Gå til innhold

Første tinder date - hjelp?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på min første tinder date på lørdag og er shitnervøs!

For det første - hva gjør man? Tar en øl? Spiser middag?

For det andre - hva har man på seg? Dukker dere opp i kjole eller jeans? Høye heler eller sneakers?

For det tredje - hvor lenge varer en slik første date? Burde jeg holde av hele kvelden eller legge planer til senere på kvelden?

Jeg er 25 så er voksen, men har aldri datet før.. Har bare vært i forhold med menn jeg har møtt via skole og jobb..

Anonymous poster hash: 78c76...115

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært på mange dater, men for all del ikke legg opp til middag. Da sitter du der i noen timer om det ikke skulle funke. Ta heller en kaffe eller gåtur og avtal middag om det går bra. Jeg ville bare hatt på meg vanlige, rene klær. Hvis du har lyst til å ta han med hjem bør du ikke lage planer, men om du syns det er å ta det litt raskt så kan du lage planer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en del av disse. Ingen har vært like! Jeg går alltid for øl fordi det er uformelt og veldig greit å gå hvis man føler man må det.

Hvis jeg har kost meg har jeg sittet med fyren i opptil 6 timer, men som regel har jeg avsluttet etter 3 timer. Det har alltid vært jeg som "vil" gå, vet ikke om gutter for høflige til å si noe, eller hva det er. 

Som regel har jeg ikke pyntet meg så mye, fordi norske gutter knapt skifter når de skal på date (finnes selvsagt unntak, men de har ikke jeg møtt). Hvis jeg visste at gutten var høyere enn meg på forhånd har jeg gått med sko med litt hæl, ellers ikke. Noen ganger skjørt, men stort sett bukse og en fin topp. 

Og til slutt - creds til deg som tør! :) Det er veldig skummelt første gangen når man skal treffe noen over nettet, men så blir det mye lettere. Krysser fingrene for at du slipper å prøve dette mange ganger. ;)

Mitt siste tips: Vær deg selv og le mye. Det liker gutter.

Anonymous poster hash: e6883...19c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man?

Det kan være så mangt. Kan både ta en uformell drink, spise noe middag, dra på  kino (dog er dette litt rart da dere liksom ikke får pratet sammen), gå en tur i parken. Spørs jo litt på hvordan type dette er. Hvor gammel er han? Hvordan personlighet vil du si han har?

Hva har man på seg? 

Det du er komfortabel i å gå med på byen er som regel et godt pekepinn for min del. Det kan være alt fra et skjørt og en fin topp, eller en kjole, eller bare jeans med en pen topp og høye hæler.

Hvor lenge varer en slik første date?

Et par timer? Det kan dere jo se an utover kvelden :)

LYKKE TIL!

Anonymous poster hash: c955b...5b5
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært på mange dater, men for all del ikke legg opp til middag. Da sitter du der i noen timer om det ikke skulle funke. Ta heller en kaffe eller gåtur og avtal middag om det går bra. Jeg ville bare hatt på meg vanlige, rene klær. Hvis du har lyst til å ta han med hjem bør du ikke lage planer, men om du syns det er å ta det litt raskt så kan du lage planer. 

Jeg har ingen planer om å ta han med hjem, håper virkelig ikke det er det han tror heller..  :sjokkert:

Hvis jeg har kost meg har jeg sittet med fyren i opptil 6 timer, men som regel har jeg avsluttet etter 3 timer. Det har alltid vært jeg som "vil" gå, vet ikke om gutter for høflige til å si noe, eller hva det er. 

Som regel har jeg ikke pyntet meg så mye, fordi norske gutter knapt skifter når de skal på date (finnes selvsagt unntak, men de har ikke jeg møtt). 

Anonymous poster hash: e6883...19c

Hehe :laugh: ok da satser jeg på noe casual, vil heller være underkledd enn overkledd eller hva jeg skal si. 

Hvor lenge varer en slik første date?

Et par timer? Det kan dere jo se an utover kvelden :)

LYKKE TIL!

Anonymous poster hash: c955b...5b5

Hva hvis stemningen blir superklein? Pleier dere å gå da? Eller sitter man å holder ut til det blir en naturlig avslutning? Uff, vet nesten ikke om jeg tør dette her  :(

ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingen planer om å ta han med hjem, håper virkelig ikke det er det han tror heller..  :sjokkert:

Hehe :laugh: ok da satser jeg på noe casual, vil heller være underkledd enn overkledd eller hva jeg skal si. 

Hva hvis stemningen blir superklein? Pleier dere å gå da? Eller sitter man å holder ut til det blir en naturlig avslutning? Uff, vet nesten ikke om jeg tør dette her  :(

ts

Det er tinder så du må være forberedt på at han vil hjem med deg, men du må jo selvsagt ikke det uansett om du liker han eller ikke :) 

Hvis stemningen blir superklein sier du at du skal på trening/hjelpe en venninne å flytte/besøke bestemor/whatever og går. Eller du kan så klart si at du ikke tror det kommer til å funke hvis du er av den modige typen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å ta en øl eller et glass vin. Det føles mye mindre formelt enn en middag, og det er lettere å bryte opp.

Når det gjelder antrekk, kommer det jo litt an på hva slags type man er og klesstil til vanlig. Jeg pleier å ta på en enkel kjole og flate sko eller jeans med en litt kul/pyntet topp. Synes det er viktig å se bra ut, selvfølgelig, men samtidig ikke å være overdressed. For da ser det kanskje ut som jeg legger mye mer i daten enn jeg egentlig gjør.

Lykke til! Oppdater oss etterpå da :)

Anonymous poster hash: a1be0...dcf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kaffe, Øl, drink, eller en spasertur er vel "tryggest" som første date, så kan dere heller se hvordan det utvikler seg. Kan jo være lurt å ha noen "løse" planer til senere på kvelden tilfelle det skulle skjære seg, men det kan jo også bli full klaff slik at dere blir sittende og prate i mange timer.

Når det gjelder antrekk så er det viktigste at du er deg selv og er komfortabel. Ta på deg det samme du ville tatt på deg om du skulle ut med en venninne, men kanskje med en bitte liten ekstra innsats?

Anonymous poster hash: 7cc02...580
Skrevet

Det er jo bare å møte opp og se hva som skjer. Jeg har vært på flere, alt fra middag til spasertur eller som den i går, som endte med bytur etter en utepils i solen. Play it by ear.

• Liker 3
Gjest Nordavind
Skrevet

Det er jo bare å møte opp og se hva som skjer. Jeg har vært på flere, alt fra middag til spasertur eller som den i går, som endte med bytur etter en utepils i solen. Play it by ear.

Ser du holder deg aktiv Silfen ;)
Skrevet

Ser du holder deg aktiv Silfen ;)

Fader heller, når jeg endelig er dateverdig så må jeg jo gjøre det. Forrige uke var jeg til og med på to dater på en dag. Før har det vært 0 dater på 10 år liksom, det er jo en ny verden. Må benyttes.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja.. hva snakker dere om når dere først møtes? Skal man klemme? Huff. Er helt grønn på dette her, kan bli ganske komisk tror jeg. 

Skrevet

Ja.. hva snakker dere om når dere først møtes? Skal man klemme? Huff. Er helt grønn på dette her, kan bli ganske komisk tror jeg. 

Gir de alltid en klem. Det er jo en grunn til at man møtes, man har jo en interesse av en eller annen art.

Skrevet

Jeg pleier å gi klem. Det å håndhilse blir jo mer som et jobbintervju xD

Tenk ut ting du kan spørre om på forhånd hvis det blir pinlige stillheter, det pleier jeg alltid å gjøre.

Oppdater oss om hvordan det gikk da, er så spennende med sånt 😁 hehe

AnonymBruker
Skrevet

Gi klem, så er i hvert fall kroppskontakt-isen brutt.

Anonymous poster hash: 9cdc5...b04

Gjest Nordavind
Skrevet

Fader heller, når jeg endelig er dateverdig så må jeg jo gjøre det. Forrige uke var jeg til og med på to dater på en dag. Før har det vært 0 dater på 10 år liksom, det er jo en ny verden. Må benyttes.

Bra jobba! :)

Skrevet

Bra jobba! :)

Jah, love em and leave em, so much fun. :nigo:

• Liker 1
Gjest Nordavind
Skrevet

Jah, love em and leave em, so much fun. :nigo:

I guess so :)

Skrevet

I guess so :)

Neh, you don't.

Gjest Nordavind
Skrevet

Neh, you don't.

..helt korrekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...