Gå til innhold

Lyst eller mørkt tre?

Hva liker du - lyst eller mørkt tre?  

21 stemmer

1. 1. Hva liker du - lyst eller mørkt tre?

• Lyst
      13
    • Mørkt
      26

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det kunne være gøy å se hva dere foretrekker i heimen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge deler, hvert til sitt bruk. For tiden har jeg f.eks hvitoljert gulv som jeg er veldig fornøyd med og de fleste av tremøblene mine er lyse, men jeg er egentlig også veldig glad i mørke afrikansk inspirerte møbler og ønsker meg mørkere møbler.

Skrevet

Enig med Malou - jeg liker begge deler. Avhenger av hvilket møbel det er, og hvilken stil du har.

Uansett kan det være fint å kombinere uike tresorter, for å få et personlig preg på interiøret.

Skrevet

Jeg er mest glad i mørke møbler. Bruker heller lyse tekstiler til

Skrevet

Lyst tre på gulv, men mørkt på møbler. Lyse tremøbler ser så billig ut, Ikea-aktig. Men mørkt tre passer ikke til gulv, rom trenger lys.

Skrevet

Jeg liker best lyse møbler. Synes mørkt blir så tungt.

Skrevet (endret)

slettet

Endret av Midnattsol
Skrevet

Jeg har beiset all furua mi i Eik, og det ble lekkert.

Jeg fikk helt "ny" stue. :P

Skrevet

Jeg liker best mørkt tre på møbler. Gjerne sånne indiske møbler, grove, rustikke og kraftige. Men det kan bli for mye av det gode. Derfor blander jeg dem gjerne med enkelte malte møbler og en god dose farger.

Men nå har vi ganske god plass også. Hvis vi hadde bodd trangt, så hadde jeg ganske sikkert holdt meg til lysere tre.

Skrevet

Jeg liker både lyst og mørk tre, og blander gjerne. Vi har lys askeparkett i stua, men møblene våre er i antikk bjørk. Før hadde vi det meste i furu, og det ble vi etterhvert inderlig lei av.

I kjellerstua har vi derimot mørk merbau parkett, og de gamle furumøblene som har fått en omgang med beis i mørk mahogny. Så lenge veggene er lyse og vi har mye vinduer, synes jeg på ingen måte mørke møbler gir et dystert inntrykk, tvert i mot synes jeg det er veldig stilig og tøft!

Men det er kjempegøy at folk har forskjellig stil, og at ikke alle har det likt som meg hjemme! :ler: F.eks. hadde det ikke passet med kraftige, oljede eikemøbler hjemme hos oss, men du verden så stilig et sånt interiør kan være hos andre! :Nikke:

Skrevet
Begge deler' date=' hvert til sitt bruk.[/quote']

:Nikke:

• 3 år senere...
Skrevet

Jeg foretrekker å ha det meste lyst, men med noen få mørkere innslag.

Skrevet

Jeg liker best mørke møbler. Har pusset opp igjen alle furumøblene mine; et lag mørk beis og to lag lakk = "nye" møbler :D

Skrevet

Liker også godt indiske møbler. Kirsebær synes jeg også er pent. Derfor velger jeg mørkt tre.

• 2 uker senere...
Skrevet
Jeg liker best mørke møbler. Har pusset opp igjen alle furumøblene mine; et lag mørk beis og to lag lakk = "nye" møbler :D

se pa www.india-mobler.no !!!

nye butik i VINSTRA

finnt !!!

• 2 uker senere...
Skrevet

hjemme i vår stue har vi mørk mahogny-farget parkett, gulvlister/vinduslister. De fleste møblene er i den samme fargen, med unntak av sofa som har en varm, koslig farge. Har også farger på bildene, disse står i stil til rommet forøvrig. eggeskall-farget tapet, lyse gardiner og tepper, lyse lamper. Er preget av kolonial-stilen. dette er svært lekkert, og har fått plenty av komplimenter for stilen. De andre romene er dog noe lysere i stilen, men liker stua aller best!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...