Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I år så har jeg prøvd meg på betakaroten kapsler. Starta tidlig, for jeg skulle en tur til tyrkia i mai. Etter å ha solt et par dager fikk jeg utslett på ryggen og brystet. Er det noen flere som har fått dette av betakaroten? Kan det evt være solkremen? Det et utslett i form av små kviser som man kan klemme ut. Og de er hvite/gule. Aldri hatt problemer med det før.

Anonymous poster hash: 6210e...1e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at det skyldes betakaroten, kan det være at du fikk noe soleksem el l?! Evt at du reagerte på noe i solkremen.

Anonymous poster hash: 79c7b...c05

AnonymBruker
Skrevet

I år så har jeg prøvd meg på betakaroten kapsler. Starta tidlig, for jeg skulle en tur til tyrkia i mai. Etter å ha solt et par dager fikk jeg utslett på ryggen og brystet. Er det noen flere som har fått dette av betakaroten? Kan det evt være solkremen? Det et utslett i form av små kviser som man kan klemme ut. Og de er hvite/gule. Aldri hatt problemer med det før.

Har du brukt samme solkrem tidligere, uten problemer med utslett?

Har du evt kjøpt solkremen i syden- vel det er ikke å anbefale

Anonymous poster hash: 28dbf...2c2

AnonymBruker
Skrevet

Har du brukt samme solkrem tidligere, uten problemer med utslett?

Har du evt kjøpt solkremen i syden- vel det er ikke å anbefale

se link "

Kjøp trygt

Mange velger å kjøpe solkremen i utlandet når de reiser. Men det kan være lurt å gjøre innkjøpene her hjemme før man drar.

- Det kan være stor forskjell på oppbevaringen av solkremer I butikk. Selv om butikkene i utlandet har de samme merkene som vi har her, vet vi ikke om disse kremene har vært eksponert for varme og sollys. Dette er faktorer som virker negativt på holdbarheten og forringer kremens kvalitet, sier farmasøyt Jeanette Stigsson ved Vitusapotek.

Hun mener det også er viktig å være bevisst på oppbevaringen av kremene etter at man har kjøpt dem.

- Solkremen bør oppbevares i romtemperatur. Ikke la den stå i vinduskarmen eller la den ligge i en varm bil, sier hun."

http://www.klikk.no/foreldre/helse/article774804.ece

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Nei, solkremen er kjøpt på apoteket hjemme i Norge (og Sverige). Har ikke brukt akkurat samma solkrem, men samme merke. Prikkene/kvisene klør ikke, så det er vel ikke soleksem. Fått samme utslett i tinningen. Kan hende huden min bare har slått seg vrang. Får bli hudpleier når jeg kommer hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...