AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #1 Skrevet 23. juli 2015 "Derfor mener politiet at du ikke bør dele savnetmeldinger på Facebook helt ukritisk- Aner ikke hvilken motivasjon som ligger bak." http://m.db.no/2015/07/22/nyheter/innenriks/savnetmelding/40274806/ Jeg håper at flere lar være å dele slike savnetmeldinger ukritisk. Anonymous poster hash: 41a7d...aef 2
Gjest Evans Skrevet 23. juli 2015 #2 Skrevet 23. juli 2015 Folk deler mye svært ukritisk på facebook. Har sett folk dele bilde av mennesker de ikke kjenner, hvor en part hevder han/hun har gjort ditt og datt. Umulig å vite om det er sant eller ikke, men folk deler villig. Tror det er mange som bør tenke seg om hva de faktisk deler på facebook, og ikke bare savnede meldinger men ellers også.
Pinkee Skrevet 23. juli 2015 #3 Skrevet 23. juli 2015 Har delt, når jeg vet at politiet er involvert. Da mener jeg det er ok, for da er det en reel leteaksjon. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #4 Skrevet 23. juli 2015 Nei jeg deler aldri sånt. Deler egentlig nesten ingenting. Profilen min er relativt tom ... Anonymous poster hash: 77b44...032 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #5 Skrevet 23. juli 2015 Aldri. Men for de som ønsker å dele slikt så anbefaler jeg å følge siden "Etterlysning - Savnet i Norge". De har selv hatt stort fokus på dette på sine sider og deler ikke etterlysninger som ikke politiet har gått ut med. Anonymous poster hash: 4227c...58d 1
Rosa Sitron Skrevet 23. juli 2015 #6 Skrevet 23. juli 2015 Ja jeg har delt savnet meldinger på FB, men ikke ukritisk. Har delt det som er offentligfjort på f.eks db, eller fra politiet. 1
Gjest Evans Skrevet 23. juli 2015 #7 Skrevet 23. juli 2015 Aldri. Men for de som ønsker å dele slikt så anbefaler jeg å følge siden "Etterlysning - Savnet i Norge". De har selv hatt stort fokus på dette på sine sider og deler ikke etterlysninger som ikke politiet har gått ut med. Anonymous poster hash: 4227c...58d Ja, de har jeg merket meg at er veldig strenge. De deler vel ikke før politiet har gått ut med en savned melding tror jeg?
Gjest imperio Skrevet 23. juli 2015 #8 Skrevet 23. juli 2015 (endret) Deler kun ting som har noe med dyr å gjøre. For eksempel de hunde kidnapperne, eller kattunger som har blitt dumpet. Ikke hvis det er en jakt etter gjerningsmennene, det er jobben til politiet. Men om noen søker etter et nytt hjem til kattungene for eksempel. En eller annen gang kan det være div saker fra media, hvor politiet selv har gått ut med informasjon og ønsker tips. Skriver ikke under på ting i hytt og pine heller. Det var en sak om en hund som skulle bli avlivet. De trengte folk til å signere for å unngå at hunden ble avlivet. Synes forklaringen til eierne var ganske vag, og det virket som at de unnlot å fortelle hele historien om hva som skjedde den dagen. Bamse eller noe tror jeg hunden heter. En hund biter ikke uten grunn. Den behøver ikke å være aggressiv, den kan være redd og usikker også. Men historien hang ikke helt på greip "vi var ute å gikk med Bamse, møtte på to mennesker. Bamse bet han og nå sier de begge at han angrep mannen utav aggresjon". Synes det mangler noe der, fra de oppdaget de to personene og hunden bet. Så når historien er såpass svak, da signerer jeg ikke for noe, før jeg får alt av informasjon. Endret 23. juli 2015 av imperio
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #9 Skrevet 23. juli 2015 Ja, de har jeg merket meg at er veldig strenge. De deler vel ikke før politiet har gått ut med en savned melding tror jeg? Det er jo rett at det skal være strengt. Se også her: http://www.dagbladet.no/2015/07/21/kultur/debatt/meninger/kommentar/40261539/ Anonymous poster hash: 41a7d...aef
Gjest Evans Skrevet 23. juli 2015 #10 Skrevet 23. juli 2015 Det er jo rett at det skal være strengt. Se også her: http://www.dagbladet.no/2015/07/21/kultur/debatt/meninger/kommentar/40261539/ Anonymous poster hash: 41a7d...aef Jeg mener ikke at det ikke skal være strengt altså Syns det veldig bra at de er så strenge!
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #11 Skrevet 23. juli 2015 Jeg mener ikke at det ikke skal være strengt altså Syns det veldig bra at de er så strenge! Fint! Anonymous poster hash: 41a7d...aef
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #12 Skrevet 23. juli 2015 Aldri. Jeg ser hele tiden folk som ukritisk deler alt av slike savnet-meldinger. Ikke bra. Anonymous poster hash: 44f01...c0c 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #13 Skrevet 23. juli 2015 Folk deler ukritisk alt på face.De tar ting for sannhet , gidder ikke å sjekke først.Anonymous poster hash: 5be7f...278
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #14 Skrevet 23. juli 2015 Bare ang katta mi. Hadde delt en sånn etterlysning om det var noen jeg kjente og jeg faktisk visste at personen var borte; at jeg visste familie og ingen andre fikk tak i personen og sånn. Hadde ikke delt ang en helt random person jeg ikke kjenner.Anonymous poster hash: 13358...58d
Gjest snoopy_93 Skrevet 23. juli 2015 #15 Skrevet 23. juli 2015 Er sjeldent jeg deler slike ting, men det hender. Skal i fremtiden være litt mer sikker på saken før jeg vurderer det.
Christiania_Oslo Skrevet 24. juli 2015 #16 Skrevet 24. juli 2015 Synes det er idioti å dele slikt med mindre det er en person som det allerede er kjent i media som er savnet, eventuelt om jeg selv kjenner personen og vet den er savnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå