Tømmerhøgger'n Skrevet 24. juli 2015 #1 Skrevet 24. juli 2015 Gubben skal på guttetur så jeg blir alene omtrent ei uke. Er det noen som har middagstips? Det kjedeligste jeg veit er å lage middag til meg selv. Liker alt, men er gravid så det er litt div jeg ikke kan spise. Takk på forhånd! Bill.mrk. Matlei, tjukk og sliten
mijaa Skrevet 24. juli 2015 #2 Skrevet 24. juli 2015 Tja, noen synes kanskje det er kjedelig å spise samme middag 4-5 dager på rad, men jeg gjør ikke det, så jeg lager ofte store porsjoner/gratenger. Denne uka har jeg hatt fiskegrateng! Andre gratenger som er gode er en vegetarvariant med f.eks brokkoli, blomkål, gulrot og purre, eller skinkegrateng. Lasagne og moussaka er jo også veldig godt. Ellers er hjemmelaget suppe relativt raskt og mettende. Ovnsbakte grønnsaker med f.eks strimlet kjøtt til er namnam, samme med wok. Ovnsbakte grønnsaker (løk, purre, paprika, søtpotet, vanlig potet osv) i pitabrød med tzatziki til er også himmelsk! Bakt potet med noe godt tilbehør til er også undervurdert, synes jeg.
Gjest Gjest_frisk Skrevet 24. juli 2015 #3 Skrevet 24. juli 2015 Jeg lager akkurat det samme til meg selv som jeg kan lage når jeg er med flere. Det handler bare om å porsjonere. Står det på en Toro-pakke (hvis du bruker det) at det gir 3-4 porsjoner kan du bruke 1/3 av ingrediensene. Andre ting som er hjemmelaget er jo heller ikke noe verre å lage til en. Bare mål opp eller vei så mye kjøtt/fisk/kylling/x og grønnsaker/ris/pasta/x du trenger til deg selv og lag det. Eller så gjør du som nevnt over og lager større mengder og spiser rester i noen dager. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå