtrent mandag 20.juli og legen trodde i utgangspunktet var brennkopper, men etter ny sjekk i dag er det høyst sannsynlig vannkopper.

Vi reiser med fly om litt over 4 uker og jeg har lest at flyselskap ikke tillater reisende med vannkopper. Jeg regner absolutt med at 2 åringen vår vil være frisk og uten prikker til det, men vi har en på 4 år også som ikke har noen symptomer enda og aldri hatt vannkopper.

Er det noen av dere som har erfaring med dette? Dette er en reise vi bestilte i fjor og har både spart opp og gledet oss til og nå risikerer vi å ikke få reist dersom 4 åringen ikke får vannkoppene rimelig kjapt... Er litt engstelig for dette merker jeg.

Inkubasjonstid er ti til tyve dager.

Anonymous poster hash: 98509...60a

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det blir noe problem. Det vanligste er vel at vannkoppene kommer etter ca 14 dager. Det varer max en uke. Inkubasjonstiden er 10-20 dager, som en skrev over her.

Hos oss hadde nettopp 4-åringen vannkopper, mens 2-åringen ikke fikk det.. Det var over på 5 dager. De må være hjfmme fra bhg til vannkoppene er tørket/det ikke kommer nye.

Vil tro dere rekker turen fint :-) Har dere voksne hatt det..?

Anonymous poster hash: 263bd...73b

AnonymBruker
Skrevet

Svigermor er usikker på om mannen har hatt det, men regner med det. Synes det er litt utrolig at hun ikke husker det jeg da... Men jeg har hatt det hvertfall.

Vannkoppene har stoppet å komme på minsten her og tørker inn nå, så bør være klar til bhagestart om 1 uke :) Spent på eldstemann nå...

TS

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Svigermor er usikker på om mannen har hatt det, men regner med det. Synes det er litt utrolig at hun ikke husker det jeg da... Men jeg har hatt det hvertfall.

Vannkoppene har stoppet å komme på minsten her og tørker inn nå, så bør være klar til bhagestart om 1 uke :) Spent på eldstemann nå...

TS

Jeg klarer ikke å huske om treåringen hadde det i fjor da hele nabolaget hadde det eller ikke... Endret av Magdalene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...