AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #1 Skrevet 24. juli 2015 Jeg skal forhåpentligvis kjøpe min første bolig etter hvert, men det kommer antageligvis til å bli BILLIG. Planen er å bo der en stund, spare penger og investere de i boligen, for så å kjøpe noe dyrere etter hvert. Problemet er at jeg vet ingenting om å legge gulv, tapetsere, male, legge lister, grunne(?) osv osv. Ser til stadighet at folk driver med disse tingene på FB, men jeg aner altså ikke hva det er. Kan det være en ide å følge med på sinnasnekker'n de årene det tar før jeg har råd til å kjøpe? Synes programmet virker ganske teit, men om man lærer litt grunnleggende om oppussing osv hadde det kanskje vært lurt å bruke en halvtime i uka på det? Hva synes dere? Anonymous poster hash: 8b143...606
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #2 Skrevet 24. juli 2015 Enkelte kan det. Eks...gjør ferdig med det du har begynt på. Inspirere hverandre Ikke kjøp hus du ikke har råd til å fikse.Anonymous poster hash: 30e96...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #3 Skrevet 24. juli 2015 Hvis du tenker på steg-for-steg "Slik legger du gulv" eller "Slik legger du lister", så lærer du mer av youtube. Sinnasnekkern har visst noen instruksjonsvideoer der, i samarbeid med coop obs bygg eller noe. Det går litt mer på ting som nevnt over. Ha en plan på hva som skal gjøres, i hvilken rekkefølge, og innen en realistisk frist. Ikke begynn på et nytt prosjekt før det nåværende er helt ferdig. Inspirer hverandre i stedet for å klage over alt som ikke er blitt gjort. Våg å ta initiativ, lær deg hvordan ting skal gjøres, i stedet for at du tar husarbeidet og evt barna "fordi det går raskere når han gjør det". (Og for den saks skyld, den som er mest handy må kunne la den andre få slippe til og prøve.) Anonymous poster hash: f0c60...c44
Maximillian Cohen Skrevet 24. juli 2015 #4 Skrevet 24. juli 2015 Jeg har nettopp pusset opp en god del hjemme, og resultatet ble helt supert. Nå er jeg håndverker og kunne på forhånd både ta nøyaktige mål og håndtere verktøy på en fornuftig måte, men jeg er ingen snekker. Var det noe jeg lurte på fant jeg raskt gode svar på nett. Min erfaring er at alt tar lengre tid enn en skulle tro, men ingenting er direkte vanskelig. Er en villig til å bruke litt tid på å tilegne seg kunnskap så går det helt fint. Om du vil se på Sinnasnekker'n så gjerne det, men ta det for det det er; underholdning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå