FantasDick Skrevet 24. juli 2015 #1 Skrevet 24. juli 2015 Vi har jo ikke noen sommer å skryte av her, så jeg har begynt å glede meg til høsten istedet. Er alltid mest spent på høstmoten av en eller annen grunn, så jeg forbereder meg alltid tidlig. Dessuten kom jeg til å tenke på at jeg kanskje skulle kjøpe meg en ny varm jakke til høsten nå som det fremdeles er drøssvis av vinterklær på salg i nettbutikkene! Men først må vi jo vite hva trendene blir! Hva tror dere? Har dere sniktittet på noen kolleksjoner? Hva håper dere på? Hvilke farger, tekstiler og former? Shot! Jeg håper på skinn, strikk, naturlige stoffer og materialer, farger som svart, grått, hvitt, vinrødt og armygrønt - til tross for at dette er trender som har stått veldig sterkt de siste årene. Den stramme uniform- og militærinspirerte looken som også har vært synlig de siste årene kan jeg spare meg for.
Hottrio Skrevet 24. juli 2015 #2 Skrevet 24. juli 2015 Nå er jeg ikke opptatt av den gjeldende moten, hva som er in til en hver tid. Men det er alltid sånn at høstkolleksjonene er mer spennende enn vårkolleksjonene, det er jeg helt enig med deg i!! Skinn og strikk er en fin kombinasjon! Det passer ofte veldig bra sammen. F.eks. strikkegenser + skinntights eller skinnskjørt. Det er både litt "lunt" og sexy på en gang. Jeg liker best det "gamle gode", dvs. mer classy stil med ganske rene/rette snitt i stedet for usymmetriske sømmer, glidelåser og tekstiler som henger og blafrer liksom. Moten går jo litt i sirkler så det kommer om igjen og om igjen, om ikke helt prikk likt sånn det var forrige gang det var in, men mye av det samme. Sort, hvitt og vinrødt er veldig kledelig. Det kommer helt an på hvordan det kombineres (selvsagt), men en vinrød topp/bluse + svart blyantskjørt..... lovely!! Militæraktige klær og sånn "space look" osv. liker ikke jeg heller. Jeg er litt gammelmodig sånn sett... he he...
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #3 Skrevet 24. juli 2015 Mitt inntrykk så langt er litt militærgrønt ja, sort, hvitt og litt rolig rødt. Kåpene begynner å krype nedenfor kneet igjen (hurra ! ) slik som denne: Farvene er stort sett rolige selv om det finnes unntak. Farvene er kjølige varianter av rødt, grønt, og rosa, i tillegg til svart og hvitt. Mønster er tydelig 70-talls inspirert, og er det mønster så er det mye av det. Et typisk eksempel her: Anonymous poster hash: 3f3b7...74f 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #4 Skrevet 26. juli 2015 Det ser ut til at det kommer mye i blåtoner også, alt fra marineblått til sjøgrønt. Jeg har allerede kjøpt et par ullplagg på salg som kommer til å passe fint. Synes også det ser ut som om silhuettene blir litt mer kroppsnære, men det kan være ønsketenkning fra min side. Anonymous poster hash: 0840a...0f1
fima Skrevet 28. juli 2015 #5 Skrevet 28. juli 2015 Høst og vinter moten er definitivt mer spennende enn vår og sommer. Hadde butikk med foreldrene mine, og å dra på innkjøp for høst og vinter er som et paradis fremfor vår og sommer. Det blir spennende å se hva som kommer, men blått og sjøgrønt tror jeg nok definitivt, som anonym skriver over her.
Miss-Grey Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 De to siste sesongene har jeg kartlagt trendene og planlagt innkjøpene i mye større grad enn før. Jeg var litt skeptisk til dette på forhånd, fordi jeg ikke er noen trendjunkie, og helst kjøper kvalitetsklær som skal vare lenge. Jeg er absolutt ikke tilhenger av bruk-og-kast - mote! Når jeg lager en liste over de største trendene, er det alltid masse jeg ikke liker i det hele tatt, og jeg finner overraskende mye som passer inn i sesongtrendene når jeg går gjennom klesskapet mitt. Nå som jeg er bevisst på hva jeg har, er jeg veldig lite fristet til å kjøpe noe nytt! Har skrevet opp følgende for AW 2015/2016: Farger: - Vinrødt - Brune nyanser (særlig karamell- og konjakkfarget) - Ulike blånyanser - Orange - Sennepsgult Kles- og tilbehørstrender: - Culottes - Fuskpels - Snøresko - "Dyrisk mote" - dyreprint, etc. - Pologensere - Frynser - Ruter - Plisseskjørt - Gullsmykker - Capes og ponchoer - Håndveske med korte håndtak - Bukser med bootcut Neglelakk: Brune nyanser Hår: - "Naturlig hår" - gjerne løst med midtskill - Hårklips og spenner - gjerne pyntede, i "smykkeutførelse" - Rufsete hårknuter Sminke: - Fin hud - Fuchsia-farget leppestift - Metalliske øyenskygger - Sterk kajal/ svart øyenskygge Jeg fant en hel masse plagg i klesskapet mitt som passer inn i trendbildet, blant annet en blå Acne-kåpe, karamellfargede silkebukser og et fantastisk 70-tallssmykke fra en finsk smykkedesigner, som jeg en gang fant til 25 kroner på Fretex. Jeg anbefaler alle å planlegge klesinnkjøpene litt, jeg mangler nesten ingenting for å føle meg "oppdatert". Har kjøpt inn en champagnefarget neglelakk, og ettersom jeg trenger en ny bukse, lurer jeg på om jeg skal gå for en med litt vidde i beina. Ellers har jeg ingen planer om trend-innkjøp i høst
Gjest Tigress Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 Dette passar bra: eg har ei burgunderraud Norwegian Rain-kåpe i tinging...
FantasDick Skrevet 24. august 2015 Forfatter #8 Skrevet 24. august 2015 Flott liste, Miss-Grey! Jeg har også kartlagt garderoben min og synes det er mye lettere å vite hva man har, hva man kan ta fram, og hva som kan pakkes bort - og ev. kjøpes inn. Er litt spent på de brune tonene (særlig karamell- og konjakkfarger som du nevner) og bootcut. Vet ikke helt hva jeg synes om det enda.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #9 Skrevet 24. august 2015 Helt enig, for et flott innlegg, Miss-Grey! Jeg er enig i holdningen din om at man skal se hva man har før man kjøper nytt. Det er ikke noen vits i å kjøpe bare for å kjøpe. Jeg gjør det ganske likt, jeg kikker litt på hva trendene er, tenker over hva jeg liker og hva jeg tror kan passe for meg, og så sjekker om jeg har ting som passer til det fra før. Hvis det er noe jeg liker, føler meg sikker på at jeg vil bruke i flere sesonger, ikke har fra før og finner i en god kombinasjon av kvalitet og pris, kjøper jeg det. Resten dropper jeg. Bruker også sesongens trender til å tenker over om det er områder jeg kan utfordre meg selv på. Har en tendens til å bli litt fanget i det trygge og kle meg pent, men til tider litt kjedelig. Da er det fint å få ideer og kanskje presse meg selv litt ut av komfortsonen. Anonymous poster hash: 0840a...0f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå