AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #1 Skrevet 24. juli 2015 Hei, Jeg begynner i ny jobb om en måneds tid - og har behov for helt ny garderobe. Det er egentlig en typisk dress/drakt-jobb, men noe mer avslappet en et advokatkontor f.eks. - og på dager uten kundekontakt, så er antageligvis en pen jeans innafor. Jeg har igrunn et greit bilde av hvordan det er greit å gå kledd, men jeg trenger hjelp til å finne endel plagg! Jeg er ute etter noen skjorter/ bluser i bommull/silke, som er innsydd i livet og litt lengre enn gjennomsnittet - jeg er smal og med forholdsvis lang rygg, så jeg har ofte problemer med at skjortene kryper ut av dressbuksa. (176 høy og typisk str 36 i overdeler/ 38 i underdeler) Ønsker hbit og eller lyse farger uten at de er gjennomsiktige - og gjerne også noe som er litt mindre kjedelig enn en plain skjorte. Skjørt. Sliter med å finne blyantskjørt/rette skjørt som passer - er bred(alt er relativt) over rumpa og skjørt som ikke blir for store i livet er alltid for trange over rumpe/lår. Selv om jeg skulle få det på meg, så sitter det altfor stramt rundt rumpa til at det er anstendig(eller behagelig for den saks skyld..) Dessuten kryper de da gjerne oppover. Foretrekker skjørt i ull, men dette er mindre viktig(skjørt som holder seg pene etter vask i maskin er jo også ganske kjekt og ha). Noen som vet hvor de kan ha blyantskjørt som kan passe til meg med stor rumpe og smal midje eller som er greie for en skredder og sy inn uten at jeg blir ruinert? Alternativet er jo også noen skjørt som ikke er blyantskjørt, men dette syns jeg er vanskeligere å kombinere med dressjakke så dette er ikke førsteprioritet. Jeg skulle gjerne hatt noen penbukser også, men den "store" rumpa er ofte i veien her også, dermed fint med noen som er litt høye i livet. Hvor handler dere slike klær? Selvfølgelig greit om det ikke er altfor dyrt, men jeg liker ikke shopping og kvalitet og varighet på plagg er viktigere enn pris. Jeg bor i Oslo, og det er ikke aktuelt å handle dette på nett, da det typisk blir altfor mange bomkjøp. (Netthandling er selvfølgelig greit om jeg skal ha flere av samme plagg/ andre farger enn de har i butikk osv.)Anonymous poster hash: fc6d5...b86
Gjest Tigress Skrevet 24. juli 2015 #2 Skrevet 24. juli 2015 Heilt ærleg: gi opp å finne blyantskjørt eller rette skjørt som sit over baken, det funkar ikkje. Bruk heller skjørt som er litt skrådd utover, og bruk kortare jakker over. Jakker som sluttar på hoftekammen funkar fint, då slepper du den litt kjipe boksfasongen som du får med lange jakker. Eg fekk tak i ei drakt frå Filippa K som ikkje var altfor verst, forresten, men måtte ta inn skjørtet i livet likevel. Kunne kanskje gått med eit belte, men det blir sjeldan særleg pent. Elles er det lurt å sjå etter skjørt med delt linning, dei er enklare (og dermed billigare) å ta inn. Bukser? Anar ikkje, har gitt heilt opp..
Gjest Tigress Skrevet 24. juli 2015 #3 Skrevet 24. juli 2015 Sorry, det var eigentleg ikkje meininga å vere så negativ, det var ikkje det. Sorry!
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #4 Skrevet 24. juli 2015 Altså jeg er str 46 og klarer å finne klær, og du klager som er 36/38 og kan handle klær i en hvilken som helst butikk?? Enkle skjørt, bukser og bluser finnes både hos Benetton, Esprit og Vivikes, ellers har Ralph Lauren skjorter som jeg syns er litt lengre enn vanlig, de har også enkle og greie skjørt. Tiger of Sweeden har en del fine hverdagskjoler hvis det kan være et alternativ. Hvis du bor i Oslo koster det ingenting med fly til London, ta deg en dagstur og shop i vei, utvalget der er mye større en ehr hjemme. Anonymous poster hash: dad22...26f
LiseTV Skrevet 25. juli 2015 #5 Skrevet 25. juli 2015 Hvorfor ikke kjole? Det er lettere å få en kjole til å sitte bra enn skjørt og bluse.
solfaktor1 Skrevet 25. juli 2015 #6 Skrevet 25. juli 2015 Match har veldig mye pent tøy som passer inn i de fleste kontormiljøer. De har både veldig pene sorte bomullsbukser fra Marie Philippe (disse er også veldig behagelige!), mange fine bluser og skjorter, vet ikke om skjørt men mange fine kjoler, og som nevnt over her syntes jeg også det er veldig mye lettere å få en kjole til å sitte bra enn skjørt og skjorte. Hold in strømpene til oroblu (tror jeg det heter) er veldige gode.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #7 Skrevet 11. august 2015 Altså jeg er str 46 og klarer å finne klær, og du klager som er 36/38 og kan handle klær i en hvilken som helst butikk?? Enkle skjørt, bukser og bluser finnes både hos Benetton, Esprit og Vivikes, ellers har Ralph Lauren skjorter som jeg syns er litt lengre enn vanlig, de har også enkle og greie skjørt. Tiger of Sweeden har en del fine hverdagskjoler hvis det kan være et alternativ. Hvis du bor i Oslo koster det ingenting med fly til London, ta deg en dagstur og shop i vei, utvalget der er mye større en ehr hjemme. Anonymous poster hash: dad22...26f Altså, nå refererer 36/38 stort sett til vidden på klærne. Det er ikke så pent når skjorta er for kort til å gå nedi dressbuksa, eller når den figursydde kjolen er videst 10 cm høyere opp enn der jeg er videst. Uansett, takk for tipsene. Anonymous poster hash: fc6d5...b86
Gjest wing Skrevet 11. august 2015 #8 Skrevet 11. august 2015 Jeg finner mange av mine klær på floyd/b-young. Fine kontorklær 😊
Tonka Skrevet 12. august 2015 #9 Skrevet 12. august 2015 Manillusion. De har garantert et skjørt som passer deg. Eller ti.
Jeanetto Skrevet 16. august 2015 #10 Skrevet 16. august 2015 Jeg sliter med akuratt det samme som deg, men når jeg var i Krakow i Polen tidligere i sommer fant jeg mange skjorter som var smale, men lange. Perfekt for en høy og slank kropp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå