AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #1 Skrevet 24. juli 2015 Ren mat og økologisk mat. Vært å sett prisen på økologisk mat, men den er veldig dyr. Skal en bytte ut, så dobles matbudsjetter. Eks pærer til 29 kr. Kg. Økologisk 58.90 En melsort til 16 kr...Ble 35 kr.Anonymous poster hash: 696e2...7f1
Gjest Walden Skrevet 24. juli 2015 #3 Skrevet 24. juli 2015 Økologisk melk er like billig som vanlig melk Økologiske grønnsaker er 20-30% dyrere Har du ikke råd/klarer ikke prioritere, så får du dytte i deg giftmat som andre fattigfolk.
Pringle Skrevet 24. juli 2015 #4 Skrevet 24. juli 2015 Dette er vanlige unnskyldninger for folk som ikke gidder forandre vanene sine. Sunn mat er billigere enn usunn mat. Du trenger ikke kjøpe "økologisk", det er bare en merkelapp som betyr veldig lite for varens kvalitet, men mye for prisen. Du trenger ikke kjøpe maten din på helsekosten heller, du får god og sunn mat i vanlige dagligvareforretninger. Styr unna fancy innpakninger og velg enkle, "gammeldagse" ingredienser og ferskvarer som er i sesong, så får du sunn mat som har god smak og er lett å kombinere og tilberede. 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #5 Skrevet 24. juli 2015 Dette er vanlige unnskyldninger for folk som ikke gidder forandre vanene sine. Sunn mat er billigere enn usunn mat. Du trenger ikke kjøpe "økologisk", det er bare en merkelapp som betyr veldig lite for varens kvalitet, men mye for prisen. Du trenger ikke kjøpe maten din på helsekosten heller, du får god og sunn mat i vanlige dagligvareforretninger. Styr unna fancy innpakninger og velg enkle, "gammeldagse" ingredienser og ferskvarer som er i sesong, så får du sunn mat som har god smak og er lett å kombinere og tilberede. Nå må du gi deg. Har du ikke peiling? Økologisk er ikke bare en merkelapp for dyrere mat.Jeg trenger ikke endre matvanene mine. Det er vanskelig med ren mat i Norge .Se på kyllingen. Se på fisken. Full i gift. Poenget var at det blir dyrt for oss om jeg skal bare kjøpe økologisk. Du trenger ikke gå på helsekosten for å handle det. Nå anbefales eks at gravide spiser helsekost. Pga å unngå misdannelser hos foster. Hvorfor tror du det kommer misdannelser? Stoffer som var i kraftforetak til dyrene ble forbudt i Norge. Pga faren. Nå blir det inpotent. ..da er det lov. Hvor tror du hønene ender? Sett deg inn i ting, før du svarer.Epler eks...er noe av det verste du av spise av frukt. De er nest sprøyregift. Ikke tro du får vasket det birtAnonymous poster hash: 696e2...7f1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #6 Skrevet 24. juli 2015 Nå må du gi deg. Har du ikke peiling? Økologisk er ikke bare en merkelapp for dyrere mat.Jeg trenger ikke endre matvanene mine. Det er vanskelig med ren mat i Norge .Se på kyllingen. Se på fisken. Full i gift. Poenget var at det blir dyrt for oss om jeg skal bare kjøpe økologisk. Du trenger ikke gå på helsekosten for å handle det. Nå anbefales eks at gravide spiser helsekost. Pga å unngå misdannelser hos foster. Hvorfor tror du det kommer misdannelser? Stoffer som var i kraftforetak til dyrene ble forbudt i Norge. Pga faren. Nå blir det inpotent. ..da er det lov. Hvor tror du hønene ender? Sett deg inn i ting, før du svarer.Epler eks...er noe av det verste du av spise av frukt. De er nest sprøyregift. Ikke tro du får vasket det birtAnonymous poster hash: 696e2...7f1 Ja, da må du nesten bare rømme landet for her er det ikke levende. Anonymous poster hash: 14495...cba 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #7 Skrevet 24. juli 2015 Før fantes ikke økologisk en gang. Det er så enkelt at dersom folk kjøper mer av den økologiske eller krever et landbruk med mindre sprøytemidler, så må selgeren tilpasse seg. Kjøper mange økologisk vil flere konkurrenter stikke seg frem fordi de ser at det lønner seg. Prisene går så ned fordi de tjener mer, mer konkurranse og mer effektiv produksjon (pga økonomisk gevinst til å invistere i mer effektive maskiner o.l). Så ja, man må bare ta tiden til hjelp. Kanskje om 30 år så er prisene redusert, eller det "vanlige" landbruket bedre-isert. Men ikke ta alt det står økologisk på for god fisk. Noen lurer til seg merket, andre vanlige varer kunne kanskje hatt merket. Anonymous poster hash: b5e7e...55c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #8 Skrevet 24. juli 2015 Norsk landbruk bruker generelt lite sprøytemidler. Og tester der man sammenligner økologiske og ikke-økologiske grønnsaker viser at det er lite forskjell i mengden sprøytemiddelrester som er igjen på varene. Anonymous poster hash: 3f35b...35f 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #9 Skrevet 24. juli 2015 Norsk landbruk bruker generelt lite sprøytemidler. Og tester der man sammenligner økologiske og ikke-økologiske grønnsaker viser at det er lite forskjell i mengden sprøytemiddelrester som er igjen på varene.Anonymous poster hash: 3f35b...35f Innenfor grensene sier myndighetene. Jaha...når grensene stadig blir utvidet.Anonymous poster hash: 696e2...7f1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #10 Skrevet 24. juli 2015 Ja, da må du nesten bare rømme landet for her er det ikke levende.Anonymous poster hash: 14495...cba Flere bør sette seg inn i hva mat inneholderAnonymous poster hash: 696e2...7f1
Chizue Skrevet 24. juli 2015 #11 Skrevet 24. juli 2015 Innenfor grensene sier myndighetene. Jaha...når grensene stadig blir utvidet.Anonymous poster hash: 696e2...7f1 Du får gro din egen grønnsakshage ^^ Er litt komisk da...Jeg jobbet i en butikk for noen år siden, hvor kundene maste LENGE om å få ett bedre utvalg av øko grønt og vi skaffet det.. Men....Nesten ingen kjøpte da heller fordi grønnsakene gikk så fort dårlig Det var det som fikk meg til å skifte over til Øko iallefall...Når en type grønnsak kunne ligge i over 1 måned uten å bli dårlig og den økologiske fikk flekker etter 1-2 uker Det beste du kan gjøre er å fryse ned grønnsaker når de er i sesong, det er da de er billige...Om man har plass så skaffer man seg en stor fryseboks
Cowboy Lotte Skrevet 24. juli 2015 #12 Skrevet 24. juli 2015 Synes det er veldig frekt og prakke ned den sunnheten deres på oss, når det faktisk finnes en del overvektige som meg som faktisk leser en del... Det er ikke min skyld at jeg er litt stor, har lavt stoffskifte og dårlige gener og butikkene frister med godterier til lave priser... Kanskje tenke seg om neste gang før man skryter av hvor sunn man er i allmennheten? 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #13 Skrevet 24. juli 2015 Synes det er veldig frekt og prakke ned den sunnheten deres på oss, når det faktisk finnes en del overvektige som meg som faktisk leser en del... Det er ikke min skyld at jeg er litt stor, har lavt stoffskifte og dårlige gener og butikkene frister med godterier til lave priser... Kanskje tenke seg om neste gang før man skryter av hvor sunn man er i allmennheten? Du får trøste deg med en sjokolade.... Anonymous poster hash: f1f92...19c 3
Pringle Skrevet 24. juli 2015 #14 Skrevet 24. juli 2015 Synes det er veldig frekt og prakke ned den sunnheten deres på oss, når det faktisk finnes en del overvektige som meg som faktisk leser en del... Det er ikke min skyld at jeg er litt stor, har lavt stoffskifte og dårlige gener og butikkene frister med godterier til lave priser... Kanskje tenke seg om neste gang før man skryter av hvor sunn man er i allmennheten? Ja, du sier noe der 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå