julibrud Skrevet 7. juli 2002 #1 Skrevet 7. juli 2002 Sitter og dikter sang til min tilkommende mann, og nå har det blitt helt stans Jeg mangler en setning for å bli ferdig... Er det noen som kan hjelpe meg (eller kommentere den generelt)? Melodien er Kjærlighetsvisa til Halvdan Sivertsen: Ja endelig er dagen vår kommet, da du og jeg har gitt hverandre ja. Og alle er i dette rommet, ser at jeg er lykkelig og glad. Da må jeg si noen ord til min kjære, om hvor mye jeg elsker deg. Ingen er så glad som meg nå, ingen er så glad som meg.11111111 1111 Det gikk litt tid før jeg skjønte at du var den rette, tenk deg så dum man er når man er ung. ?????????????111111dette, tiden har vært mest lett, men også tung. Du har stått ved min side og gitt meg styrke, glede, vennskap og kjærlighet. Ingen er så god som du, nei, ingen er så god som du. Du er morsom, blid og lidenskaplig, når alltid det du vil ha gjort. Så jeg må bare si at jeg er heldig, for du gjør at livet mitt blir stort. Ingen kan si hva tiden bringer, Men at du og jeg står sammen det vet jeg. Livet vil bli godt med deg, ja, livet vil bli godt med deg. Hilsen Julibrud, som har seks dager igjen....
Gjest Augustbrud02_ Skrevet 7. juli 2002 #2 Skrevet 7. juli 2002 Hei. Jeg kan prøve å hjelpe deg litt, men det er faktisk ikke så lett å dikte på denne melodien som man først skulle tro. Setter inn mine kommentarer i rød farge, så ser du hvor jeg har gjort endringer! Ja endelig er dagen vår kommet, da du og jeg har gitt hverandre ja. Og alle som i dette rommet, ser at jeg er lykkelig og glad. Du fortjener jo no'n fine ord på dagen, om hvor mye jeg jo elsker deg. Ingen er så glad som meg, nå, ingen er så glad som meg.11111111 11 11 Det gikk litt tid før jeg så at du var den rette, tenk deg så dum man er når man er ung. Men heldigvis forstod jeg jo dette, selvom tiden har vært både lett og tung. Du har bestandig gitt meg massevis av styrke, men også glede, vennskap, kjærlighet. Dette også du vet, ja. Dette også du vet. Her måtte jeg skrive om mye. Den siste linjen skulle også rime på kjærlighet og det gjorde den ikke, så jeg endret litt mer jeg. :D Du er morsom, blid og lidenskaplig, når noe det er du vil ha gjort. Så jeg må bare si at jeg er heldig, for du gjør at livet mitt er stort. Ingen kan si hva oss tiden bringer, Men vi står sammen det vet jeg. Livet vil bli godt med deg, ja, livet vil bli godt med deg. Det største "problemet" var a mange av linjene var vriene å synge p.g.a. at de ikke stemte med takten lissom, men jeg har prøvd å hjelpe deg litt. Jeg vet ikke hva du synes jeg? Kanskje du kan bruke noe av det som ideer? Det er fryktelig vanskelig å dikte slike sanger, men det er veldig greit når man får linjene til å stemme så noenlunde. Da gir hele sangen mer flyt når alle skal synge den i fellesskap.
Gjest Augustbrud02_ Skrevet 9. juli 2002 #3 Skrevet 9. juli 2002 Hva synes du om mine tilbakemeldinger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå