Gå til innhold

Barna krangler hele dagen lang!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna er 6 og 7(snart 8), en gutt og en jente.

Holder på å bli tullete i hodet enkelte dager, da de går i tottene på hverandre så og si 24/7.

Kunne for en tid tilbake si at den ene var verst, men nå synes jeg de begge begynner å bli like ille. Låser hverandre inn på do, slår, kaster leker etter hverandre og ned trappa, roper og skriker.

Jeg er stemor til disse to, og faren er på jobb så jeg har hatt dem alene denne uka. Og nå kjenner jeg det er godt det er fredag! Guri malla..

Ikke hjelper det å oppfordre til å gå ut å leke heller, da de bare fortsetter krangelen der også.

Nå bor vi på et litt avsidesliggende sted slik at det er ikke så mange venner her i nærheten å dra til. Alt må liksom planlegges, ringe foreldrene til barna om de vil ha besøk, så passer det skjelden nå i ferien da mange er bortreist.

Kjenner jeg blir i dårlig humør når dagen starter med hyling og rabalder og de kommer veltende inn soveromsdøra og maser om at nå må jeg stå opp snart. Samtidig som de hopper i senga mens jeg ligger der, og krangle greier de gjøre der inne også.

Hva gjør jeg feil?? Jeg er ikke kjempeerfaren med så store barn. Hjelp noen?

Anonymous poster hash: 5e095...91a

Videoannonse
Annonse
Gjest Vena Cava
Skrevet

Be dem om å være snille mer hverandre hvis ikke får de ikke lørdagsgodt/ fjern mobil, film etc.

Send dem bort til venner, prøv å skille dem litt fra hverandre. De er sikkert dritt leie av hverandre. Å gå og trø rundt med søskenet sitt hele ferien må være uutholdelig.

Mulig de blir sure og tverre når du sier ifra men bedre å ta noen kamper enn å bo i et bråkehjem. Jeg hadde klikka.

Husker selv når jeg var liten. Var ute hele dagen med vennene i nabolaget. Hadde ikke tid til å krangle med lillesøster, selv om det var ferie.

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres helt normalt ut. Barn som er så tett i alder, og gjerne av samme kjønn krangler mye. Jeg vet det for mine gjorde også dette hele tiden, faktisk helt frem til tenårene. Hver eneste dag! Nytter ikke å ta fra lørdagsgode, mobil osv osv. Hvorfor i alle dager skulle de bli roligere av det? Kanskje du kunne ta dem med ut litt? På tur, div. fritidsparker el. Er faktisk ikke så mye man kan gjøre her. Men - det blir bedre etter hvert, sakte, men sikkert. Det er veldig slitsomt når det står på, og det er nesten så man blir gal hehe.... Alltid godt når skolen begynner igjen.

Anonymous poster hash: 6b34f...389
AnonymBruker
Skrevet

Holder på å bli tullete i hodet enkelte dager, da de går i tottene på hverandre så og si 24/7.

Kunne for en tid tilbake si at den ene var verst, men nå synes jeg de begge begynner å bli like ille. Låser hverandre inn på do, slår, kaster leker etter hverandre og ned trappa, roper og skriker.

Jeg er stemor til disse to, og faren er på jobb så jeg har hatt dem alene denne uka. Og nå kjenner jeg det er godt det er fredag! Guri malla..

Ikke hjelper det å oppfordre til å gå ut å leke heller, da de bare fortsetter krangelen der også.

Nå bor vi på et litt avsidesliggende sted slik at det er ikke så mange venner her i nærheten å dra til. Alt må liksom planlegges, ringe foreldrene til barna om de vil ha besøk, så passer det skjelden nå i ferien da mange er bortreist.

Kjenner jeg blir i dårlig humør når dagen starter med hyling og rabalder og de kommer veltende inn soveromsdøra og maser om at nå må jeg stå opp snart. Samtidig som de hopper i senga mens jeg ligger der, og krangle greier de gjøre der inne også.

Det er ikke noe du gjør feil, barn holder ofte på slik. Mine to var i tottene på hverandre 24-7 de også. Det var til å bli sprø av. Verst var de i feriene, da de gikk oppå hverandre for mye, og ikke fatter jeg hvorfor vi pakket og dro på bilferie med to kranglefanter i bilen. Vi kom stort sett ikke til postkassen en gang før det var full krig i baksetet. 

Anonymous poster hash: 4857f...e2d

AnonymBruker
Skrevet

Ser du ikke at de kjeder seg?

Ta nøkkel ut av døra. Om leker kastes,fjern den som konsekvens

Nytter ikke å si....gå ut å lek

Anonymous poster hash: 90af9...048

AnonymBruker
Skrevet

Ser du ikke at de kjeder seg?

Ta nøkkel ut av døra. Om leker kastes,fjern den som konsekvens

Nytter ikke å si....gå ut å lek

Anonymous poster hash: 90af9...048

Okei..

Men gi meg litt råd hva jeg kan gjøre da?

AnonymBruker
Skrevet

Gjør dagene koselige, vær sammen med barna (ikke ha dem der). Lag frokost sammen.

Hva har dere i nærheten? Lag niste og gå på oppdagelsetur i skogen... eller i fjæra. Lag skattekart med en premie i enden.
De krangler fordi de kjeder seg, det er lange dager for dem også. Uten noen ting å gjøre.

Anonymous poster hash: c92bd...be6
AnonymBruker
Skrevet

Lær dere hva fuglene heter, sopp, trær osv osv..

Anonymous poster hash: c92bd...be6
Gjest Vena Cava
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor barn har så problemer med å finne på ting selv disse dager. Det virker som at alle unger er helt avhengige av at de voksne skal tilrettelegge aktiviteter for dem døgnet rundt. De får jo ikke brukt kreativiteten eller hodet når de får alt fiks ferdig og "servert". Greit at de voksne tar initiativ til aktiviteter iblant men ikke hele tiden.

Å henge i skjørtet på mor er ikke sunt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...