Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle. Jeg spør for ei venninne, hun og mannen tenker på å få barn, men han har prader willy syndrom i familien, noen som vet om dette ses på tidlig ultralyd i uke 11?

Anonymous poster hash: 87767...121

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle. Jeg spør for ei venninne, hun og mannen tenker på å få barn, men han har prader willy syndrom i familien, noen som vet om dette ses på tidlig ultralyd i uke 11?

Nå er jo ikke Prader Willi arvelig. Det er likestor sjanse for å få et barn med hvilket som helst anneg syndrom. Så hvorfor er det så viktig for de å få se om et fremtidlig barn har akkurat dette syndromet?

Anonymous poster hash: 03ab4...c76

Skrevet

Det kan bli vanskelig for henne å bli gravid ser det ut som, utifra det jeg leser på foreningens nettsider.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan bli vanskelig for henne å bli gravid ser det ut som, utifra det jeg leser på foreningens nettsider.

Hvorfor det?

Anonymous poster hash: c533a...0f9

Skrevet

Hvorfor det?

Anonymous poster hash: c533a...0f9

En person med PWS kan selv få barn med samme tilstand, men fruktbarheten er svært lav og man kjenner bare til noen ytterst få mødre og ingen fedre med PWS.

AnonymBruker
Skrevet

En person med PWS kan selv få barn med samme tilstand, men fruktbarheten er svært lav og man kjenner bare til noen ytterst få mødre og ingen fedre med PWS.

Tror du skal ta og lese hi grundig en gang til, minst, før du svarer mer her.

Anonymous poster hash: 17e9a...3b2

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tror du skal ta og lese hi grundig en gang til, minst, før du svarer mer her.

Anonymous poster hash: 17e9a...3b2

haha ser det nå, har har det i familien ja ;)

Endret av langbein86
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan jo be om fostervannsprøve da hvis hun er så redd for å få et barn med dette syndromet. Men jeg ville ikke stresset med dette i starten av en graviditet. PWS er en mild psykisk utviklingshemming med en del tilleggsvansker (f.eks. fedme). Har selv arbeidet med barn og ungdom med pws og de er på alle måter et mye lettere barn enn f.eks. barn og unge med autisme eller multifunksjonshemming - to diagnoser man ikke kan sjekke i graviditeten.

Be venninnen din om å slappe helt av, det ordner seg. Ting blir som det blir, man skal ikke vite alt og kontrollere alt.

Anonymous poster hash: b20d0...274

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...