Gå til innhold

Har du blitt utsatt noen for eller blitt utsatt for "ghosting"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, flere ganger. Blir jo litt oppgitt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vanligere enn man tror, spesielt i starten av datingen.

Jeg synes det er greit hvis det skjer tidlig, han gir (feigt) signal om at han ikke er hypp lenger, jeg sletter nr og ignorerer, møter noen andre istedet. Ingen vits i å sitte og vente i ukesvis på at han svarer på mld dine eller viser interesse for å møtes.

Life's too short!

Anonymous poster hash: b83bb...c29

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, flere ganger. Blir jo litt oppgitt.

Ja, hva skjedde? Hvor mange dater?

Anonymous poster hash: dd134...490

Skrevet

Jeg har gjort det én gang, men det var før jeg i det hele tatt hadde møtt fyren. Jeg prøvde å hinte forsiktig lenge; sa alltid nei da han spurte om å møtes, svarte med korte meldinger, spurte aldri om noe tilbake, men han ga altså aldri opp! Til slutt bare sluttet jeg å svare, men han fortsatte å sende melding daglig i ihvertfall en måned.. Jeg hadde skikkelig dårlig samvittighet, men jeg hadde virkelig ingen interesse av å møte han, så da ble det sånn dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det én gang, men det var før jeg i det hele tatt hadde møtt fyren. Jeg prøvde å hinte forsiktig lenge; sa alltid nei da han spurte om å møtes, svarte med korte meldinger, spurte aldri om noe tilbake, men han ga altså aldri opp! Til slutt bare sluttet jeg å svare, men han fortsatte å sende melding daglig i ihvertfall en måned.. Jeg hadde skikkelig dårlig samvittighet, men jeg hadde virkelig ingen interesse av å møte han, så da ble det sånn dessverre.

Du vurderte ikke å skrive direkte at du nok aldri kom til å ville møtes og at det var best å bryte kontakten?

• Liker 8
Gjest BabyBlue
Skrevet

Nei, men har gjort det med noen innpåslitne menn som ikke tar et hint selv om jeg gjør ting klinkende klart for de. Om de da fortsetter å snakke med meg og maser, så har jeg ingen problemer med å ghoste de. Da legger de opp til det selv. 

Skrevet

Du vurderte ikke å skrive direkte at du nok aldri kom til å ville møtes og at det var best å bryte kontakten?

Så klart vurderte jeg det, men jeg turte rett og slett ikke. Det er så klart bedre å si det som det er, men jeg valgte altså den feige utveien. Trodde ikke han kom til å ta sånn på vei over ei jente han hadde snakket sporadisk med på nett i et par uker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, flere ganger. Det er da på det punktet hvor man ikke har hatt nok kontakt til at det er naturlig med en slik beskjed, feks bare etter en date eller to, og sporadisk kontakt etter det. Da er det latterlig å sende en melding om at det ikke blir noe mer, for det vet jeg jo heller ikke om han tenkte seg. 

Anonymous poster hash: e5261...d65
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men har gjort det med noen innpåslitne menn som ikke tar et hint selv om jeg gjør ting klinkende klart for de. Om de da fortsetter å snakke med meg og maser, så har jeg ingen problemer med å ghoste de. Da legger de opp til det selv.

Hint og klinkende klart er gjensidig ekskluderende.

Anonymous poster hash: eda93...5cd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, flere ganger. Det er da på det punktet hvor man ikke har hatt nok kontakt til at det er naturlig med en slik beskjed, feks bare etter en date eller to, og sporadisk kontakt etter det. Da er det latterlig å sende en melding om at det ikke blir noe mer, for det vet jeg jo heller ikke om han tenkte seg.

Anonymous poster hash: e5261...d65

Om ingen skriver noe er det jo greit, men om han hadde spurt om å treffes igjen?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hint og klinkende klart er gjensidig ekskluderende.

Anonymous poster hash: eda93...5cd

Det er da ikke min feil at det er mannfolk der ute som tror at "nei, jeg vil ikke gå ut med deg" betyr det samme som "ja, bare skriv til meg hver dag og mas som en annen idiot." Til slutt gidder man bare ikke mer. Å jatte med kun for å være grei løfter jo bare forhåpningene enda mer. Å ghoste er ikke snilt, men man må også tenke på at det er folk der ute som er veldig intense og ikke klarer å gi seg  :sjokkert:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde det for to-tre år siden. Hadde datet en fyr i ca 3 mnd hvor vi møttes 2-3 ganger i uka, og jeg følte at det gikk riktig vei. Han viste masse interesse og sendte meg meldinger hele tiden når vi ikke var sammen osv. Følte begge lå likt mtp initiativ o.l. Men vips - en dag så begynner det med at han ikke svarer på en melding. Jeg sender en til og fortsatt ikke noe svar. Jeg lar det gå et par dager før jeg ringer, men han svarer ikke. Det blir altså HELT stille fra han, kvelden siste gang vi så hverandre var alt supert og jeg merket ingenting til at han hadde mistet interessen. Etter noen dager sendte jeg han en mld på Facebook hvor jeg skrev at jeg syntes det var dårlig gjort å bare forsvinne uten et ord etter 3 mnd med dating, han leste den, men svarte aldri... Etter det har jeg selvsagt ikke tatt mer kontakt.

Syntes det er én ting å bli stille etter én date, men etter å ha møttes flere ganger per uke i 3 mnd så syntes jeg det er litt sykt å bare sette igang med silent treatment når man ikke vil mer.

Anonymous poster hash: 62648...c56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde det for to-tre år siden. Hadde datet en fyr i ca 3 mnd hvor vi møttes 2-3 ganger i uka, og jeg følte at det gikk riktig vei. Han viste masse interesse og sendte meg meldinger hele tiden når vi ikke var sammen osv. Følte begge lå likt mtp initiativ o.l. Men vips - en dag så begynner det med at han ikke svarer på en melding. Jeg sender en til og fortsatt ikke noe svar. Jeg lar det gå et par dager før jeg ringer, men han svarer ikke. Det blir altså HELT stille fra han, kvelden siste gang vi så hverandre var alt supert og jeg merket ingenting til at han hadde mistet interessen. Etter noen dager sendte jeg han en mld på Facebook hvor jeg skrev at jeg syntes det var dårlig gjort å bare forsvinne uten et ord etter 3 mnd med dating, han leste den, men svarte aldri... Etter det har jeg selvsagt ikke tatt mer kontakt.

Syntes det er én ting å bli stille etter én date, men etter å ha møttes flere ganger per uke i 3 mnd så syntes jeg det er litt sykt å bare sette igang med silent treatment når man ikke vil mer.

Anonymous poster hash: 62648...c56

Det er sykt. Men greit å heller finne ut at han er en idiot nå enn senere, tenker jeg.

Jeg hater slik oppførsel. Derfor leter jeg selv etter en mann som ikke er konfliktsky, unnvikende og feig. Men det er vanskelig.

Anonymous poster hash: 38c2d...2dc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dersom alle tok direkte og brutale tilbakemeldinger så bra de som de hevder, så ville ikke dette blitt et fenomen. Men saken er jo nettopp den at folk tar avvisninger elendig uansett, og jeg gjerne blir defensive eller sure ved en direkte avvisning, eller noe videre tull om at de skal forklare seg eller overanalysere avvisningen. 

Det er så vanvittig enkelt å klage over hva du hadde foretrukket når det ikke er tilfelle. For det blir rent hypotetisk. 

Jeg har sagt ifra direkte til innpåslitne gutter tidligere - tydelig nok til at det kommer igjennom men ikke utbroderende. Og det er sjelden over der. Så det beste er tydeligvis å behandle menn akkurat slik de ofte behandler kvinner - en sakte men sikker "fade out". Det kommuniserer budskapet og sparer folk en avvisning de egentlig ikke er tykkhudet nok til å ta.

Anonymous poster hash: 46294...e6d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

^ Ikke enig.

De jeg har avvist har jeg gitt direkte beskjed, naturligvis på en skikkelig måte, og det har aldri vært et problem med at hun har mast etter dette. Den forklaringen om at ingen godtar et nei, den er bare til for å unnskylde sin egen feighet ved å fade ut kontakten.

Og skulle det være noen som ikke godtar et nei, så er det bare å droppe videre kontakt etter at du har avvist. Da har du gitt tilbakemelding, og de har ingenting å lure på med tanke på hvor du står.

Mye rare unnskyldninger for at enkelte er for feige. Det er veldig dårlig gjort å sakte men sikkert lure seg unna, det er bent frem å holde den andre for narr. Ingen som sier at du må utbrodere grunnen hvis du ikke vil, det holder lenge å forklare at du ikke har de samme følelsene.

Anonymous poster hash: ea5f1...2f0
  • Liker 4
Skrevet

For et idiotisk uttrykk.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom alle tok direkte og brutale tilbakemeldinger så bra de som de hevder, så ville ikke dette blitt et fenomen. Men saken er jo nettopp den at folk tar avvisninger elendig uansett, og jeg gjerne blir defensive eller sure ved en direkte avvisning, eller noe videre tull om at de skal forklare seg eller overanalysere avvisningen. 

Det er så vanvittig enkelt å klage over hva du hadde foretrukket når det ikke er tilfelle. For det blir rent hypotetisk. 

Jeg har sagt ifra direkte til innpåslitne gutter tidligere - tydelig nok til at det kommer igjennom men ikke utbroderende. Og det er sjelden over der. Så det beste er tydeligvis å behandle menn akkurat slik de ofte behandler kvinner - en sakte men sikker "fade out". Det kommuniserer budskapet og sparer folk en avvisning de egentlig ikke er tykkhudet nok til å ta.

Anonymous poster hash: 46294...e6d

Det tror jeg også. Det er mange som ikke tåler noen form for avvisning.

Husker en jeg møtte, som hele tiden påpekte at han var en sååå snill gutt som ville akseptere om jeg ville avbryte datingen. Vel, vi møttes 3 ganger før jeg sa i fra på en fin måte,at jeg ikke så noe fremtid for oss og ikke ville møte ham igjen. 

Da ble han helt "gal",sendte meg laaaaaaange sms og sutret over hvor trist det var at han aldri skulle få se meg igjen,at han ikke skjønte hva som hadde gått galt og at vi i det minste måtte treffes igjen en siste gang og snakke ut,for denne overgangen fra å date meg til å plutselig være alene den synes han var vanskelig. Han skrev også at vi i det minste måtte kunne være venner og ha et aktivt vennskap (Dvs treffes og finne på ting).Jeg fikk helt hakeslepp,og sluttet å svare ham.Hadde absolutt ikke noe interesse av å treffe ham, og fortsette å prate med ham som en venn for vi hadde ingenting til felles.

Den eneste utveien ble å ignorere ham helt.Det rare er at han var den som slettet meg fra fb (etter at jeg hadde sagt jeg ikke ville treffe han mer og vi pratet litt rundt hvorfor).Da anså jeg meg som ferdig med han,og trodde han var ferdig med meg og.Men neida,han fortsatte han sms....

Enkelte skjønner bare ikke noe av hvordan dating fungerer dessverre,og da kan siste utvei bli å ignorere de fullstendig.

Anonymous poster hash: 9a074...c1c

Skrevet

Jeg er nok mer den som ghoster, aldri hørt det navnet før.

Skrevet (endret)

.

Endret av Mng
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...