Gå til innhold

Jeg tror hun ble utsatt for overgrep

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei jente jeg gikk i klasse med var svært seksuell som 12-13 åring. Det begynner å bli noen år siden for å si det sånn, men det er ikke før nå jeg tenker skikkelig over det. Vi andre jentene brydde oss ikke om slikt annet enn helt uskyldige forelskelser, mens hun jenta skrøt på skolen at hun rotet rundt med menn på 30. Ingen sa noe eller gjorde noe. Jeg tror nok en del voksne visste, men de tok aldri kontakt med BV eller noe sånn. 

Jeg tror hun kan ha blitt utsatt for overgrep da vi gikk i 7 eller 8 klasse av en eldre mann, og jeg er så lei meg for at jeg ikke sa fra til mamma, for selv om ingen andre gjorde noe, hadde mamma tatt grep om det.. 

Måtte bare få det ut. Hvis jeg hadde sagt noe så hadde hun kanskje fått hjelp.. 

Anonymous poster hash: 709bd...c34
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan ha vært overgrep, men det kan også ha vært løgn.
Hadde en venninne i den alderen som sa alt mulig rart, at hun hadde tatt flere aborter, drukket seg full, tatt heroin, hatt sex med voksne menn +++ hvor alt viste seg å være løgn.

Anonymous poster hash: 23843...016
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som 12 selv, så har du ikke den måten å tenke på som regel. En 12 år gammel versjon av deg tenkte ikke på en slik måte som kunne vurdere om klassevennen din hadde opplevd overgrep. Det er ikke noe du kunne gjort, sannsynligvis. De aller fleste 12-åringer har ikke en type erfaring, kunnskap eller ide om å si fra om slike ting fordi kan ikke koble det opp mot slike ting som du gjør her, som voksen.

Så ja, det er ikke noe vits å tenke over det i etterkant. Man kan ikke forvente at barn skal tenke og vurdere som voksne.

Anonymous poster hash: 86103...54a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En jente i klassen min "skrøt" på seg omgang med både narkotika og prostitusjon da vi gikk på ungdomsskolen. Det var ikke sant, det var bare et behov for oppmerksomhet, og opprørstrang.

Anonymous poster hash: f1e92...fea
AnonymBruker
Skrevet

^ mens noen klarer aldri å tenke slik som du gjør nå, TS. De vil alltid legge skylden på andre, uten å skjønne at det kan ligge ting bak

Anonymous poster hash: 86103...54a
Skrevet

Vi ble mishandlet hjemme når jeg vokste opp. Og i ettertid har det vist seg at flere av barna på skolen min hadde fått med seg dette. Jeg har til og med fått unnskyld-meldinger fra 2 stykker fordi de ikke sa ifra til barnevernet/foreldre/osv.

Jeg sa at det ikke gjorde noe og det var ikke deres feil eller ansvar. Barn skjønner ikke alvoret i det som skjer og kan ikke klandres for å ikke ha sagt ifra. Det er de voksne sitt ansvar. Og jeg ville aldri ha båret nag pga noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...