Gå til innhold

Er politiet forpliktet til å frakte en skadet person til legevakt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis vedkommende nekter å bli sendt i ambulanse men ønsker politiets hjelp. Er det da forpliktet til å kjøre pasienten?

Anonymous poster hash: f36d9...cb0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du nekter ambulanse er det vel ikke politiets problem?

Anonymous poster hash: 9ae0c...b81
  • Liker 2
Skrevet

Hva skulle vedkommende ønske politiets hjelp til?

Gjest Angry Man
Skrevet

Nei de er ikke en taxi service.

Du kan ikke kreve at politiet skal kjøre deg hvis ambulanse er tilgjengelig. Skulle bare mangle!

Skrevet (endret)

Tror du må ta taxi om du nekter å få hjelp av ambulanse. Hvem gjør egentlig det, for så å forvente at politiet skal gjøre jobben?  :sjokkert:  Nei, jeg tror ikke de er forpliktet til det, de ringer nok bare ambulansen du nekter å gå inn i. 

Hva dreier det seg om? Hvis du ringer nødnummeret og det har skjedd noe kriminelt, så tilkaller de politiet også. Politiet vil etterhvert da kontakte deg, sikkert etter at de har snakket med vitner og undersøkt stedet. Du trenger ikke være redd for at de ikke gjør det.

Endret av Evilposelos
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke. Hvorfor skulle politiet være forpliktet til det? Det er en del av ambulansetjenesten, og når en person nekter å bli fraktet med ambulanse har ikke politiet noe med dette å gjøre. Hvorfor i all verden ønsker personen hjelp av politiet, men ikke ambulanse? Hvis noe er det jo vanligvis motsatt. 

Anonymous poster hash: ac5e8...901
AnonymBruker
Skrevet

Politiet kjører ofte til legevakt. Er du hardt skadet pleier de å prate folk inn i sykebil.

Anonymous poster hash: d3dc8...321

AnonymBruker
Skrevet

Ta for f....bussen da.

Det er det jeg har lyst til å svare. Inspirert av en annen tråd.

Om du er så skadet at du trenger sykebil....hvorfor nekte?

Er det bedre bil politiet har?

AnonymBruker
Skrevet

Ta for f....bussen da.

Det er det jeg har lyst til å svare. Inspirert av en annen tråd.

Om du er så skadet at du trenger sykebil....hvorfor nekte?

Er det bedre bil politiet har?

Ja

Anonymous poster hash: f36d9...cb0

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du ikke selv kan ta deg til legevakt kan politiet frakte deg dersom du ikke har mulighet til å bli hentet i ambulanse, men i de fleste tilfelle blir du nok henvist til taxi. Jeg har opplevd når jeg har tatt taxi til legevakt med alvorlig syke pasienter, at sjåførene ikke tar betalt for turen.

Pasienttransport med politi er mest aktuelt når pasientene er for utagerende eller voldelig til at ambulansen kan håndtere dem, og det er medisinsk forsvarlig med slik transport.

Anonymous poster hash: 3e70b...bb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...