AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #1 Skrevet 23. juli 2015 Som tittelen sier, hvorfor er nigiri og sashimi så dyrt i forhold til maki?Anonymous poster hash: 359b6...28b
Erazor Skrevet 23. juli 2015 #2 Skrevet 23. juli 2015 (endret) Nigiri og sashimi krever (som oftest) mer fisk med mer uniform størrelse, og det tar gjerne lengre tid å lage hver bit med nigiri. Jeg antar at dette kan ha noe med saken å gjøre (men ikke ta det for god fisk!) Endret 23. juli 2015 av Erazor 5
Gjest Evans Skrevet 23. juli 2015 #3 Skrevet 23. juli 2015 Nigiri og sashimi krever (som oftest) mer fisk med mer uniform størrelse, og det tar gjerne lengre tid å lage hver bit med nigiri. Jeg antar at dette kan ha noe med saken å gjøre (men ikke ta det for god fisk!) Håper det var med vilje, for den der var bra Jeg tror det kan ha noe med mengden fisk å gjøre, men skal heller ikke si noe sikkert.
Gjest Miss.Silver Skrevet 23. juli 2015 #4 Skrevet 23. juli 2015 Håper det var med vilje, for den der var bra Jeg tror det kan ha noe med mengden fisk å gjøre, men skal heller ikke si noe sikkert. De betaler nok også en god del ekstra for å få den så fersk som den er, samt fra andre siden av kloden.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #5 Skrevet 23. juli 2015 De betaler nok også en god del ekstra for å få den så fersk som den er, samt fra andre siden av kloden. Hæ? Er ikke laksen som brukes til sushi i Norge, som regel fra Norge da? Anonymous poster hash: cab8f...2f7
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #6 Skrevet 23. juli 2015 Hæ? Er ikke laksen som brukes til sushi i Norge, som regel fra Norge da? Anonymous poster hash: cab8f...2f7 Du vet det finnes andre arter dem bruker på nigiri og sashimi enn laks...? Anonymous poster hash: c72fe...b60
Gjest Miss.Silver Skrevet 23. juli 2015 #7 Skrevet 23. juli 2015 Hæ? Er ikke laksen som brukes til sushi i Norge, som regel fra Norge da? Anonymous poster hash: cab8f...2f7 Laksen er nok fra Norge, men tunfisken og kveita kommer ofte fra de canadiske trakter. Sushi bruker ofte mye japansk fisk som hamachi (japansk kveite). Så man får fisk fra hele verden.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #8 Skrevet 24. juli 2015 Laksen er nok fra Norge, men tunfisken og kveita kommer ofte fra de canadiske trakter. Sushi bruker ofte mye japansk fisk som hamachi (japansk kveite). Så man får fisk fra hele verden. Dette er det dummeste med sushi i Norge, synes jeg - komplett idiotisk, faktisk. Man burde heller sørge for å ta i bruk bærekraftige norske fiskeslag, og dermed både spare CO2-utslipp fra flyfrakt, samt få bedre og ferskere sushi. Det med importert kveite var jeg ikke klar over - skal jammen spørre på sushistedet mitt neste gang om kveiten er importert eller lokal. Anonymous poster hash: 20a1a...d7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå