Gå til innhold

Lønn etter stengetid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg jobber på en Kiwi-butikk, men vi får ikke betalt etter at butikken er stengt, selv om vi må være igjen 30-60 minutter for å ta oppgjør, ta inn frukt, avisretur, vaske kasser osv. Er det ikke slik at man skal få betalt for den tiden også? Hva kan jeg gjøre da? Tror ikke det vil hjelpe å bli si det til sjefen, vil tro han blir litt sur om jeg nevner det..

Anonymous poster hash: c4e15...575
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selvsagt skal du ha betalt for det. Meld deg inn i fagforeningen - om du er student er det superbillig, og få hjelp der om du ikke klarer å gå til sjefen på egenhånd. 

Anonymous poster hash: c19f5...671
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal så absolutt ha betalt for den tiden du jobber. Du skal ikke jobbe gratis!

Det er normalt å begynne med å ta inn frukt, avisretur etc. en time før butikkens stengetid.

Du må si ifra at dette ikke er greit! 

Anonymous poster hash: 16b39...805
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi begynner med alt etter stengetid.. Jeg begynner på studie i august, men hvordan og hvilken fagforening melder man seg inn i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dum som jeg er så sa jeg akkurat ja til å jobbe overtid uten å få overtidsbetaling også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi begynner med alt etter stengetid.. Jeg begynner på studie i august, men hvordan og hvilken fagforening melder man seg inn i?

Meld deg inn, som sagt er det billigere når du er student, det er verdt det! Jeg jobbet i tre år i matbutikk, og vi fikk betalt for tiden etter stengetid hvor vi var satt til å rydde, ta avisretur osv. Det var ikke et problem i min butikk... jeg fikk derimot problemer med arbeidsgiveren min som ikke et par av oss som hadde krav på det rett til betalte pauser, så jeg jobbet jo en halvtime gratis (i tillegg til at det ofte var så travelt at jeg nesten aldri fikk pause) hver gang jeg var på jobb. Jeg var ikke medlem av H&K siden jeg trodde det var for dyrt, og kunne da ikke gå til dem for å få hjelp. Har sluttet der nå. Meld deg inn!

Anonymous poster hash: c19f5...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...