Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos hudpleier og fått anbefalt å ta en kjemisk peeling av huden før jeg gjør noe annet med den. Dette for å få vekk alt gammelt "dritt" som ligger på overflaten og starte på nytt igjen.

Jeg har lest endel om dette og slik jeg forstår er det ikke helt problemfritt å gjøre noe sånt. Men på den andre siden så ser jeg at huden min er slitt og stygg og sikkert kunne trenge en ordentlig fornyelse.

Har noen av dere erfaring med kjemisk peeling og hva synest dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa hun noe om hvilken type peeling da? Bluepeel? Huden blir kanskje finere etter det, men det kanskje lurt å vite at man kan bli veldig sensitiv for sol og lignende. Fortell gjerne om du tar peeling, så vi får høre hvordan det gikk. :)

• 2 uker senere...
Gjest rusketuska
Skrevet

Jeg har prøvt kjemisk peeling som jeg har bestilt på skinculture.com. Har bare positivt å si. Huden ble faktisk som ny i løpet av 14 dager. Kjøpte også etterbehandlingssettet som de har og det har gjort underverker for min hud.

Var plaget med en del overflatiske arr, som var meget skjemmende. Brukte foundation hver dag. Nå føler jeg ikke behov for å bruke dekkende kremmer lenger.

• 4 år senere...
Skrevet
Jeg har vært hos hudpleier og fått anbefalt å ta en kjemisk peeling av huden før jeg gjør noe annet med den. Dette for å få vekk alt gammelt "dritt" som ligger på overflaten og starte på nytt igjen.

Jeg har lest endel om dette og slik jeg forstår er det ikke helt problemfritt å gjøre noe sånt. Men på den andre siden så ser jeg at huden min er slitt og stygg og sikkert kunne trenge en ordentlig fornyelse.

Har noen av dere erfaring med kjemisk peeling og hva synest dere?

Jeg har tatt kjemisk peeling i mange år. Det viktigste er vel at du går til noen som vet hva de holder på med, og ikke en "kvakksalver". Det finnes jo flere typer kjemisk peeling. Jeg har brukt mest glykol peeling som er en fruktsyre som ikke er farlig. For tiden bruker jeg Glycolic peel fra elixir. De har også hjemmepeeling som jeg bruker fast da jeg ikke får tid til å dra til hudpleieren så alt for ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...