Bridesilly Skrevet 9. september 2004 #1 Skrevet 9. september 2004 Kan man vaske en brudekjole i maskinen, selv om det står at man skal rense den? Hvis man bare skal fjerne noen flekker nederst på slepet, hva bør man bruke på flekkene? Salo? Milo? Kjolen er 100% polyester. Jeg er redd det blir flekker av flekkfjerningen!!!! :klø: Takknemlig for gode råd..
Arwen Skrevet 9. september 2004 #2 Skrevet 9. september 2004 Man får vel ikke kjolen inn i en maskin? :o Ville hvertfall aldri tatt sjansen
Bridesilly Skrevet 9. september 2004 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2004 Jeg har bare fått inntrykk av at mange gjøre det. Jeg tør egentlig ikke, men har hatt kjolen på rens og det er fortsatt to flekker på den. Jeg tenkte derfor bare høre om andre hadde erfaring med dette, FØR jeg begynte å gnikk og gni på den! håper det er noen der ute som vet......
Arwen Skrevet 9. september 2004 #4 Skrevet 9. september 2004 Jeg har bare fått inntrykk av at mange gjøre det. Jeg tør egentlig ikke, men har hatt kjolen på rens og det er fortsatt to flekker på den. Jeg tenkte derfor bare høre om andre hadde erfaring med dette, FØR jeg begynte å gnikk og gni på den! håper det er noen der ute som vet...... Tror håndvask er mer vanlig - har du badekar?
Gjest Tex Skrevet 9. september 2004 #5 Skrevet 9. september 2004 Jeg putta min i maskinen. To ganger. Nå er den nesten helt ren, skal ha den en omgang på rens også.
Sita Skrevet 10. september 2004 #6 Skrevet 10. september 2004 Jeg hadde ikke tatt sjansen på det, hadde nok valgt håndvask eller en rens.
Jeanine Skrevet 10. september 2004 #7 Skrevet 10. september 2004 Jeg vasket kjolen min i dag, to ganger måtte til før den ble ren. Den er også 100 % polyester og stod at den kunne håndvaskes. Er ingen p å finne på lappen og dermed kan den ikke renses. Jeg rngte en brudesalong og spurte hva de brukte å gjøre med kjolene sine, og de sprayet biotex på alle flekkene og vasket de så i maskin på 30 grader og lav sentrifugering. De gjorde det med alle kjoler, rensing ble visst ikke godt nok. Og tipset ser ut til å ha hjulpet på min kjole også!
Grooo Skrevet 10. september 2004 #8 Skrevet 10. september 2004 Jeg har bare fått inntrykk av at mange gjøre det. Jeg tør egentlig ikke' date=' men har hatt kjolen på rens og det er fortsatt to flekker på den.[/quote'] Klagde du ikke på jobben de hadde gjort? De klarte kanskje ikke å få det bort samme hva, da spørs det vel om du klarer det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå